Golvvärme
Det är nog en av de bästa och jämna värmemetoderna som finns, jag installerade det i basrummet och dit går vi och klär på oss.
Jag skulle nog ha lagt det i resten av huset också
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har det på toa. Men det är bara varmt på golvet om det är ordentligt kallt ute. Vårt är vattenburet.
Var rädda om varandra
vi har de inte och jag skulle inte vilja ha det heller, vi har haft nog med vattenskador så jag vill inte ha mer vattenledningar än nödvändigt
l'm back
Jag skulle gärna vilja ha golvvärme i badrummet.
Kanske nästa projekt
/Maria
Har golv-kyla istället. 😉
Men visst är golvvärme skönt, det gäller bara att allt runt omkring är välisolerat. Och det finns ju flera olika varianter av el och vattenburen golvvärme.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vill ha! Men dyrt samt äger inte huset så tja, i framtiden kasnke hehe
#4 Som här 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Trasmattor på golvet är fint o gott att gå på.
Var rädda om varandra
Haha, precis som Anders har vi golvkyla och alla utom jag har raggsockar på inomhus under vintern. 😉
Gammal kåk på torpargrund med dålig isolering under golven. Tufft jobb att göra något åt eftersom man måste riva trossbottnen inifrån, det finns inget utrymme man får plats i under huset.
#6 Fungerar inte i t.ex hallen för oss med hundar och katter xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Här fanns elvärme i golvet på toa och i köket när vi flyttade in.
Tror vi har haft det igång 3 gånger, här är varmt ändå.
Zabelle
Jag bor i lägenhet och skulle gärna vilja ha golvvärme. Fryser jämt här under hösten-vintern-våren. På sommaren är det tvärtom!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mitt badrum är så välgjort ända ifrån själva backen så det kan aldrig bli någon vattenskada. Slingan är inbakad i betongen som är penslad tre gånger med gummiliknande produkt och det gjorde jag själv.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag har golvvärme i badrummet, dock inte vattenburet. Högsta drömmen är att ha golvvärme i hela kåken men då gapskrattar plånboken åt mig.. köket är värsta rummet med totalkyla, då jag har garaget rakt under.. så till köket går man inte barfota vintertid, kan jag lova.. 🥶😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vårt hus är byggt för golvvärme men de som byggde huset satte in element. Det är på ett vis synd. Det hade varit skönt med varma golv.
Men det är bra på ett annat sätt. Jag tycker inte om fönster som går ända ner till golvet - det ger mig en obehagskänsla. Så som vi har det nu, med fönsterbänkar lågt ner är snyggt tycker jag. Och så kan vi ha blommor i fönstren. Vet inte hur de gör som inte har fönsterbänkar - vet du?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet