Godmorgon, måndag 13 januari
Godmorgon på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Morn. Här ska sista julen ut och äta tårta idag.
God morgon 🙂
Katten stod och pep vid dörren vid 06 och ville ut, men när jag öppnade backade hon och vände in igen, minus 12 och snö gillar hon inte. Det går åt mer kattsand i sånt här väder, hon vägrar att ens pinka ute nu.
God morgon!
Vinkade precis av min man som ska ut i snöovädret, men jag sitter i soffan med filt och en kopp te 😃
Idag ska de äntligen måla badrummet. Jag hoppas de målar vitt, den laxrosa-orange-beiga färgen vi har nu är så anskrämlig…
Och jag ska sy gardiner. För övrigt hittar ni numera en bloggadress i min signatur, den leder till en filmblogg som jag och min man har startat upp. Titta gärna in hos oss då och då 🙂
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Godmorgon alla Här i Göteborg var det -8 i morse. ATTANS KALLT. Himla skönt med en termokjol. Det kan jag varmt rekommendera.
/Maria
Kollade termometern och det är 15.4 grader ute här. Det blir en kall cykeltur till jobbet om en stund. Jag vet att jag cyklade förra vintern när det var minus 20 så jag vet att det kommer att gå bra. Bar att jag tycker att det är lite väl kallt.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Plus 4 grader var min gräns när jag körde moped till jobbet. Det var ganska långt till jobbet och man sitter alldeles still och var det kallare än så så kunde jag varken gasa eller röra benen kändes det som. Cykla däremot har jag gjort när det varit riktigt kallt men då har jag inte haft så lång väg heller.
/Maria
Plus 4 grader var min gräns när jag körde moped till jobbet. Det var ganska långt till jobbet och man sitter alldeles still och var det kallare än så så kunde jag varken gasa eller röra benen kändes det som. Cykla däremot har jag gjort när det varit riktigt kallt men då har jag inte haft så lång väg heller.
/Maria
Attans dator. Det går inte att använda "hantera" när det blivit dubbelt inlägg och inga smilisar eller andra kommandon fungerar här på jobbet.
/Maria
God morgon
Lite kallt är det ute ser jag på termometern minus . Ledig dag ska tvätta snart, Får städa här hemma om jag inte råkar glömma de
😃
Morgon
Tenaplugg hela dagen, måste komma en bit på "skiten" nu. Redovisning fredag, inget jag ser framemot kan jag lugnt säga…. Avskyr sånt suck. Men ett måste 😕 Dåligt att de tvingar oss att stå inför hela klassen, alla klarar/gillar inte det helt enkelt.
Svinkallt ute, så blir inte mycket utedag 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Godmorgon!
-11 och lite frostvitt på marken, ingen snö än. Bra att det fryser först.
Toppenväder! 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

God morgon!
#2 Förstår katten Peter, inte vill man kissa ute i kylan.
#3 Fick ni inte ha önskemål om färgen Aftur? Ska kika in på er blogg.
#5 Fy så kallt att cykla nu agge, du har väl dubbdäck?
#10 Så söt den lille är Frida🙂
#11 Inte frös det först här inte, här kom både snö och kyla på en gång, ska inte klaga, nu är det minus 10 och strålande sol.
Önskar alla en fin måndag🌺
Ohaiyo.
Trött som tusan, men ska iväg ikväll så måste vakna till.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
God middag I går kom vi hem, efter flera dagar i Alingsås och Göteborg. Vi har ätit mycket kakor och godis, myst med katt, besökt fågeldammar, badat i badkar och så framförallt kollat lägenheter. Roligt , men skönt att komma hem och sova i egen säng och inte behöva oroa sig för att man stökar ner svärmors lägenhet.
God morgon! Idag var det riktigt kallt ute och jag tror att även vattnet frös då vi var utan vatten hela morgonen.
Go eftermiddag! Ja se det snöar, ja se det snöar, det var väl roligt……. Nu har snön nått ner till oss i Malmö. Än så länge inte mer än att de är vitt på marken, men lite vintrigt blev det.
Zabelle
God kväll! I morse var det -17 när jag satt mig i bilen. Nu -12. Idag första passet efter introduktionen. Gick ok men jag är ovan journalföringssystemet så det tar tid. Men det kommer bli bättre med tiden. Tycker det är kul. Inte hunnit tänka på förkylningen mer än att jag tvättat och spritat mig konstant. Jobbar kväll i morgon och då är jag helt själv med allt. Tur att jag har duktiga undersköterskor. Gillar nya jobbet! Det är verkligen en utmaning! Efter jobbet har jag beställt en ny blinkers till bilen. Fattar nada men tror att jag beställt rätt. Återstår att se när grejerna kommer. Nu ska jag bara vila så jag orkar i morgon. En dag i taget! Kram på er alla!
Konnbanwa minna-san!
Så trött just nu. Blir kanske ett avsnitt till av Ghost Friends (senaste j-draman jag kollar på) och sen i säng. Varit iväg på teater idag, vi fick manus och sådär nu. Denna gruppen ska spela Tummelisa och jag har rollen som Fru Padda. hehe. 😃
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Go natt på er alla
Gonatt fru Padda!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.