Semlagott!
Har du hunnit smaka Semlor i år?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Japp. Sonen kom hit i veckan och hade årets första semla med🙂
/Maria
#1 Mmmmmmm… :)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nä, vi väntar tills det är dags "på riktigt" 🙂
Jag är den enda i familjen som äter hetvägg, övriga äter semlan som en vanlig bulle. På det sättet är det inget speciellt med en semla tycker jag, då kan man lika gärna äta en petit choux.
#3 Sonen åt hetvägg också. Jag gillar inte det. Det blir alldeles för "slemmigt"😛
/Maria
#4 Nä man får vara snabbare så att den blir våt men inte slemmig 😉
#5 Aha😃
/Maria
Inga semlor här inte, tar en kardemummabulle istället. Har så svårt för semlor, det är nåt med mandelmassan och även det där med att ha den i varm mjölk 🤮😛
/Christina
Ja de har jag ett par gånger. Jag älskar semlor, Eller som man säger i skåne, Fastlagsbulle
Ja…många har det blivit! Längesedan de började med semlor här. Och så har vi ju bageriet som gör Sveriges godaste semlor här, Bernt´s konditori! Fluffiga, med riktig grädde och riktig mandelmassa.
#4 Jag tycker hetväggen blir bäst på "gårdagens" semlor. Bra om den är lite kompakt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej, det är inte fettisdag ännu på länge. Är så glad att jag slipper bagarjobbet under semletider. Man får sådan träningsvärk av all spritsning. Vi bakar rundrivna bullar om ett tag kanske hemma och fryser in. Min favorit på fik är saffranssemla eller vanlig med pistageremons.
Japp, en. Inte förtjust i semla men de bjöd på jobbet, så tja åt en i alla fall. Men inget jag brukar äta.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte ännu tyvärr, få se nästa vecka 😃
Jag tycker varken om mandelmassa eller grädde så semlor är inte riktigt min grej… 😛