Rädd katt :-)
Vår nye katt Lakritz är jätterädd för dammsugaren. Det är väl inte helt ovanligt men han försvann helt och vi letade överallt.
Till slut hittade jag honom i sovrummet bakom en fåtölj. Där stod en vas på golvet med ganska liten öppning och däri hade han krånglat sig ner. Stackarn….
Efter det sprang han och la sig i "kisselådan" på toaletten och nu så ligger han under badkaret.
Han har ju blivit mycket tuffare när det gäller det mesta men dammsugaren är ett monster🙂
/Maria
Bumbleboo, hos mig bor en till katt, Kawaii, som tycker att dammsugaren är läskigaste som finns. Han gömmer sig tills monster bli knäpptyst.
#1 Stackarn.
Lakritz har inte kommit fram ännu. Det har varit tyst över en timme men han ligger kvar under badkaret. Jag har varit inne och fjäskat med honom ett par gånger.
/Maria
#2 Sätt dit laptopen med mus eller fågelfilm så han får lite annat att tänka på. 🙂
Här bryr de sig inte så mycket, brukar dammsuga dem med den lilla handdammsugaren ibland. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Haha, jag får testa nästa gång.
Moritz har inga problem med dammsugaren. Lat som han är så har han t.om suttit på den.🙂
Lorentz däremot (han som dog i våras) var rädd i hela sitt liv.
Märkligt hur de kan vara så olika och ändå leva så tätt ihop.
/Maria
#4 👋Det är samma sak som med människor. En är rädd för t.ex ormar, men andra inte.
Min egen katt som dog för många år sedan, ville också bli dammsugit med varje gång när jag städade.
Min ena katt är också livrädd för snabeldrakemonstret. I samma ögonblick som jag sätter i kontakten far hon längst upp i klätterträdet och kommer ner när jag drar ur sladden igen.
Den andra katten ligger kvar även om jag dammsuger runt om honom.
Jag har haft båda katterna sen de var 12 veckor och de har varit så här från dag 1.
Zabelle
#6 Visst är det lustigt att de är så olika. Så olika "personligheter"
/Maria
Alla katter, som människor är olika personligheter.
Kanske har Lakritz blivit skrämd någon gång?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
samma här Siggekatten är livrädd för dammsugaren och nyårsraketer ska vi inte prata om.. då är han i chocktillstånd o sitter på mina fötter, ögonen är helt svarta o han bara flämtar.. jag tycker så himla synd om honom då, men man kan inte göra något mer än att vara lugn o vara som vanligt, ingen idé ens att klappa honom.. så nyår är soffa, filt över knät, katt på fötterna o zappa på tvn..
här ett kul kort när jag smög mig på honom med kameran när han sov på yttertrappan…
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#9 Haha! Vilken blick! 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#9 Vaaaaa!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det är därför den kallas för "kattskrämmarn" hemma ;)
Våra tre katter är rädda för dammsugaren och på under den varma årstiden så går dom ut men på vintern blir det garaget.
Stackars lilla kissen men det ordnar sig nog
susiemicelind fd JereMina