Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 570 ggr
aggeelin
0

Hur var er ...

Skinka? Vår föll i bitar. Det var den mest sammanpressade köttmasa vi haft någon gång - en med dåligt klister :(       En seg och ganska tråkig köttmassa.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Den var perfekt!  Och med tre cm lager med fett. Som den ska ha för att bli god.  Och det skärs inte bort! 🙂

Att den faller isär kan också bero på att den är överkokt/stekt. Och en skinka består ju inte bara av en muskel, och de som är "klistrade" brukar inte ha någon svål.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

signemo
0

Blev precis som det skall vara.

Var rädda om varandra

Intehärutandär
0

Inte för jag åt den, man jag vann den - den var god sa köttätarna. Och vi fick en stor bit med hem, (vann 4.6 kg).

Maria
0

Skinkan var jättegod.

Jag gillar när julskinka är åt det lite torrare hållet. Jag lyckades hitta en med ganska mycket fettkant på också vilket jag gillar.😛

/Maria

signemo
0

Brukar alltid köpa Scan helt vanliga skinka. Kokar den oftast på spisen ibland i ugn. Har alltid varit bra. Och trots att jag inte äter fettet så skall det vara en tjock fettrand för att skinkan skall bli saftig o god.

Var rädda om varandra

Fridaaaa
0

Fick av mamma, riktigt go var den! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

Fakeskinkan mina systrar köpte, ätbar men inte god på det sättet mycket annat var.

Min griljerade kålrot (första gången jag gjorde den), god och väldigt vacker (knallgul)

Tofu"skinkan" som jag gjorde till juldagen (jag trodde mina systrar skulle göra den men det var fakeskinkan istället, jag var så besviken att jag gjorde en egen på juldagen), God som vanligt, men den var gjord på hemmagjord tofu så den var inte så hög.

l'm back

Cristine
0

Jag vet inte vad tofu är men det låter inte gott att göra en kötträtt på något annat🤐    

min hade mycket svål och är saftig och god, har den inte svål är jag hellre utan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tlover
0

#8 tofu är färskost gjort på sojamjölk, det smakar inte så mycket i sig själv men det gör ju inte kött heller så det är marinaden/kryddorna som gör det gott.

Det är helt enkelt griljerad marinerad tofu, låter det lika illa då?

Jag använder helt enkelt ordet "sk*nka" eftersom alla vet inte vad griljerad är men alla vet vad skinka är.

Hursom så är griljerad tofu det näst godaste på hela matbordet (det godaste är rödbetssalladen)

l'm back

Cristine
0

Ok, då förstår jag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.