Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 522 ggr
Cristine
0

Nu -är det ok

Jag fick nyss in något skit.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

KaiPon
0

Kör en fullständig virus skanning nu för att vara på den säkra sidan. Synd att du fått in nåt. Vad är det som hänt när du fick in nåt? Visar det nåt speciellt meddelande eller händer nåt speciellt?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

annia1
0

Cris att skriva sån rubrik så kommer man öppna.

Och det ska inte orsaka nån problem om man öppnar dina trådar för det du ev har fått in i din dator ska inte överföras till iFokus.

Det man däremot kanske ska tänka sig för nu är att inte klicka på länkar du lagt in. Man kan hålla musen över länkarna och titta nere i listen vart dom går. Man ska aldrig säga nåt säkert, men går det till tex aftonbladet så borde det vara ok, men går det till nån sida man inte känner igen så låta bli att klicka. 

Men som KaiPon sagt så får du skanna igenom din dator ordentligt. Och det gärna med olika program.

.

Karmatarerskanise
0

Precis. Dina trådar sprider inget i sig, men skulle du lägga ut länkar kan det spridas.

Anders 50
0

Varför inte skaffa ett ordentligt virusprogram som uppdaterar sig automatiskt dagligen? Kostar inte så mycket.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Förstår inte ett dugg..jag såg att några ord var understukna, tittade på Microsoft Security Essencial och där stod Datorstatus: Skyddad

Jag skannade iaf ..inget,tog in ett annat skannade igen ..inget! 

Nu ser jag att allt är normalt.😮

Karmatarerskanise
0

Du har inte uppdaterat din dator ditt internetprogram?

stina63
0

Ja jag vågade inte öppna alls, men skönt att de är okej nu

Cristine
0

Det är alldeles nytt

Karmatarerskanise
0

#8 Vad är alldeles nytt? :)

Cristine
0

>Windows, så den har uppdaterat hela tiden.

annia1
0

Cris att det står att datorn är skyddad är ingen garanti att du inte har fått in skit i datorn. Vet inte hur jag ska förklara för att det ska bli vettigt.

Om du själv laddar hem ett program så går du förbi antivirus skyddet för det ju nåt som du själv väljer att ladda hem. Så du kan bli smittad i alla fall. Sen är bara frågan vad man ev blivit smittad med.

Det som blivit ett gissel på internet idag är adwares (kallas också PUP:s står för potentiellt unwanted program alltså möjligen oönskade program). Och det är program som oftast visar reklam. Dessa är lagliga eller vad jag ska kalla det och de är inte skadliga som tex virus är och därför är det flera antivirusprogram som inte varnar för dessa program. Och då dom är lagliga så är det inte alla antivirusprogram som lagt in så att dom hittas när man skannar. Dom är ofta irriterande, men som sagt oftast är dom inte skadliga.

Det du skriver med understrukna länkar låter för mig som du hade fått in eller fortfarande har nåt sorts adware. Så vilket extra program skannade du med.

Sen tror jag att det hera menade var ditt antivirus program. Alltså microsoft security essentials. Är det uppdaterat.

.

Cristine
0

Jasså det, ja det är uppdaterat.

malwarebytes

superantispyware och avast

annia1
0

De två sista vet jag inte vad dom hittar, men malwarebytes anti-malware borde hittat om du har nåt även adware.

Men du får väl vara lite uppmärksam under närmaste tiden så ser du om det dyker upp nåt konstigt.

.

Cristine
0

Yess Chief!!😃

Tack alla för hjälpen!Blomma