Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: resor-och-kulturer
Läst 5916 ggr
[Asta]
0

Det piper...vad är fel?

Vi renoverade vårt kök förra året och bytte ut alla vitvarorna. Och alla piper om något är fel. Satt just här i soffan och hörde hur det pep i köket. Då går man ut.

Har jag lämnat en varm "platta" tom? Nej.

Är dörren till frysen öppen? Nej

Har frysens temperatur gått under en viss temperatur? Nej

Är det kanske kylen som piper? Är dörren månne på glänt? Nej

Var fasiken är det som det piper? Ljudet är så såvrt att lokalisera. Kanske är det diskmaskinen? Lutar mig framåt - och JA det är diskmaskinen. Vad är fel nu då? Har jag inte stängt luckan ordentligt? Jo - det har jag. MEN nu ser jag - vattnet var inte igång. Vrid på kranen.

Lugn!

Är ni också styrda av era maskiner?

Cristine
0

Ja maskinerna kan göra att vi går i taket ibland, jag har inte mer än två som piper och det är när de är klara. Datorn ska vi inte tala om… den piper inte men den får mej att använda ett språk som inte är att rekomendera.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Inte många pip här inte…diskmaskinen piper då den är färdig…och mobilen då jag får ett SMS…nåt annat kommer jag inte på…Obestämd

Tur att du hittade pipet, Asta…Glad

[MargaretaA]
0

Det enda jag har som piper är tvättmaskinen när den är färdig. jag är inte alltid så snabb att tömma den för det är bland det tråkigaste jag vet att hänga tvätt. Jag brukar stänga dörren för att slippa höra det tjatiga ljudet. Skrikandes

[Asta]
0

Sisa - det är bara att köra tills man hittar pipet. De slutar inte att pipa och man blir vansinnig av att lyssna på det.

Har ingen dörr att stänga Glad. I så fall får jag gå ut.

[MargaretaA]
0

ja eller så får man stänga av eländet med strömbrytaren Flört

[Asta]
0

#5 - kanske inte värt om det är frysen dock.

chik
0

asta.Nej.Inga maskiner mer än Elvisp.o Brödrost……..Inga pip här.

Bra att du hittade felet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[MargaretaA]
0

nej det är nog ingen bra idé…

Branneli
0

Frysen piper, när den blir för varm.

Mobilen piper när det kommer sms…..

Anders 50
0

Här piper micron, äggkokaren och brandvarnaren, när batteriet är slut.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

Jag nämde brandvarnare i mitt inlägg ovan, där blir ett kort pip på en hundradels? sekund när batteriet håller på att ta slut.

Vi var på besök hos ett par vänner och de höll på få ett nervsammanbrott över ett pip-ljud i huset som de inte visste var det kom ifrån. Gissa om de hade letat!

I och med att det var så kort ljud och det var långt emellan pipen så hann de inte höra exakt var det kom ifrån.

Medans vi pratade om detta så hördes plötsligt ljudet och jag kände direkt igen det…brandvarnaren!

Gissa om de blev glada…Glad

[Asta]
0

Just en sån brandvarnare hade vi i källaren. Nedpackad i någon låda någonstans. Vi var halvt vansinniga innan vi hittade den. De där pipen är lite svåra att lokalisera och precis som du skriver Anders så är det korta pip med ganska långt mellanrum. Vi visste att det var en brandvarnare, men vi visste inte var den fanns nedpackad.

[Sisa]
0

Min brandvarnare sätter ibland igång då jag gräddar pannkakor…då kan man nästan bli vansinnig innan man får den tyst…men det är ju en bra livräddare…

Branneli
0

Brandvarnaren ja….batteriet,som alltid tar slut på efternatten. Pip….pip….pip…pip…

Sambon jobbar sex nätter i veckan.

Aldrig att det piper på hans lediga natt Obestämd

Hoppfull
0

Vi har inga apparater som piper, förutom brandvarnarna då förstås.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Inatt vaknade jag av ett skorrande ljud…kom från hallen…har inte lyckats lokalisera det…Obestämd

Bergspuman
0

Inte piper. Men däremot retar alla de här små ljusdioderna gallfeber på mig! Routern. Modemet. Frysen. TV'n, om jag inte kommit ihåg att slå av strömmen. Och så min älskade laptop, som ibland kan slå på sig själv och köra en uppdatering! Fler än en gång har jag vaknat skräckslagen inför ett okänt ljus i lägenheten - det har visat sig vara datorn!

I förra lgh, när jag bodde med exet, hade vi ny spis, med dioder som lyste så starkt att jag var tvungen att lägga en handduk över dem.

Ljus stör mig något enormt när jag ska sova.

Har ju taskig hörsel ha ha, pipen bekymrar mig inte, men ljusen grr.

Anders 50
0

#17 Håller med…routern bl.a. lyser ju upp ett helt rum med sitt blåa sken.   Vågar man måla alla lampor svarta?

Ska man sova ska det vara mörkt…becksvart!!

Cathy
0

Är det någon fara om frysen står och piper i ett dygn.. om dörren inte är stängd.. eller om man inte startat om den när den är för varm och piper.  Min kyl och frys fick ingen ström natten till idag och har stått och pipit under dagen… ska dit igen kl sju imorgon bitti . då klinkergolvet som är nylagt går att gå på..