Flytta ihop
många par har flyttat ihop utan att ställa några krav eller tala om hur man vill ha det,sedan kommer överraskningar som att han inte vill ha barn eller att han aldrig tänker flytta från sin lya. Talade ni ut innan?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi visste precis hur vi vill ha det när vi flyttade ihop, vi har samma framtidsvisioner och ska inte skaffa barn. Om man har samma grundsyn på hur man vi leva så har man bra förutsättningar för att kunna ha ett bra liv ihop tycker jag🙂
/Christina
Det är ju ganska ovanligt att man inte vill skaffa barn, så då bygger hela framtiden på att man är överrens.
Jag tänkte som ensamstående att jag inte skulle ha några barn…fick 6 st!😃
Wow, har du 6 barn! 🙂
Du anar inte hur mycket käppar i hjulen det sätter när man inte vill ha barn, vad gäller att hitta partner! Men det ordnade ju sig för mig till slut ändå, hittade en man med ett vuxet barn 👍
/Christina
<#3 Ja det var ju perfekt!
Ja trodde inte jag skulle stå ut med skrikande barn som slängde sig på golvet när de inte fick som de ville.
Som tur var fick jag snälla barn som det gick att prata med och blev väluppfostrade, kanske det var på grund av att de alltid var med oss överallt på resor, på museer , på utställningar, på anrtikmässor/rundor, vi åt för det mesta ute; barnen blev uttittade för de åt så fint. Klart de hade sina dåliga stunder också men de var få. Så jag är lycklig över att ha fått dem, men det kunde ha blivit tvärtom med en annan man.
#4 Låter som att du har bra barn! Bra att ha med små barn i diverse situationer så att de vänjer sig vid det vardagliga livet. Tycker det är alltför många barn som skriker och gastar hit och dit efter saker de vill ha. Skönt att det finns undantag 😃
Nu ska jag lägga mig, god natt🌛
/Christina
Vi har bara passat ihop hela tiden och velat samma saker. Cristine apropå barn så sa min mormor att hon skulle inte ha barn men fick 4 stycken. Hennes syster min mammas moster skulle ha 5 barn men fick inget…
Träffade min sambo och blivande man på nätet så vi hade ju läst varandras profiler om vad vi ville + vi var ju båda en bit över 40 och ingen av oss hade barn så barn är nog inget nån av oss förväntar sig.
Jag skulle aldrig inleda ett långvarigt förhållande med någon som inte vill samma sak som jag i livet. Än mindre flytta ihop. De viktiga sakerna alltså, livsmålen, andra saker kan jag givetvis kompromissa med. Vi pratade om sådana saker flera år innan vi flyttade ihop (nu tog det ju i och för sig 4 år också).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag tycker också att det är självklart att man måste känna till varandras önskningar, framtidsmål och planer innan man flyttar ihop, men i praktiken är det inte alltid så lätt, särskilt inte om man är ung och grön nybörjare i sammanhanget.
Jag har själv gått på "pumpen" i mina unga år och surt fått erfara vad det innebär att gå in i samboende utan att ha full koll på partnerns idéer om framtiden.
När den tredje resan inleddes, den jag fortfarande åker med på, hade vi först varit särbo i nästan ett år och tagit noga reda på att vi befann oss på samma väglängd. Därför är vi fortfarande lika överens nu som då i början.
🙂
Jag minns inte riktigt. Jag var så förälskad och vi träffades alldeles innan han skulle göra lumpen. Han var 24 och hade fått uppskov för att han jobbat som sjöman. Jag var 18.
Direkt när han muckade så flyttade vi ihop.
För min del så var det lite av en chock då jag aldrig bäddat en säng, lagat mat, eller ens tagit hand om mina egna kläder.
Jag grät varenda dag i början för att jag fick göra "så mycket"😃
Min man hade varit sambo innan så han var ju helt självständig så att säga. Ett under att han stod ut med mig, haha.
Det enda vi visste var att vi ville vara tillsammans.
/Maria
Jag har alltid valt att vara särbo, och barn har jag ju redan - så jag har inte förväntat mig annat. Nu har jag en särbo, som i princip flyttat in direkt (vi kände varandra innan) och har pratat om våra drömmar och mål tillsammans. Det enda som skiljer är att han vill bo i hus och jag trivs bra i mitt hyrda radhus. Men jag skulle inte bli olycklig i hus, det finns bara inte med på min drömkarta.
Pratade om våra drömmar väldigt tidigt eftersom det är viktigt för mig. Så det kom inga chocker när vi flyttade ihop i somras.
Vi har ingen önskan om barn vi heller.
Vi har inte tagit något direkt snack
men så chattade vi en del innan vi träffades,
så vi hade ett bra hum om hur den andre var