Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1103 ggr
Cristine
1

God Morgon den 24 oktober

Jag ryser bara jag tänker på den 24, om 2 månader är vi där med all stress, alla utgifter, allt onödigt ätande.

Nej bättre tänka på nuläget tänkte jag säga, men nu ska ju räkningarna betalas.

Men finns det inget bra,.. vädret då tänker ni.. njäää det regnar

men det är varmt ute😃

Ha en gynnsam dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

flisan708
1

God morgon! Vaknade för en stund sedan men ska försöka sova en stund till. Ledig tills på söndag. Idag blir det en promenad med en väninna å sminkparty till kvällen. Däremellan blir det att greja här hemma. Lite soft med andra ord. Ha nu en riktigt trevlig dag!

aggeelin
1

Godmorgon!

Jag är uppe tidigare än vanligt, eller rättare sagt, jag är tvungen att vara uppe tidigare än vanligt. Och, då kunde jag förstås inte somna igår kväll. 😕. Tråkigt att jag är som förinställd att göra så.

Nu ska gröten ner och sen till jobbet. Jag är "vaktmästare" idag, bland allt annat som ska hända.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
1

Mårning. Idag är en ledig torsdag - ser fram mot en arbetshelg.

Cristine - Julen blir vad man gör den till. Jag slutade fira den när jag fyllde 18 o flyttade hemifrån- i vår familj samlas vi för en knytislunch så vi har skippat överätandet. Det blir lite av det som vi gillar. Lite skinka med senap, lite hemma-inlagd sill, lite hemmagjord rödbetssallad, lite hemmagjorda köttbullar och en god potatisgratäng, förra året gjorde brorsan en liten jansons oxå.. Vi tröttnade för många år sen att överäta o sen till sluta kasta maten som ingen orkade med.. så nu har vi "bantat" ner det till en lätt knytislunch.. funkar fint 🙂 eftersom vi inte har mer än 1 litet barn i familjekretsen så har vi vuxna köpt lite skraplotter o suttit med efter lunchen.. barnet får såklart julklappar men ändå inga mängder..

Nu  e det dags att dra fram dammsugaren och göra lite nytta här hemma. tvättmaskin och diskmaskinen är redan igång.. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

stina63
0

God morgon

Jösses kom på att det är dags att betala räkningarna också,
Ska jobba kväll så Jag tittar in en stund

Ha en skön torsdag

chik
2

God dagens alla här i Burken…🙂

Cristine tycker att Moonq har en finer beskrivning av julstress.

flisan. sminkparty roligt..😃

Mooniq Njut..

agge.Lilla agge så dumt det blir.. Fast jag hoppas att det blev bra i slut ändan.

Stina. Ja nu är det den tiden.

ja..O jag gör så lite som det bara går..Även det är ju en konst…Fast jag får lyfta på r.va, för jag skall ha några vänner på middag..Så det blir ju lite gjort.

Ja vink'till er..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Afturelding
1

God middag!

Jag sitter fortfarande och skriver. Men nu har jag skrivit 3/5 i alla fall, och det ska inte in förens på måndag klockan 23.59. Så det ska nog gå bra det här. Det är bara 2-4 sidor kvar att skriva.

Så kanske har jag tid att plugga för högskoleprovet också. Men det får väl gå som det går om inte annat, jag har ett prov till på mig i värsta fall.

Och ja, det kanske är dags att börja på de handgjorda julklapparna nu. Jag ska stöpa ljus, göra tvål och sticka en del. Nu blev jag ju nästan stressad.

Ha en bra dag allihop :)

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Cristine
1

#3 Mooniq, jag firade inte jul under de 30 år jag bodde utomlands, när jag kom hem ville alla ha annorlund jul med utländsk mat, så de äter det vanliga hemma eller på jobbet och det utländska här som består av en kalkon som står nästan hela natten i ugnen, lax , hummer, havskräftor och" cardos "( Tistel ) samt torkad rom  och torkad file. Grönt efter val. Det är vartannat år…. de andra äter dottern och jag vad som helst.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fotokrafs
0

God eftermiddag!

Veckan går fort, imorgon är det fredag 🥳

Datumet stressar inte mig, jag känner inga krav eller måsten för julen
Kan inte säga att jag firar julen , men det ska bli skönt med långhelg👍

Anders 50
0

Gokväll!

Allt väl…🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Hej härinne,

vad gör Ni en torsdagkväll som denna ?

Jag håller med Cristine..bara två månader till julafton..huva!

Ledig har jag varit idag, varmt ute men en förskräcklig blåst, det gäller att hålla i hatten!  Nu laddar jag inför en jobb-helg, tur man gillar sitt jobb!

Mysig torsdagkväll till Er!      🌺

[elmaek]
0

God kväll!

Haft nästan-migränattack idag.. det bröt aldrig ut på riktigt som tur var men det var kämpigt att arbeta sista timmarna och resan hem minns jag knappt för jag var helt utmattad. Efter 4 alvedon och en tupplur i badet är jag helt okej.. ska dricka upp mitt te sen sova! Ska bli underbart :)

God kväll på er!

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll!

Varit lite konstigt väder idag, sol, solregn, sol osv, lite blandat.
Slängde ut soffan och in med en annan som jag fick av mina föräldrar i förtidig födelsedagspresent 🙂👍
Ska ha Chili här över helgen, gosevovve. Han ligger och sover i sängen och Lillan ligger och sover på sin bädd, så söta så!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
0

Vi firar knappt jul längre. Jag och min son, så vi har ingen stress. 

Jag är vegetarian, så det traditionella julbordet passar inte mig mer än hemgjord rödbetssallad. Och sonen äter varken köttbullar eller prinskorv längre. Jag ger honom 500 kr och mig 500 kr och så köper vi våra egna julklappar innan eller efter jul (mellandagarna).

Idag har jag haft sådan värk i smålederna, att jag legat mest. Gjorde ett ryck på kvällen och klippte en del av min häck på insidan. Det fick räcka för idag.

aggeelin
0

Ser i tråden att det varit mycket pågång  idag 🙂

jag har haft fullt upp hela dagen och på kvällen har jag varit till sonen oc varit farmor.

Nu ska jag snart gå och försöka sova, sova ordentligt hela natten!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet