Ditt värsta ämne..
i skolan?
Mitt var matte..jag grät varje gång vi hade hemläxa.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Va? Matematik är ju typ det roligaste som finns. 😛
Samhälle fick mina ögon att gå i kors och tyskan på högstadiet var inte kul, men det var pga läraren.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Matte! Bu!
I högstadiet var man ju tvungen att klara matten för att ens kunna komma in på gymnasiet, gissa vad? jag klarade matten i 9an precis innan vi skulle sluta.
I gymnasiet klarade jag inte matte A, och i 2:an klarade jag den inte heller. MEN! höstterminen när jag precis börjat i 3:an klarade jag det och det var så skönt så ni anar inte!
#1 Säger min näst äldste son också, och sade min mamma, jag gnisslade tänder när jag hörde det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Gympan avskydde jag. Enda ämne jag nånsin fått en 2:a i!
/Christina
fysik
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Matematik och NO-ämnen & SO-ämnen (heter det så? Religion, samhällskunskap, fysik och kemi).
Idrotten gillade jag inte. Men det var mest pga mobbning… Alla ämnen som var mycket teori lite praktik var också jobbiga, men det är för att jag har koncentrations- och inlärnings-svårigheter.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag kan ju inte påstå att matte var särskilt kul precis.
/Maria
Dubbelpost.
/Maria
Slöjden och teckningen. Sånt fick jag lära mig själv. De lektionerna var endast och mest till för mobbing och vi som inte kunde sy fick inte lära oss för det var bara de som redan kunde som fick det.
Har alltid undrat vad de ämnena hade i skolan att göra (alltså under min skoltid)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Knappt jag minns. Men har en svag aning om att jag inte fattade nåt om kemi, mer än H2O. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#11 Så du spetsade inte öronen när etanolen kom på tal? 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Matematik, No, träslöjd och idrott 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej! Vi hade fullt upp med mellanölet som såldes i vanliga affärer då.😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Religion, vägrade jag höra och läsa, men ingen tvingade mig heller.
På tal om matte. Innan avskydde jag det men nu är det väl okej! Men det händer alltid att jag gäspar där helatin! 😴 Hohoho!
Matte är jag väl bra på enligt mig, så det är väl kul 😊 Men min lärare klagar endå och ringer hem till föräldrarna. Jag får ALLA rätt i räknehäftet men det duger visst inte? 😕 Läraren blev väldigt arg på mig idag när jag frågade om en linjal 🤓 Hon typ röt. Jag som har tinnitus! 😡😕
Ämnen jag inte gillar är NO! När det är molekyler & sådant. Jag är verkligen super dålig på det. 😕+ att det är 🤦♂️ & läraren pratar så länge om massor av olika saker så jag orkar inte lyssna nästan😟 Men det andra är jag väl ok/bra på! 🙂
Ett annat är BLÄÄÄÄkunskap🤮 Vi har inte haft det än men jag vill VERKLIGEN INTE ha det! 😭🤮 Läraren pratade om det en gång och jag höll för öronen och "gömde mig" i klassrummet🦸♂️🧟♂️🥶🤮
(Ja, jag vet. Många smileys)
Matematik "urk"

Det var väl inget ämne direkt. Det mesta hade att göra med vilken lärare vi hade i ämnet. En bra lärare bra betyg en dålig lärare dåligt betyg.
Språk har alltid varit min styrka men som vuxen läste jag in T-matte. Inte så svårt med rätt lärare.
>>>Malum domesticum<<<
Matte o Geografi hade jag väldigt svårt för.
Gympa, teckning och musik hade jag 5:or i.
Zabelle
NO- ämnen. Burr!
Matematik, idrott och fysik. Men jag fick i alla fall G i grundskolan i både matematik och fysisk, tillslut.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
kemi och matte. Jag tyckte båda ämnena var roliga i grundskolan. Sedan kom man till gymnasiet på natur och insåg hur svåra dessa ämnen är här egentligen…. o.O
Kemi
Allt som hade med skolan. Jag är inget ämne för skolan. Enda gången som jag tyckte skolan var okej, var när vi hade kristendom. Så de flesta ämnena i skolan var skit
Lena.P är jag i verkliga livet.
Språk, idrott, kemi och fysik.
Men jag fick i alla fall godkänt i ämnena
Jag har aldrig gillat matte. Har verkligen försökt och även betalt en mattelärare som kom hem till mig och undervisade. Men nej. Fick inte godkänt på något nationella matteprov i grundskolan och inte heller något annat matteprov i 9an. Men fick G i matte ändå. Gymnasiet blev det likadant, försökte men fick inte godkänt på alla 3 år där. Så måste försöka läsa upp matten någonstans nu.
Gillade inte fysik och kemi heller. I gymnasiet tyckte jag att psykologi var tråkigt men såklart lärorikt.