Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1749 ggr
Cristine
2

Vad är värst

Det är svårt att jämföra värk, men jag tror att tandvärk är värst efter att föda barn naturligtvis men det tar vi inte upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Migrän kommer först på min lista. Finns inget som hjälper och man mår såååå dåligt. 😭

Tandvärk gör ont, men man kan dra ut tanden. 🤐

Zabelle   

[GunillaF]
0

Tandvärk är inte trevlig, men näst efter att föda barn så tycker jag personligen det var att ha njurstensanfall. Föresten… veta sjutton om inte det var värre med njurstensanfallet t.o.m. Fy sjutton vad det var bedrövligt.😮

Cristine
0

#1 Det kanske är maten som utlöser den.. har du översättningsprogram?

http://tiempo.infonews.com/notas/los-alimentos-que-hay-que-comer-y-evitar-para-no-sufrir-migranas

#2 Marino hade njurstensanfall, i vanliga fall var han en tuff man men när han fick dessa anfall så visste inte jag vad jag skulle ta mej till!

Caroline L
0

Jag som hade vitaminbrist fick ofta låsningar i fötterna. Att partiet mellan stortån och hälen totalt låste sig och stäckte sig utåt, utan att jag kunde kontrollera det. Det gjorde fruktansvärt ont och det höll så fruktansvärt länge också. Det är en värk som jag tycker var riktigt obehaglig.

Det är nog den värsta värken jag känt på. Jag kan ju inte jämföra mig med barnfödsel eller njurstensanfall, men det är det värsta jag känt iallafall.

Maria
0

Huvudvärk säger jag. Det går inte att fokusera på något annat och man blir helt utslagen.

Jag undrar hur många timmar med huvudvärk jag haft i live?. Tror inte jag vill veta.

/Maria

zabelle
0

#3 För mig har migränen varit styrd av hormoner. Det började när jag kom i puberteten och slutade när jag kom i klimakteriet. 

Nu har jag bara vanlig huvudvärk vid åska eller annat väderomslag och det brukar gå snabbt över.

#2 Det lär göra vansinnigt ont. Har hört fler som säger att det var det värsta de varit med om.

Zabelle   

[peter54]
0

Min fru säger att njurstensanfallen var värre än barnafödandet, jag har ingen erfarenhet i de fallen 😉

För egen del toppas listan av att ramla ur en rullstol på nyamputerade ben.

aggeelin
0

Jag vet inte om det går att jämföra smärta.

Jag har haft riktigt ont några gånger. Jag hade varit oaktsam med mig själv och fick vad man kallar "tennisarmbåge" riktigt ordentligt. Armen till och med svullnade - kallas inaktivitetsödem. Jag hade så ont så jag knappt kunde prata. Det fanns inget sätt att ligga i sängen och sova på natten, jag fick sitta i soffan.

Jag hade visdomständer som inte fick plats i munnen, det fanns liksom ingen käke för dem att växa på. Jag har dragit ut  dem alla. Vid ett av tillfällena när man hade skurit upp i munnen och borrat i ben så råkade sonen som var liten komma åt min kind. Det gjorde så ont så allt "blev svart" som ett svart hål.

Jag tror att det är nyttigt att ha upplevt smärta vid något tillfälle men inte att ha det ofta, som t.ex migrän och huvudvärk.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Tandvärk och öronsprång är inte kul! Har stor erfarenhet av båda från barndomen.

Som väl är har jag inte drabbats av njurstensanfall, det är nog inget att leka med, vad jag hört.

Men den värsta smärtan jag varit med om var när jag en gång i samband med röntgen kopplades till en maskin som skulle injicera kontrastmedel och sköterskan satte nålen genom blodkärlet så att kontrastmedlet pumpades in i muskeln i armen.

Det tog en stund innan den kunde stängas av!

Efteråt var hela armen ett enda stort blåmärke, ja inte bara blå, utan alla regnbågens färger.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Det måste vara hemskt att leva med smärta för jämnanJag var så lycklig över att inte ha några smärtor alls men så för ungf ett halvår sedan fick jag ödem i benen och det gjorde ont..nu är jag lycklig för jag har lyckats bli av med det.

citytjejen
0

Migrän är det värsta smärta jag upplevt. Tandvärk och barnafödande vet jag inte hur det är, ägnar mig inte åt sånt 😃

/Christina

VildaVittra
0

Mensvärken är den värsta för mig, den är till och med värre än den gång jag var tvungen att gå på ett brutet ben. Men det var ju heller inte skönt den gången jag tappade varmluftspistolen i knäet och jag bara hade shorts på mig, pulvriserad hud av tredje graden är inget jag rekommenderar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

tlover
0

Jag har ju värk varje dag men värst är nog ledvärken i ett riktigt skov, dom gånger man inte kan klä sig själv ens. sen kommer väl migrän.

sen är mensvärk illa för den förstärker all annan smärta hos mig.

föda barn, tandvärk eller liknande har jag aldrig testat så jag vet inte nått om det.

vanlig huvudvärk, vanlig ledvärk m.m. är vardag för mig och räknas ju knappt som smärta för mig… tyvärr

l'm back

[peter54]
0

Ja kronisk smärta är jobbigt, de vet jag som haft ledvärk i många år. Värst är axlarna och fingerlederna, men jag har till och från ont i handleder, knän och höfter också.

Emellanåt har jag ont även i leder som jag inte längre har - fantomsmärtor. De kommer som ett brev på posten om jag gått med förhöjda blodsockervärden under några timmar, exempelvis när jag sover.

Fantomsmärtor kan variera i intensitet otroligt mycket, från att den bara svirrar till ungefär som en statisk elstöt med någon minuts mellanrum, till att hugga som ett glödgat svärd var femte sekund.

Jag har känt personer som amputerats och haft såpass svåra fantomsmärtor att de inte orkat leva, utan tagit sitt liv. Jag har dem inte så ofta som tur är, men när de slår till som värst är det bara att ta någon riktig dunderkur av något morfinderivat så att man somnar ifrån smärtan.

Maria
0

#14 Usch, det låter inget vidare😕

Min man säger att jag har fantomsmärtor när jag har huvudvärk🤫

/Maria

zabelle
0

#15 Ha ha ha 🤐 Det var inte snällt men du ger säkert igen 🤫

Zabelle   

Maria
0

#16 Jajamen, han får sina skopor emellanåt😃

/Maria

aggeelin
1

#15 Sicken en!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
0

Jag har haft magkatarr ett flertal gånger. Det kanske inte är den värsta sortens smärta, men den är fruktansvärt obehaglig tycker jag. Känns som om magsäcken ska frätas sönder ungefär.

Den värsta smärtan jag varit med om var nog i fjol när jag hade en nål i foten. En sådan där knappnål med ett litet platt metallhuvud hade letat sig in i min fot en dag när jag sydde. Gick med ont i foten flera dagar, och tillslut kunde jag inte gå alls. Dessutom gick det stötar av smärta hela vägen upp till bäckenbenet. Inte så konstigt när nålen nådde tre cm in i foten kanske. Jag tror jag gick med den där i fyra dagar innan den opererades ut 🤐 

Har även lyckats kliva på en humla med samma fot. Det är också en fruktansvärd smärta, speciellt om man som jag är allergisk.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
0

Jag krockade med en moppe när jag var 15 år och spräckte blygdläpparna. Det gjorde ONT.

Jag fick opereras och låg inne på Uddevalla ganska länge på sommaren.

När värsta smärtorna lagt sig var jag mest sur för att mamma och pappa tvingat mig att ha hjälm. Vad hjälpte det😉

/Maria

Cristine
0

Från början när jag fick artros hade jag infektion i hela kroppen Odh så ont att jag stod och hängde över en möbel för att sov för jag kunde varken sitta eller ligga

Tack vare en medicin jag hittade blev jag fri infektionen och smärtorna. Då fick jag en gul blåssa  som var infekterad och fick då ödem i benen, de var så svällda att sår sprack upp och det rann vatten ur dem natt och dag samt att blåssan började brinna..jag hade fått kallbrand.

Såret blev flera centimeter i stort och djupt och förutom att det brann kändes det som det satt fast i själv benkotan.

Efter att ha prövat mig fram fick jag tag på en medicin som tog bort ödemet och ett pulver som får såren att växa ihop innifrån och ut, utan skorpa så det är bara att tvätta och låta det vara. Nu brinner det inte längre och är på väg att försvinna ..nu kliar det runtom istället men det står jag lätt ut med.

Anders 50
0

#15 Bumlis….Du vet väl att huvudvärk är inbildning? Den bildas ju inne i huvudet!

Jessicahagstrom94
0

Den värsta värken jag varit med om var när jag fick en armbåge ur led, det var inte särskilt skönt. 

1. armbåge ur led
2. tandvärk eftersom jag fått tandställning och det är INTE skönt.
3. sträckningar
4. huvudvärk
5. sendrag
6. mensvärk

haha en liten lista :) inte tänkt till så noga dock, men ungefär sådär.

JereMina
0

Jag säger ont i örat och ögat är det värsta jag har haft och det går banne mig före barnafödande. Men personligen har jag hellre fysisk smärta än psykisk

Anders 50
0

Och på tal om värk så har jag väldigt ont i lederna idag, särskilt i fingrarna! Och ingen medicin hjälper!  Detta väderomslag med regn är inte kul för mina leder.  

Tröstar mig med att det finns de som har det värre!

JereMina
0

Det jag menar med ont i örat är att jag kliat sönder mig i ett öra en gång så illa att jag fick infektion i hörselgången. Det kunde bli livshotande då hörselgången svullnade igen och det blev ett tryck i huvudet.

Ögat rev jag mig med en nagel en gång och det gjorde fruktansvärt ont. Tur i oturen var att jag just denna dag hade filat ner mina långa naglar.

Intehärutandär
0

Brännskada! Jag brännskadade båda mina ben för några år sedan. Blev ambulans och bandage på båda benen i 2 veckor. Det gjorde ondare efter 1 veckan än vid skadetillfället. 

Tog ett år innan jag kände mig hyfsat återställd. Hade tur och fick bara ett ärr på 3x4 cm på ankeln. Hade sår på hela framsidan och utsidan av andra benet. Då skadan inte syntes för andra, så kändes den för huden var så tunn - så det kliade och stack i benen. Speciellt på vintern då jag fick ha knähöga stövlar/vinterskor. Då skavde jag sönder mig. 

Innan var det ju förlossning. 50 h tog min förlossning med oavsbrutna värkar. Eller ja värkarbeten ska jag väl säga, förlossningen går ju rätt fort ändå.

[VSK]
0

För mig är den värsta smärta jag upplevt när kotorna i bröstryggen klämmer ihop nervbanorna. Jag har aldrig svimmat i hela mitt liv, men jag tror inte jag var långt borta.

Om jag ger denna smärta 10/10 så får njurstensanfall 3/10.

Mirinda
0

Den värsta sortens smärta jag kan komma på är när någon lider själsligt. Vare sig man drabbas själv eller känner sig maktlös som närstående till någon som lider.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[elmaek]
0

Huvudvärk 😕 När mina verkligen är illa så spyr jag tillslut av smärta.. det gör ont att ligga på mjukt och varje ljud gör ont och dofter får mig att spy. Jag slutar fungera och måste verkligen ta alvedon och vila i några timmar, har jag tur kan värken gå över efter 2-4 timmar men har jag otur håller det i sig i några dagar dock..

citytjejen
0

Migrän är hemsk värk, och mag/tarmont som orkats av laktos, fy sjutton!

/Christina