Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bilder-musik-och-film
Läst 497 ggr
Maria
3

Årets första film

Nu har vi kommit hem från bio. Det blev matiné idag.

Hobbit/Smaugs ödemark.

Jösses vad bra. Jag älskar ju dessa böcker och tycker att filmatiseringarna är bland det bästa jag sett. Ofta blir man ju så besviken på en film när man har en egen bild i huvudet från en bok men dessa filmer motsvarar totalt min fantasi när jag läste dem för första gången.

Attans att det dröjer ett helt år till sista filmen….😛

/Maria

JereMina
0

Jag har sett en snutt på tv men det måste vara en äldre film då men det verkar vara mycket intressant och spännande. Vad kul att du hade det så bra på bion…kramar

Afturelding
0

Åh ja, vi såg den i torsdags! Jag är inget jattefan av Tolkien, men jag tycker om dessa. Jag har inte heller läst boken, men borde väl kanske göra det när jag tycker att filmerna är så bra 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Åsa S
0

Här blev hundraåringen årets första film den var riktigt kul. Blir ännu fler filmer detta år vi fick en hel del biocheckar i julklapp.

[peter54]
0

Jag har inte varit på bio sedan 1996, innan amputationerna och nu får jag snällt vänta på att filmerna släpps på DVD eller åtminstone på ViaPlay eftersom jag inte kommer in i biografernas bänkrader.

Jag tycker att filmerna om Ringen och Bilbo är något av det bästa som producerats, så självklart ser jag fram emot att få se Smaugs Ödemark.

Maria
0

#4 Ah, då har vi samma smak😉

Dessutom är filmmusiken otroligt bra.

/Maria

Maria
0

Peter, hittade denna länk om tillgängligheten på Bergakungen, vilken är Göteborgs största biokomplex och det var ju inte mycket att "hänga i granen"😡

http://www.goteborgsfria.se/artikel/97186

/Maria

[peter54]
0

#6 Ja så ser det nog ut överallt, om inte sämre ändå. Nu behöver jag förvisso inte rullstol, men problemet är ungefär detsamma. För att komma ner i sittande, måste jag sitta längst fram alternativt på en vanlig stol bakom bakersta raden. Inget av de två alternativen känns lockande.

Maria
0

#7 Nej det förstår jag.

Däremot så finns det i vissa salonger "bredare rader" mitt i, så att säga. Ungefär som det är mer plast för benen vid nödutgångarna på ett flygplan.

Det kanske hade varit något för dig?

/Maria

[peter54]
0

#8 Ja, när jag väl satt mig funkar det om det finns avsevärt mycket mer benutrymme, mitt problem är ju i första hand att det inte går att böja benen med proteser på tillräckligt mycket för att sätta mig med det vanliga bänkradavståndet.

Det kan uppstå pinsamma problem ändå, exempelvis när folk ska förbi och jag inte kan böja undan benen för passage och har stora problem att bara resa mig snabbt. Sammantaget har det lett till att jag hellre avstått och väntat på att kunna se filmen hemma istället.