Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 939 ggr
[Sisa]
1

Husdjur

Att ha husdjur kan vara alldeles underbart..

men också väldigt jobbigt.

Har Du haft något husdjur Du saknar jättemycket ?      ❤️

[JollyJustin]
1

Ja! Världens underbaraste hamster Jolly<333

Gasoline
1

Ja, min första egna hund som vi fick ta bort pga ålder och sjukdom för ca två år sedan. Saknar honom så att det gör ont, drömmer om honom ofta och jag kan fortfarande tänka tanken "det ska bli skönt att komma hem till hunden" och sedan inse att jag glömt att han inte längre väntar hemma. Jag kan fortfarande höra och känna rörelser som han gjorde här hemma, men jag misstänker att det är inbillade förhoppningar. Inget djur kommer att kunna ersätta honom, men jag hoppas att vi snart kommer att kunna skaffa hund igen. Livet är så tomt utan en hund.

[Sisa]
1

# 2   Känner igen lite av det Du skriver.  Livet blir verkligen tomt, då man mister ett älskat husdjur.

Hoppas Du en dag finner en ny liten vän!     ❤️

Maria
1

Åh, jag har haft många djur genom åren som stått mig varmt om hjärtat.

I våras fick vi avliva vår älskade katt Lorentz som bara blev 10 år😕

Moritz är nu ensam kvar och vi har nog en liten på gång…tror jag. Det är min man som bestämmer denna gången.

/Maria

[JollyJustin]
0

Många men mest min lilla Jolly <33

Jolly var en gosig,snäll, rolig hamster.

Jag gjorde saker jag ångrade, jag badade en gång t.ex. men jag trodde hon behövde det.

Det var 1,5 år sedan men tänker alltid på henne.

Att tänka på att jag bär henne får mig att gråta.

Jag har fått kontakt med henne genom ett medium, så glad jag blev!

Hon var mitt allt, fanns alltid där för mig, i sin bur eller sprang fritt i rummet m.m

[Sisa]
0

# 4  Spännande!     🙂

Maria
0

#6 Ja, min man är väldigt hemlighetsfull. Vi får se vad det blir.🙂

/Maria

[Sisa]
0

# 7  Berätta då du vet!     🙂

Maria
0

Absolut🙂

/Maria

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flertalet djur som jag saknar väldigt mycket.

Bland annat min familjs första gemensamma hund, Frasse ❤️
Men även många fler djur🌺❤️

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
1

Jag fick en hund då jag var 12 år, som dog i min famn då jag var 16 år - i cancer. Det var en phalené - Less-Lie. Min följeslagare och enda trygghet.

Afturelding
1

Ja, familjens första hund. Hon gick bort förra året och blev drygt 14 år, så hon blev väldigt gammal. Speciellt med tanke på att hon var en Ridgeback som brukar bli 10-12. Men hon var lika glad för det, ända in till slutet. Hjärtat orkade inte med promenader runt huset tillslut, så det mest humana var att låta henne somna in.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

#4 så roligt att det är en ny katt på gång!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Gasoline
0

#3 tack för dina fina ord

Anders 50
0

Saknar naturligtvis alla mina djur, och särskilt jakthundarna som berett mig så mycken glädje.

Och då särskilt Ebbe, kanske min bästa jaktkamrat någonsin, som efter två veckor med akut leukemi fick avsluta sitt liv i skogen där vi hade haft så många fina dagar tillsammans. Och naturligtvis var det jag som hjälpte honom att slippa plågas mer.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Alvirpo
1

Har många kaniner men förra måndagen hittades lilla Zoe död i buren, Saknar henne enormt mycket och jag har inte riktigt fattat att hon är borta än. Varje dag när jag går ut till dem så hälsar jag på alla även på henne, innan jag kommer på att hon inte längre finns här bland oss.

Jag har heller ingen aning om varför hon dog. Hon bara låg i buren som om hon sov, fast hon var död. Hon var också bara 4 år, och kaniner brukar ändå leva i runt 9-10 år. Hon var helt normal undre dagen men på kvällen så hade hon lämnat oss🌺

Det var så plötsligt hon dog också, visste att det skulle inträffa förr elelr senare  men inte än på några år, min äldsta är ju 5 så man hade ju väntat sig att han var den som skulle lämna oss om ett par år.

Saknar dig tjejen, du kommer alltid finnas i mitt hjärta❤️🌺

Caroline L
0

Har inte haft några husdjur utöver mina katter jag har nu 🙂Älskar dom något oerhört.

JereMina
1

Fina djur ni haft och som svar på frågan så är det nog katten Puff som dog av leverfel 2007…saknar honom så ännu även om Mojjan som vi köpte sen är så lik honom till utseende och sätt!

zabelle
1

Det är så sorgligt när man mister sina 4-benta vänner, vissa lämnar större tomrum än andra.

Hebbe saknar jag fortfarande varenda dag, han var den mest fantastiska hund jag haft. Kan fortfarande inbilla mig att jag hör honom tassa runt….

Zabelle