Vilken var din första leksak?
Och sagobok?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det var med all säkerhet min nalle som fortfarande sitter tilltufsad på en hylla i sovrummet.
Jag hade en liten giraff också och den ligger nedpackad i en låda.
Min första bok var en av Skattkammarböckerna från min bror och sedan så var det "Pelles nya kläder" av Elsa Beskow.
/Maria
Kommer jag inte ihåg Men jag kommer ihåg skattkammaböckerna, Dom kunde jag utantill
Sen hade jag mina dockor som jag vårdade så ömt
Jag hade en ljusblå/grå nalle som blev så utsliten så han tappade både armar och ben. Och så fick jag två små gula nallar som gick samma väg. När jag var nästan fyra fick jag en röd nalle som fick heta Julius och en docka som fick namnet Juliana. Julius sitter här i vardagsrummet och han är mycket välsliten.
Jag hade en bok som en katt som gick vilse. Den är utsliten för jag har läst den för många andra barn.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det var en liten kille som hette Mickey och det var ett litet djur och min docka som jag kallade Italy för det stod det inundet dockan. Och jag älskade böckerna Älgen Trampe och Svanen Vingevit!
Första leksaken minns jag inte, men jag kommer ihåg många, bland annat de rödvita plastfärjorna med små hjul som gjorde att man kunde leka med dem på köksgolvet lika bra som i vattenpölarna, och så "hövdingskrudarna" förstås.
Jag minns en guldgul helgjuten Rolls Royce och ett trätågset med två vagnar. På den här bilden tagen på vår entrétrappa sommaren 1960, är jag 5 år och min bror 3 år.
Härliga killar Peter 
Oj!Agge o peter.Bumbleboo. vad ni kommer ihåg. o Stina..
Nä jag har inget kvar o jag kommer inte i håg.
.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Min första leksak..var nog en pojkdocka som heter Mickael. Honom har jag kvar och jag har gett honom nya kläder 
Annars minns jag, att jag lekte mycket med Barbiedockor, men dom har jag inte kvar. Synd..hade nog varit värda en del idag 
Skattkammarböckerna var säkert de första, jag har kvar alla även om de är väldigt slitna. Jag älskade de små ramsorna och sagorna när jag var liten.
Vet inte vilken som var första leksaken, men barbiedockorna lekte jag mycket med och har kvar dem allihop. Jag har sparat orginalförpackningarna till några av dem.
Sisa - tror du där är nåt värde i dem idag?? 
Nu kan ju dockorna böjas både här o där, det kan inte de gamla.
Zabelle
# 9 Hej zabelle..kul att se Dej!
Såg på TV att vissa Barbiedockor är värda en hel del. Tycker att Du ska kolla upp det. Berätta gärna om Du hade någon docka med värde! 
#10 Jag snabbkollade det på nätet, värdet ligger någonstans mellan 600-1500 kr på Tradera beroende på skick för dockan.
Verkar nästan som att kläder, skor, krocketklubbor, skivspelare och sånt smått är värt en del det också.
Jag ofta nån barbiegrej istället för lördagsgodis när jag var liten.
(säkert därför jag är godissugen jämt som vuxen
)
Zabelle
# 11 Bra idé..leksak istället för godis! Dock inte om godissuget dyker upp nu 
Ska Du sälja dina barbiedockor nu då ? Jag tycker Du ska spara dom!
Den första, som jag vet är en liten apa som jag har kvar (har de flesta mjukisarna kvar) i ett skåp. Den är 'välanvänd'.
Första boken måste ju vara Baby-boken (Boken om mig). Sagoböcker vet jag inte - har tonvis med dem kvar. De gör jag mig inte av med.
Min första leksak var en tygdocka med blå pyjamas på sig. Jag kallade henne Anette. Hade med henne överallt i flera år. Minns när jag satt i barnvagnen och mamma promenerade med mig ute och så tappade jag henne men mamma märkte inte. Blev så förkrossad. Då kom det en hemsk snäll gubbe och gav den till mig så glad jag blev!
Köpte en sagobok med mamma i stan en gång. Vi åkte bussen hem (som var knökfull) så precis innan dörrarna stängdes tappade jag ut boken så den ramla ut och bussen åkte iväg. Minns att en kvinna sa åt busschauffören att stanna men han gjorde aldrig det.