Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 845 ggr
aggeelin
2

Godmorgon, 30 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er! November månads sista dag, tiden går fort som vanligt!

Ja, snart är jag på väg till sängen och imorgon blir det lite sovmorgon. Efter frukost ska jag baka saffransbitar. De brukar bli goda så jag hoppas att det blir så imorgon också. På söndag har vi gäster och jag tänker att de där bitarna räcker ett bra tag in i december också.

Jag önskar er en fin dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

dolfen
0

Månn månn! Fin bild! Zzz…
🙂

KaiPon
0

Hälsar god morgon till alla som lunkar in här idag.

Själv ska jag snart gå och lägga mg. Tagit ett stort steg i kväll, så ska se om tankarna kan lugna ner sig lite innan jag går och lägger mig. 😴

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Cristine
0

Så kom vi till sista dagen i denna månad och i morgon 1 Advent. 

Så här ser min första  Advent ut, 

borttagandet av en tjock betongvägg.

Önskar er en mysig helg!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaiPon
3

Jag gjorde det. Jag berättade för killen jag gillar att jag gillar honom. Helt skakis just nu, men det känns SÅ skönt att verkligen ta tag i min hälsa och ta hand om mig själv för en gångs skull!  21 år har jag tänkt på alla andra, först NU börjar jag ta plats. Så befriande!!

flisan708
0

God morgon!!!

Sista november och min födelsedag samt min bror har namnsdag!!! Tänker inte ha något firade precis för jag tänker ha en lugn och skön dag med lite pyssel och städ. Ledig idag och går på i morgon igen och jobbar. 

Måste få berätta något som gjorde mig ledsen och arg i torsdags. En månad kvar på jobbet och man straffas för man sagt upp sig. Tre veckor har jag lagt innan jag slutar på nya schemat. La två semester nätter på slutet och jag la hela julen att jobba för jag tänkte på de som har barn. 

I måndags så frågade chefen när jag började på nya jobbet, jag svarade 1/1 kl 0645. Hon svarade: -  gud så taskigt av dem!! Vad ser jag på onsdag natten. Hon har avslagit min semester så jag slutar den 31/12 kl 07. I min värld är det än mer taskigt och jävligt gjort samt tacken för allt man ställt upp för i över 8 år. Känner stor besvikelse av både min chef och mina kolleger. Det är för jävligt på ren svenska. Vet inte hur jag ska orka denna sista månad för jag är ledsen och mycket besviken på stället. 

Visst är det illa?!

Önskar er alla en skön lördag!!!

Maria
0

#5 Det är riktigt illa tycker jag.

Kan du inte vända dig till facket? Om det inte går att lösa så känns det som om de borde veta om behandlingen i alla fall.

/Maria

flisan708
0

#6 Det är riktigt illa, men jag har sett hur de gjort mot andra tidigare så jag är inte förvånad. Det ska straffas att man går vidare här i livet. Jag har faktiskt pratat med en på facket. Tror dessvärre att de inte kan göra särskilt mycket. Men man blir ledsen, chockad och arg. Det är dålig stil.

Maria
0

Bra att du har kommit därifrån Att du vågat ta steget.

Det kanske ger dina arbetskamrater något att fundera på också.

Facket kanske inte kan agera men de bör som sagt bli informerade. Samlad information om dåligt arbetsklimat är bra att ha.

/Maria

Fridaaaa
0

Morgon!

#5 Grattis på födelsedagen!
Vilken dålig stil av dem :/

Inget inplanerat idag, vilket är väldigt skönt! 👍
Hoppas på någelunda bra väder 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
1

Godmorgon!

#5 Grattis På födelsedagen Flisan!  🌺🎂

Och ett par 🌺🌺 till för det tråkiga på jobbet!

Här är det +2  Det bådar gott inför julen! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Lillmatten]
0

God morgon på er alla! 

Sista november men ingen skymt av snö… :( Nu får den faktiskt lov att komma tycker jag! 

Nu ska jag och päronen åka till Marieberg och julhandla.

Ha det bra! :)

aggeelin
0

Godmorgon igen!

#5 Fruktansvärt dålig stil! Det måste vara ok att byta jobb. Jag tänker att arbetsplatsen som gör så här får dåligt rykte, för det pratas om negativa saker.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Gomiddag

Har sovet länge idag hehe,
Grattis alla Anders

Om Anders slaskar julen braskar 😃

Toyan
1

God middag!

Fin bild agge.

#3 Ser ut att bli ljust och fint Cristine.

#5 Riktigt elakt av chefen flisan, är inte förvånad då jag hört om andra ställen och chefer där det är lika illa. Säger som Humlan, samlad information om dålig arbetsmiljö är bra. Bra att du snart slutar  Kram.

#9 En sån liten sötnos Frida🙂

Grattis på namnsdagen Anders!

Här var det nästan 5 minus tidigt i morse, nu lyser solen så vackert.

Önskar er alla en fin dag🌺

fotokrafs
0

Grattis på namnsdagen Anders! Jag har hälsat på hos mamma idag. Nu är jag på ett hotellrum i Skövde. Tyvärr…. massa liv, inte mycket till väggar. Synd att vandrarhemmen var fullbokade. Annars är det väldigt mysigt när man tittar ut. Snö! Känns väldigt passande till första advent

KaiPon
0

Ganska nyligen hemkommen från affären. På vägen hem började jag prata med en kvinna, och helt plötsligt var jag bjuden på 40-års fest nästa vecka. Haha.

dolfen
0

#4 - Ja. Ibland kan våghalsighet löna sig. 🙂

#9 - Kul actionbild! 🙂

#13 - Hmm. Kul med fotputsande fiskar, men… de kan faktiskt sprida smitta.
(Om det finns öppna sår, typ.)
Känner mig lite som en glädjedödare. 🤐

Anders 50
0

# 13, 14, 15 ….  Tack!  🙂

Cristine
0

Oj så mycket som händer i denna tråd..

Fy Fasen Flisan vilken elak häxa, jag skulle gå i taket.

Vink vink till er alla

Det verkar som du har flyt nui KaiPon sedan du tog tag i dej själv.

Grattis Anders, du har ett fint namn!🌺

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaiPon
0

#19 Haha ja det verkar som det. 😃 Så skönt att allt verkar flyta på riktigt bra nu senaste tiden i alla fall.

Intehärutandär
0

Vi har tagit grannens hund, igen. Så får vi två att mysa med, Eller varsin då. Andra grannen i mitten mellan oss har fest idag - och de verkar leka sanning och konka, så nu gömmer vi oss, haha! De verkar gilla konka nämligen för de har redan plingat på hos grannen och oss, då vi var ute med hundarna. 😛

flisan708
0

Tack för gratulationerna! Tack även för er support! Har sett tidigare hur folk blivit behandlade när de slutat så jag visste att något skulle komma. Är rädd för att jag hittar mer i morgon när jag ska jobba igen. Känner att det är de som förlorar på det eftersom de ger sig själv ett dåligt rykte.

Anders 50
0

#19 Tack! 🙂