Slowcooker..
Så har jag då hittat en begagnad slowcooker där jag bor, jättenöjd! Har letat länge för sättet att göra långkok i gryta har tilltalat mig under längre tid.. idag är det premiär med kyckling och rotgrönsaker.. hoppas det blir bra så man vågar sig på mera olika rätter..
Använder du/ni slowcooker? bästa receptet?? dela gärna med er.. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vet inte ens vad det är förnågot xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi köpte en Crock-Pot till sonen och flickvännen i inflyttningspresent för 3 veckor sedan och det ser ut som en liknande din på bilden.
Den hade timer så att man kan ställa in i förväg. De har redan testat den och var helnöjda🙂
Vi köpte även en kokbok som fanns på Cervera.
/Maria
Aha.
Den boken vi köpte var mer recept för just själva "apparaten" om jag fattade det hela rätt.
/Maria
#2 ? Jag har inte lagt upp någon bild, vet inte ens vad det är för något 😉
Det finns jättebra böcker för endast slowcooker..
Den boken jag köpte är för långkok -spis, ugn och slowcooker, vilket man nu väljer.. massa gammaldags jättegoda recept
Frida, jag skrev fel. Menade att den liknade den på Mooniqs bild😉
(Har ändrat nu)
/Maria
#8 Aha 😉 Misstänkte det
Nu har den sjudit i 3 timmar - och kycklingen börjar se klar ut.. men får sjuda 1 timme till.. sen ska jag sila skyn och göra sås..
Har inte rört i grytan alls, inget os, inget söl, ingen direkt lukt i huset heller, förutom när man lyfter på locket då doftar det gott av lagad mat..har inte haft igång spisfläkten, det har inte behövts..