Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 767 ggr
Cristine
1

Fläsket

Jag tycker fläskkotletter är gott men jag har blivit väldigt besviken då dotter kommit hem med dessa utan ben och en minimal fettkant, de blir inte goda utan väldigt torra. Hon har fått fråga efter de med ben men det är sällan de finns. Jag  bad henne köpa en stek i stället, då kom hon med en smal limpa som de hade pekat på.När jag tittade på den hade den inte något fett, jag hade inget val utan gjorde den, och den blev torr som jag befarat trots mycket olivolja.Det gnisslade om kniven. Har det hänt er?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Nej, här är det inget problem att hitta kött med ben. Nån gång köper jag benfria kotletter eller karré och det blir gott också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Där jag handlar så finns det mesta. Fläskkött med mycket fett, t.om med svålen kvar och även kött med bortskuret fett.

Nu har ju vi en fantastisk Saluhall här i Göteborg om man vill ha någon "special" men jag tycker ICA  där jag handlar har det som fyller mitt behov.

/Maria

Cristine
0

Det är på Ica vi handlar.

penke
1

Nää-ä,
det var väldigt länge sedan jag hade problem med fläskkotletter 😃

penke

Karmatarerskanise
0

Har aldrig köpt fläskkotletter sedan jag flyttade hemmifrån. Har minnen från hemma om att de var väldigt torra :P

Maria
0

Fläskkött är ju i allmänhet ett väldigt torrt kött då det inte finns mycket insprängt fett utan ligger utanpå så att säga.

/Maria

Toyan
0

Om man steker kotletterna och sen kokar dom en stund och så gör en  sås så blir det jättegott.

Karmatarerskanise
0

#7 Precis så mina föräldrar alltid gjorde. Det blev ändock torrt :P

Cristine
1

Om de har bra fettkant och hela benet så ska man steka på högsta en halv minut för att stänga porerna. Då stängs saften inne sedan steker man på lägre eld.

aggeelin
0

Fläsk är inget som vi äter ofta. Har tröttnat på den sortens mat. Här har vi fått en saluhall med jättefint kött och jag brukar köpa lammkött där och kött till gryta.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

TjockaBerta
0

Min uppfattning är att ICAs eget kött inte är så bra. Vi har fått riktigt dåligt flera gånger och köper inte det längre. 

Hittar du riktiga fläskkotletter så smakar de som de ska.

>>>Malum domesticum<<<

aggeelin
0

Vi hade egna grisar när jag växte upp på bondgård - det var inte gott med fläskkotlett då heller - jag har sällan lagat det som vuxen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Våra grisar (förr) var alltid goda, men så levde de på vårt eget malda mjöl och vår egna kokta Potatis.

Numera så står City-Gros för det bästa grisköttet häromkring.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JereMina
0

Nej, vi kan köpa dom med fett och ben…gott

[Sisa]
0

Jag håller med..fläskkotletter utan ben är torra. Det blir heller ingen god sås!

City-Gross har en hel del att välja på.       🙂