Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 446 ggr
aggeelin
1

Nu börjas det...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Folk skriver på facebook att det är vår/att de vill ha vår.

Varför inte leva i nuet istället? Nu är det vinter.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Vi kommer iaf inte förbi den för att vi skriker efter våren.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaiPon
3

VINTER!!!

VI HAR SNÖ, ÄNTLIGEN!

YATTA!!!

😃

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

aggeelin
0

För mig är det logiskt att det är vinter i januari och februari. Punkt.

Maria
0

Håller med dig Agge. Hur mycket jag än gillar vår och värme så är det ju faktiskt januari och bara att gilla läget🙂

/Maria

Anders 50
0

Särskilt januari, februari och även del av mars är ju vinter för mig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#4 Jag älskar också våren men den kommer senare, precis som du säger

[peter54]
0

Ja våren är bäst tycker jag, men jag gillar alla årstider utom högsommarvärmen, så jag gillar att det äntligen kommit snö och att det är 10 minusgrader för då kan de inte salta vägarna.

🙂

citytjejen
0

Så sant #0, att leva i nuet tycks det vara många som glömmer bort. Visst är det mysigt att längta också, men nuet har vi alltid och det är härligt att kunna njuta av det.

Och att snön kommit tycker jag är mysigt!✨

/Christina

aggeelin
0

#8 Visst är det härligt att längta!! Det är också skönt att leva i nuet, tycker jag. Eftersom det är januari är det väldigt tydligt att det är vinter. När det är april ska det vara vår (men vintern kan hälsa på lite ibland…)

Afturelding
0

Nej det är ju äntligen vinter nu! Vi hade lite vinter i december också med snö och allt, men det försvann ju så fort. Nu har det snöat varje dag sen i torsdags 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

flisan708
0

Håller med dig Aggelin! Men det är inte långt till våren ändå. Men som det är nu är det vackert. Hoppas snön får ligga kvar och att solen tittar fram.

Caroline L
0

Jag tycker våren kommer i Mars.

aggeelin
0

#12 Jo, jag tycker också att våren kommer i mars I varje fall i andra delen av mars. Ibland är det vinter hela mars fast jag vill att det ska vara vår då.

Caroline L
0

#13 Syftar också på andra delen, de må kanske fortfarande vara frusna marker men här nere brukar det inte vara snö i slutet av mars/början av april. Det känns allmänt vårigt i luften och solen värmer mer. Så var det iaf förra året :D

Jessicahagstrom94
0

Jag vill ha vår, hatar vintern..

Intehärutandär
0

Jag är en av dem som avskyr vintern. Jag blir fruktansvärt trött av mörkret, får hemsk ledvärk som stör sömnen (om jag ens får sova, varannan natt brukar det bli i ren utmattning), det gör ont att gå på halt/slaskigt/snöigt underlag, blir oftare förkyld och får säsongsdepression varje höst. Så det är inte lätt att njuta av varje årstid, då bara en känns trivsam.

[Lillmatten]
0

Jag älskar vintern! iaf om det är mycket snö och minusgrader så jag kan åka längdskidor, skridskor, spark  och allt annat som hör vintern till ^^

[peter54]
0

#17 Jag håller med. Alla såna vinteraktiviteter är viktiga för att fylla årstiden med skoj och trivsel, annars blir vintern bara en transportsträcka som kan bli hur mörk och hur lång som helst utan snön.

Jag tror många har glömt bort vad man brukar göra på vintrarna bara för att de har varit så ojämna när det gäller snö. De som är unga har aldrig upplevt såna vintrar som rådde när jag var liten, snön kom för att stanna i slutet av november eller början av december och låg kvar till halva mars innan dagsmejan började smälta den.

Jag var 19 år första gången jag upplevde snösmältning under vintern. Det var i januari 1974 och det blev en väldig uppståndelse när plöjena började sticka upp ur snön.

🙂