Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 921 ggr
flisan708
0

Tv apparater

Hur många tv apparater har ni? Idag köpt en liten 19" tv till sovrummet. Tänkt på det i flera år men jag har tänkt att man inte kan ha två när man är ensamstående. Är trött på att vakna i soffan med nackont och sen har jag sömnproblem. Frågade mina kolleger på jobbet här om dagen hur många de hade. Två- tre tv- apparater var vanligt på ett hushåll med två personer. De som hade barn hade fler.

Caroline L
0

Jag bor med mamma + syster och vi har 3. Två mindre i våra sovrum och en stor 55" i vardagsrummet.

Fridaaaa
0

Vi har 1. Räcker bra för oss 2. Har datorn också man kan titta på vissa saker på 🙂 Har en i sovrummet, en 47 tums 🙂

Anser inte att det behövs fler för oss 2.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
1

En tv-apparat i v-rummet. Kommer aldrig in nån tv i mitt sovrum. 

Jag har haft svåra sömnproblem tidigare i mitt liv och det första rådet man får av läkare o veta-bästare är att INTE se på tv för ljuset triggar igång vakenhormonerna o så sover man än sämre.. 

Bästa rådet jag fått är att släcka alla ljus källor 1 timme innan säng-gång och endast ha ett eller två stearinljus tända för att hitta till sängen. Sen lite yoga/meditation för att sänka oron i kropp o knopp.. 

Fast du har nog hört det oxå… 🤔 Trist att ha sömnproblem 😕

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
1

#3 Haha stämmer verkligen inte på mig! Jag är tvärtom, somnar lättare när jag ser på tv 😉 Så det tror jag inte stämmer på alla det är nog väldigt individuellt 😛

Mooniq
0

#4 jo, jag har haft förhållande där karln nästan stog o sov när tvn va på o så fort jag stängde av så vaknade han.. Han skulle ha tv i sovrummet o jag höll på att bli galen. Han somnade på 2 röda med tvn skvalandes o jag var vaken. Men skam den kvinna som ger sig.. Efter 3 nätter då jag sparkade till han just när han somnade in resulterade i noll tv-apparater i sovrummet.. jag tror att han somnade av ljudet, det gjorde honom lugn o trygg inte bilden o ljuset i sig… 😃 så nog är vi olika alltid..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
0

#5 Haha min är tvärtom, han håller sig vaken, jag somnar haha 😛 Jag vaknar sällan när han stänger av sen 😉

Haha

[VSK]
0

Vi har tre stycken. Lite gamla men de funkar bra för oss.

En i datarummet, sovrummet och vardagsrummet.

Anders 50
0

En TV här, och den står i vardagsrummet. Platt 37 tummare, har inte större ögon. Ser på DN galan i den nu.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

penke
0

en fungerande, i vardagsrummet (stor o platt)
 vid sidan av soffa o stolar

det ryckte till när du skrev, teve i sovrummet 😡
 men, det kan ju vara klokt..
 teve ser man väl mer när man är själv hemma,
 då kan man ha den "gömd"
 har man gäster/vänner i huset umgås jag hellre med dem
 och ser hellre på dem, än att alla glor tysta på en skärm

tidigare har jag möblerat med Prat-soffor,( istället för teve-soffa)
 vända mot varandra, för ögonkontakt *ler*

penke

Jessicahagstrom94
0

Tre hos mamma och tre hos pappa :)

Maria
0

1 TV i vardagsrummet.

/Maria

Afturelding
0

En i vardagsrummet, det räcker för två personer tycker vi 🙂 Och så har vi ju inte så stort heller.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

Vi har två platt tv. Men bara en används, den andra står i garderoben. Enda anledningen till att vi har två är att vi hade vars en när vi flyttade ihop. Vill inte ha någon i sovrummet.

zabelle
0

Vi har 3. En i vardagsrummet som vi tittar på. En i gästrummet som mest småbarnen använder, både att titta på och att spela Wii på.

En pyttliten tv i köket som jag kollar nyheterna på innan jag går på jobb.

Det kommer aldrig in en tv där jag ska sova! Inga datorer eller andra saker som kan störa. Där vill jag ha lugn och ro.

Zabelle   

citytjejen
0

Vi bor i en tvåa och har en 51-tums tv i vardagsrummet och en 37-tums i sovrummet. Dock ska vi komplettera med biodukar i båda dessa rum😃

/Christina

[VSK]
0

😃

aggeelin
0

Vi har haft två. En gammal tjock-tv i gästrummet och en platt i vardagsrummet. Dels använde vi nästan aldrig tjock-tvn och dels tyckte vi att den var i vägen så den åkte ut för någon vecka sen. Sonens kompis blev så glad när han fick den.

Jag ser sällan på tv - det blir mest på fredag och söndag kväll.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

1och den är dotterns, en stor platt en, jag tittar aldrig!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

två. En platt sak i storarummet o en tjocktevi .Tum vet jag inte..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[elmaek]
0

Vi har 2 stycken här hemma. Mamma har en i vardagsrummet (ja, jag bor hemma än) och jag en i mitt rum. Jag använder sällan min dock då jag gillar att göra mammsen sällskap. :) Men det är skönt att ha en egen ifall man behöver egen tid eller har pojkvännen eller vänner på besök!

stina63
0

3 har jag. En i stugan och två i lägenheten,

Intehärutandär
0

Vi har 3 styckna. En lite större tjock-tv uppe i vardagsrummet. Och varsin platt "frukost-tv" i våra sovrum. Den i mitt sovrum har jag köpt själv, de andra jag haft genom åren har jag fått. Har väldigt stort vardagsrum, där skulle jag vilja ha projektor + duk.

WinterPrince
0

Jag har en tjock 32 tums i vardagsrummet. Och en mindre (kan det vara 17-19tum) som nu blivit förpassad till förrådet.

Jag somnar lätt framför TV:n.