Om Dej!
Jag heter Cristine är 70 år och bor mitt emellan Sunsvall och Härnösand med en autistisk dotter Jag har också 4 söner och en särbo som jag nu inte sett på några år då vi båda är gammla och bekväma och tycker att byta flyg tre gånger för att komma fram är alldeles för mycket. Jag trivs på min gård,min trädgård och med mina grannar, vad kan jag önska mer.Vad jag gör här vet jag inte riktig själv, hade någon sagt till mej för 2½ år sedan att jag skulle vara Medarbetare på en sajt skulle jag skrattat gott. ni är värda en ros var och en för att ha stått ut med mej så länge.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
*
Jag heter Maria och är 49 år. Har varit ihop med samme man i över 30 år och vi har en son som är 27 år. Vi har även 2 katter som är våra hemmavarande barn numera
Jag bor i Göteborg och är en riktig stadsmänniska men bor i radhus så att jag kan odla lite. Tycker mycket om växter och natur.
Jag jobbar inom neuropsykiatrisk epidemiologi (hopplöst att uttala) med befolkningsstudier. Forskar inte själv men samlar in material.
Har varit sjukskriven dryga halvåret p.g.a en operation av en hjärntumör. (Det har väl ingen missat)
Jag älskar att laga mat, pyssla i trädgården, läsa och så gillar jag iFokus.
Jag räknar mig som troende (kristen) men det brukar jag för det mesta hålla för mig själv.
Jag är en ganska glad och positiv människa som har lätt för att skratta. Tycker om aningen "sjuk humor" men försöker att skräpa mig härinne
Är aningen kaxig och har svårt för att "hålla truten" när det är något jag inte håller med om men jag tror/hoppas att det har blivit lite bättre.
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är Sisa och Medarbetare härinne på LK. Säger som Cristine..om någon sagt till mej för ett par år sedan, att jag skulle lägga massor av tid som Medarbetare på ett forum..då skulle jag skratta. Men jag trivs så himla bra härinne..en fin Sajtvärd, underbara Medarbetare och härliga medlemmar. På Livskvalitét bryr man sej om! 
Jag bor på en mindre ort i norra Uppland tillsammans med mannen i mitt liv. Vi har två vuxna, utflyttade barn. Hade tidigare hundar, men än så länge har jag inte skaffat någon ny. Arbetar som uska på ett äldreboende och jag älskar mitt jobb.
Min LIVSKVALITÉT är att försöka leva livet så positivt som möjligt, och att försöka göra livet lite ljusare för min familj, mina vänner och mina gamlingar på jobbet. Jag finns här, brukar jag säga.
Jag tycker mycket om att skriva, kanske något som syns inne på forumet! 
Må så gott alla Ni! 
Hej på er!
Frida heter jag, är snart 21 år gammal.
Bor ute på landet, i Blekinge. Har en underbar pojkvän som jag har varit tillsammans med i snart 4 år, med mycket upp och nergångar, men så kan det vara ibland:)
Har även en massa djur tillsammans: 1 hund, 2 katter, 4 marsvin, 5 kaniner och höns och 1 tupp.
Mina stora intressen är att fotografera, datorn, djuren, rida (rider dock inte just nu) och lite annat smått och gott.
Gillar rock/hårdrock mm. Gillar zebra och leopardmönster och mina favoritfärger är: röd, svart, grön och blå, gillar verkligen inte rosa och brunt (inte på kläder i alla fall).
Ogillar falska människor, lögnare och såna som misshandlar och plågar andra (gäller både människor och djur).
Är just nu arbetslös, men söker jobb och utbildning för fullt.
Min livskvalité? Det är nog att få må bra, göra det jag gillar mm.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag heter Tina och är Medarbetare på LK. Jag bor själv med mina två katter som är syskon. Hugo och Anton för er som inte känner till dom ännu
. Dom är tre år. Själv är jag 48 år tror jag. Ja de är jag
. Har inga barn så katterna är mina barn.
Sommaren bor jag i min stuga. Så jag brukar flytta två gånger om året.
Jobbar inom vården på ett demensavdelning. Trivs väldigt bra med mitt jobb som undersköterska
Trivs väldigt bra med mitt liv. 
Hej hej!
Beatrix är mitt riktiga namn, men jag går under namnet KaiPon på nästan allt, så kalla mig KaiPon. 
19 år snart, i oktober. Men är fortfarande en femåring i hjärta och själ ibland. 
Lever i stort sett för musiken och mina vänner, och att gå på konserter är det bästa jag vet i stort sett. Nu senast såg jag Gackt och träffade dessutom honom efteråt!!
Just nu tror jag att jag ska kunna få plugga vidare på Vasagymnasiet i Arboga, men jag är inte helt säger, då studie- och yrkesvägledaren på min förra skola var väldigt kryptisk och jag har inte hört av Vasagymnasiet själv 
Utöver det finns det väll inte så mycket mer att säga, haha.
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Hallå i burken 
Jag heter Peter och är en levnadsglad 56-årig kille med fru och två barn, 9 och 11 år. Vi bor på landet i en liten bondby med ett halvdussin hushåll. Jag är född och uppvuxen på landsbygden och kan inte tänka mig att leva i stadsmiljö.
Jag är en mycket positiv och mentalt stark person, min fru säger att jag är det närmaste en stålman hon någonsin träffat och det finns många andra som säger samma sak om mig. Det är tur för mig att det förhåller sig så, för jag är kroniskt sjuk i diabetes typ 1 sedan 1968 och kroniskt njursviktig med bloddialysbehandling sedan 1990.
Jag har varit blind, totalförlamad och utdömd av läkarvetenskapen två gånger. Jag har genomgått mellan 50 och 60 kirurgiska ingrepp, de största två transplantationer med påföljande reoperationer (4-5 st) och amputation av båda underbenen 1997.
Våren 2007 åkte jag på en hjärtinfarkt och numera har jag stentar i kranskärlen. Förra året fick jag hudcancer, men den upptäcktes tidigt och jag är fri från den nu.
Med allt detta i bagaget är det tur att jag är mentalt stark, men trots min mentala styrka har jag hamnat i depression två gånger i livet. Första gången 1991 tog jag mig ur det själv, men andra gången, för två år sedan, behövdes både medicinering och samtalsterapi. Det gick bra och nu är jag på topp igen.
Livskvalitet för mig är att få vistas här hemma mitt i naturen med min familj, att få göra det jag tycker om att göra och syssla med mina reptiler, mitt bågskytte, jakt och sån verksamhet som följer av att bo i hus på landet.
Jag gillar att fota, även om jag inte är så bra på det (ännu). Tidigare målade jag mycket, akvarell, tusch och även blyertsteckning, men numera hinns det inte med. Jag handarbetar en del, mest i läder och trä, horn och ben. Det blir en del smycken, knivar med fodral och diverse tillbehör till bågskyttet.
Trots att jag är "hård" på mig själv, är jag en mycket känslosam människa och sånt som händer nu exempelvis på Afrikas horn och det som hände i Norge för tre veckor sen,får mig att gråta varje gång jag läser om det eller ser på TV om det.
Jag är av naturen skeptisk till det mesta, särskilt sånt som inte går att belägga med biologiska, fysiska eller kemiska termer. Därför tror jag inte på någonting, inte på någon gud eller annan religiös företeelse, inte på andevärlden eller den så kallade "andra sidan", inte på chakran eller medianer, inte på slagrutor eller andra "mediala" företeelser.
Sån är jag, en sann evolutionist med idoler som Konrad Lorentz, Nicho Tinbergen, Albert Einstein och Charles darwin.
Hej Maggan här.
Om jag skulle skriva en kontaktannons så skulle den helt klart innehålla "gillar allt som gör livet värt att leva". Det var därför jag startade denna sajt - för att dela det lilla och det stora med livet tilsammans med andra.
För att citera en gammal gumma; "livet är inte hur man har det, utan hur man tar det". 
Lena heter jag. o vad säger man. tycker om det som ger mig ett gott skratt.
Föd år 1956…Så jag har slutat o räkna..
Sambo o barn o barnban o en liten hund o katt har vi…Ja det var lite om mig…
""Jag har varit på iFokus sen 07 tror jag…trivs här ….Hoppas att du med kommer att trivas.
ja lite om mig..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag heter Lisa och fyller i november 37 år. Är enstående, inga barn. Bor centralt i Borlänge vilket jag trivs med. Till yrket är jag sjuksköterska och jobbar på men akut mag tarm avdelning, för er som är nyfikna har vi området från matstrupen ner till ändtarmen. Jobbat där i snart 6 år i höst.
Privat sett gör jag väl som alla andra, umgås med vänner och familj. Mina vänner betyder mycket för mig. Tycker om heminredning, resor, pyssel av diverse slag - favoriten nu är smycketillverkning. Annars tycker jag om att sy, måla, snickra. Motionera borde jag göra lite mera men jag tycker om att promenera i rask takt. Är fjärilsgallen - älskar dem, vilket märks i mitt hem, på smycken osv. Men de gör mig glad så…….
Nu har jag berättat lite om mig, finns säkert mer att skriva men tror detta får räcka just nu.
Kram på Er alla!!!
Nina heter jag. Bor i Helsingborg, singel och har inga djur.
Fast det är väldigt tomt utan djur, så det dröjer nog inte länge innan jag har sällskap. Favorit djur är råttor och hundar. Det är dom djur som gett mig mest :)
Jobbar inte just nu, men har jobbat i kök.
Kommer till våren (tror jag det blir) förmodligen studera Handel. Mitt mål är att jobba i en delikatessdisk. Gillar kundkontakt och delikatesser, så det borde vara perfekt :) Är egentligen intresserad av att bli styckare också.. Så ja, vi får se hehe!
Livskvalitet för mig är matlagning, familj, träning, fiske, båt och husvagnsliv, inredning, resor, kaffe, att äta god mat, djur,
diskussioner på iFokus (
) och mycket mycket mer :)
Roligt att läsa om alla
#11 Flisan, jag såg din lilla felstavning och tänkte att man i stället för ensamstående ska kalla sig "enastående"
för det är det ju när man får klara sig själv tycker jag.
#12 Hera, finns det något jag älskar så är det att snorkla.
/Maria
#13 Tack vad gullig du är!!!!! Kanske är det så, man lär sig. Men samtidigt är det skönt att ha någon att dela livet med. Nu har jag varit singel i lite över ett år men jag har inte varit redo än för något nytt.
Din kommentar gjorde mig glad, har inte tänkt på det så förut.
/Maria
Bumbleboo; ja det är härligt :)
Fast jag tycker det är snäppet bättre att dyka med tuber :)
#16 Det har jag aldrig gjort men min man och son har gjort det
/Maria
Välkomna säger jag till Flisen o Hera. Det känns vi känner ju nästan varandra redan..
lite roligt o veta lite mer om varandra.-Tycker jag då..
Hera..Råttor dom är intelligenta djur..
Flisen-Akuten är väl intressant o jobba på…Mag o tarm-Lite skit jobb-Skämt..
Roligt att ni är här….
Så fint att Ni presenterar Er..både gamla och nya medlemmar. Man lär känna er mer och mer, och det känns både bra och roligt.
Kramelikram 
Håller med!
#18 Ja det är dom, verkligen intelligenta :)
Tycker också att det är trevlig med presentationer, det känns som man kommer lite närmare varandra på det viset.
Jag är en alldeles lagom stor och vacker
kvinna i mina bästa år
(sådär 53 stycken) och jag bor i Örebro i kanten på ett träsk tillsammans med sambon och två katter. Träsket kallas vanligen för naturskyddsområde och det är mycktet fåglar där både vanliga och många ovanliga så det är mycket fågelskådare här.
Jag är intresserad av en massa saker som t ex att fota, odla blommor, att träna för att må bra, kost, hälsa, umgås med vänner, musik, teater, läsa böcker och och en massa annat. Jag har arbetat med olika saker inom vården (vårdbitr på ålderdomshem, uska, skötare mm), jag är arbetsterapeut och jobbar nu på utbildningen. Jag älskar att ligga i badkaret och koppla av så nu ska jag gå dit en stund för jag blev frusen när jag var ute och rensade lingon.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så vackra blommor Agge!
#23 ja mina älsklingsfärger, lila och cerise 
Härligt att läsa om er. Nu känner man er lite mera.
#22 Jag hoppas att ni förstår att jag skojade det där om vacker 
#26..men det tror jag..att Du är vacker! 
Tack för en fin presentation av dej, Agge! 
Hej!
Ann heter jag och är 56 år. Singel sen fyra månader tillbaka. Bor i Hässleholm i en marklägenhet som jag älskar med min lille älskade hund Silverbus.
Är sjukpensionär sen 1998. Dess förinnan jobbade jag som brevbärare.
Älskar att vara ute i skogen med Silver o gå långa promenader. Tävlar och tränar rallylydnad med honom. Andra intressen är musik. Spelar och sjunger lte själv. Fåglar, fotografering, laga god mat, dans. Tycker också om att umgås med mina vänner.
Se vad som händer om jag låter allt vara som det är o inte lägga någon energi på framtid eller dåtid försöker jag leva efter.
Det var lite om mig.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
# 28 Så fina Ni är! Kram till Er 
Wow, vilket foto..är det hemma hos dej Ann?
# 30 Nej det är hemma hos en väninna som har en underbara roser på sin uteplats.
Agge o AnnL. Vad fina presentationer. O vilka bilder. agge vilka blommor.
AnnL vilken fin bild på dig o Silver.Wow…
Jag är snart 52 år och gift med en 10 år äldre man och vi har 2 pojkar och de har i sin tur 2 respektive 1 barn.
Vi bor på landet och har det gott med katter och en hund. Jag är intresserad av djur, natur, det mediala och lite till.
Nu har jag varit på iFokus sen 2008 som Jeremina, sedan tog jag nicket Susanne59 (mitt rätta namn) och nu kände jag att på iFokus är jag JereMina så det så.
Har jobbat på Ericsson och som lärare i Grundskolan, pluggat en del på Högskolan i Östersund innan det blev Universitet.
# 33 För mej kommer Du alltid att vara Jeremina 
Välkommen Jeremina!
Ser du har fixat nicket nu … Men du är jeremina för mej också.
Nu har jag varit aktiv här inne ett tag och känner att jag kanske ska presentera mig.
Jag heter Emelie, 24år och bor i Braås utanför Växjö. Flyttade hit i början av året från Öland pga arbete och jobbar som konstruktör på Volvo Construction Equipment.
Största intresset är hästar och jag drömmer om en egen gård och såsmåningom ett fyrspann. Syr mycket, helst klänningar, men även gardiner och kuddar. Broderar stora korsstygnstavlor. Snickrar och målar (mest målar), gör om möbler så dom blir på mitt sätt. Odlar en del blommor, än så länge bara inomhus, men hoppas få till något fint på uteplatsen.
Hatar att laga mat till bara mig själv! Annars är det roligt med olika smaker och jag tittar gärna på matlagningsprogram.
Har två hittekatter. Tricia som har varit hos mig i 4år nu och Zoe som bara varit hos mig i en månad.
På bilden är det jag med min häst Winter Prince, som jag lånat mitt nick av.
Vill ni veta mer så bara hojta!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Tack för att vi fått veta vem du är, jag förstog att nicket var din häst när jag läste din underskrift. Hoppas din dröm blir verklighet i en snar framtid.
# 38 Hej WinterPrince..och välkommen hit!
Kul att Du berättar om Dej och Dina intressen. Passar så bra härinne hos oss på LK..och jag hoppas Du trivs! 
#38 Hej och välkommen:)
Från min pojkvän har jag "bara" ca 8-9 mil till Braås:D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack och bock! Jag känner mig väl emottagen här! Fantastiskt härligt forum!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Mitt namn är Tula-Lina och jag har en tendens att alltid snubbla över dessa trådar där man ska skriva om sig själv, vilket är ironiskt då jag egentligen avskyr att göra det.
Jag är 17 år, bor i Hälsingland (Bergsjö, Nordanstigs kommun, för att vara exakt) och.. tja, jag ska väl inte klaga alltför mycket.
Jag går i Glada Hudikgymnasiet med inriktning musik och ledarskap, hela skolan är som en fristad. Underbart ställe. Jag skulle nog vilja påstå att jag är en av de få personer i hela världen som mår riktigt bra i skolan och tycker mycket om att vara där!
Jag har många personer som är en del av mitt liv, däribland självfallet mina älskade föräldrar och mina 4 systrar som jag älskar trots dispyter.
Utöver dessa så är min fästman den absolut största delen och jag skulle vilja påstå att han är livsglädjen i tillvaron.
Med en distans på 60 mil vill jag även kalla mig själv en hårding som står ut.
Lider av socialfobi vilket begränsar mitt liv en aning. Jag umgås ej med vänner och jag klarar inte av att vara ute utan att känna en stark klump full av ångest. Men jag har lärt mig att leva med det och kämpar med det varje dag.
Är ett enormt Harry Potter-fan och en stor del av min vardag går åt till att läsa Harry Potter, se på Harry Potter, tänka på Harry Potter, fantisera om att jag själv är en del av Harry Potters värld, och så vidare. Kalla mig gärna tönt, jag kan helt enkelt inte hjälpa det.
Kan inte hata, jag har aldrig känt hat i hela mitt liv. Möjligen stark avsky.
Livskvalitet för mig är riktig kärlek, och saker som jag älskar att göra. Jag älskar att läsa, jag älskar att skriva, jag älskar att sjunga, jag älskar att spela, jag älskar att älska och jag älskar att leva. Jag älskar min fästman och jag älskar min familj.
Lägger upp en bild som verkligen visar vem jag är:
Ensam med en trave bra böcker i en skön, stor tröja.
På sätt och vis inte alls ensam, då jag har massor av människor med mig i mitt huvud.
Däribland Harry Potter, Frodo Baggins, Torak och många andra bra människor som lever i böcker.
Nu fick ni en halv roman att läsa här, varsågoda! 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#43 Eftersom jag nästan aldrig är först att välkomna någon så passar jag på nu - välkommen hit.
De som skriver "en halv roman" tycker jag ofta kan vara de mest intressanta. Om det finns så mycket att säga, så finns det oftast lika mycket att hämta för andra.

Social fobi känner jag igen. Jag var sån ungefär fram till jag var 20. Nu när jag är en gammal luttrad räv, finns inte ett spår av det kvar, utan jag kan ställa mig på ett podium och hålla föredrag för 500 okända utan problem. För 37 år sen hade jag dött knall och fall i en sån situation.
#43 Hej och välkommen!
Kan säga att jag, precis som Peter, känner igen mig i social fobbi. Jag lider dock av det nu och har inte kommit över det än, så jag vet hur jobbigt det kan vara att vara ute bland folk. 
Hoppas du kommer trivas här på LK i alla fall 
#44 Tack så mycket, nu fick du bli först i alla fall!
Jo, det kan nog stämma, det. Kan visserligen inte säga att det finns så mycket för andra att hämta hos mig, men det kanske är lättare för andra att avgöra än för mig själv.
Så din sociala fobi försvann helt? Vad skönt det måste vara! Jag själv har lidit med min fobi sedan jag var ca 10 år, och den har endast blivit aningen bättre under årens lopp. Målet är såklart att bli av med den, men jag tror att du är den första socialfobikern (eller f.d, kanske jag ska säga) som lyckats arbeta bort den. Good for you!
Jag har inga problem med att t.ex sjunga på scen - det är superroligt! Att prata är däremot lite problematiskt. Kan inte förstå hur du lyckas.
#45 Tack så mycket får jag ta och säga till dig med!
Trist med socialfobi, inte alls roligt.
#47 Ne, det är ju så..
Speciellt för mig just nu, då jag börjat på en ny skola i en stad där jag inte känner nån..
Men, jag är såpass envis att jag oftast lyckas trycka undan ångesten och allt som tillhör fobin i ett liitet rum längst bak i huvudet. Har funkat för mig i alla dessa år i alla fall, och jag märker att det blir lite lättare att prata med folk nu. 
#48 Oj, så jobbigt! När jag började i gymnasiet förra året så började jag på en skola där det går ca 1800 elever. Jag gick dit första dagen och det var den enda dagen jag var där på 3 månader. Åkte dit och var där en halv lektion kanske 3 gånger, men fick panik och extrem ångest så jag kunde inte gå dit. Kände ingen, hade svårt för att lära känna dem och allt i överlag var hemskt.
Blev utslängd ifrån skolan och nu går jag i en helt UNDERBAR skola. Har känt mig hemma där sedan jag först satte min fot innanför dess dörrar.
Jag gav nog upp lite för lätt, men är i vilket fall som helst glad över hur det slutade!
Det brukar bli lättare om man kämpar vidare. Jag själv har ingen speciell drivkraft i mig, haha. 
#49 Ouch jobbigt.. Jag har aldrig varit en sån som låter fobierna ta över, men det har varit jobbigt för mig i perioder. Men jag klarar mig igenom det och jag vet även när jag ska ta det lugnt och kanske backa lite. Känner man sin kropp så vet man när man ska sluta helt enkelt.
Välkommen Tula-Lina! 
Ovanligt namn du har, känns ursvenskt på något sätt.
Kul att höra någon säga jag mår bra i skolan, det är inte ofta, själv avskydde jag den på grund av rektorn.
När jag kom hem efter 30 år boende i olika länder så chockades jag utav tre saker. Jag tyckte nästan alla hade allergi, hjärtfel eller socialfobi något som man sällan ser söderut.
Socialfobi tror jag att man får här i Sverige utav att man växer upp med så många oskrivna lagar att så skall du vara och så ska du inte + jantelagen.
Skönt att ni kan diskutera det här emellan er, det ger mycket.
Hoppas du kommer att trivas.
#52 Jag tackar!
Min mor valde Tula ifrån sina favoritböcker, Isfolket, som är skrivna av en norsk författare. Sedan slog hon ihop det med min fars namnval, som var Evelina. I slutändan blev det Tula-Lina. Vet inte vad mer jag kan säga om det!
Jo, jag vet det. I grundskolan mådde jag inte alls bra, så jag är verkligen chockerad över hur skolan är just nu. Men jag tror att de flesta upplever grundskolan som den jobbigaste tiden i livet.
Våra lärare och våran rektor är störtsköna, vi är alla som en enda familj.
Jag har aldrig riktigt studerat hur socialfobin ursprungligen uppkommer, men det kan absolut ligga något i det du säger.
Det gör jag nog!
Välkommen Tula-Lina vill jag med säga! 
Intressant var det att läsa om Dej och mycket fick vi veta. Sånt uppskattar jag. Tror också att Du passar jättebra in här hos oss på LK, så jag hoppas Du kommer att trivas.
Vi möts i trådarna! 
Jättekul att läsa era presentationer
Äh.. jag försöker mig på en liten presentation jag också.
Elin. Föddes på KSS (Skövde) i juli 1983. Uppväxt på landet. Bor nu i en etta 2 mil söder om Stockholm. Lyckligt gift. Inga barn och inga husdjur, förutom dammråttor. Relativt frisk och kry. Är glad och trivs med det mesta. Har dock, som tyvärr många andra, viss ångestproblematik. Vilket säkert yttrar sig på flera sätt, bland annat genom att det är rätt jobbigt att skriva på forum.
Har varit medlem på I FOKUS sedan 2007.
Jag gillar bland annat
natur, svart humor, kärlek, saltlakrits, jogga,
kattgos, fika, hjärngympa, choklad, snooza
Välkommen Winterprince Wand ( tulalin =och fotokrafs
Härligt att läsa lite om er

Roligt att få veta om dig också fotokrafs. Vilka fina bilder ni lagt in.
Kul med så unga medlemmar..det behövs här på LK! Då blir det en bra blandning, om olika ämnen!
Fin presentation och bild, fotokrafs. Har alltid varit lite nyfiken på Dej! 
Håller med dej Sisa..riktigt kul
Hej på er nyingar.Säger som övriga.Roligt, intressant med presentationer..O vilka bilder…
O Sen att ni är unga..Wow vad man kan få lära sig av er..
Så Varmt välkomna till vår lilla hörna…
Önskar Lena…
Hej där!
Är ny här och redan lite beroende efter ett dygn. Roliga samtal, spännande ämnen och kloka ord får mig att sitta klistrad någon minut för att se vad som skrivs här!
Annars är jag en 30 år (drygt) kvinna med världens bästa kille/sambo! Lever för att njuta och tycker att livet ska vara lyxigt!
När jag inte sitter framför datorn så jobbar jag med friskvård. Trivs allra bäst i skogen eller på fjället.
Har valt bort TV hemma, den tar för mycket fritid. Har inte haft någon TV på 3 år, tror ni TV & radiotjänst tror på oss när vi säger att vi inte har TV och inte vill betala TV-avgift! :) Många samtal blir det varje år från dem.
Kul att få vara här!
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
# 60
Välkommen till oss, FrökenFrisk! Ser fram emot att lära känna Dej! 
Välkommen alla nya. Här trivs vi och har det trevligt!
Jagh ser nu att mitt inlägg inte fastnade så skriver på nytt Välkommen!!
Jag var utan Tv i över 3 år men dottern som bor med mej har köpt en.
Det är roligt att lära känna er och ännu roligare om fler berättade om sig själva
Jag heter Sara, är 19 år och bor i Umeå där jag också föddes. Har flyttat omkring ganska mycket under min uppväxt. Bott i Kanada i 2 år och sen i Japan i 1 år. Har bott i Linköping den största delen av mitt liv, och också några år utanför Linköping på landet.
ÄLSKAR djur. Har alltid drömt om en hund, men mina föräldrar har alltid varit emot det. Så det blev först nu i somras, då jag flyttade till egen lägenhet som jag köpte mig en Boxervalp vid namn Valentin (Valle) som är världens finaste. Nu är han 6 månader. Har haft hamstrar och marsvin när jag var mindre, och också en katt som nu är 8 år och bor hos min faster.
Går sista året på gymnasiet, läser Djurvård med hundinriktning på ett naturbruksgymnasium. I framtiden vill jag gärna jobba med hund som yrke. Kanske som hundförare i tullverket.
Utöver djur är mina intressen film (framförallt dokumentärer), musik, politik, att pyssla och att fota. HP är också ett stort intresse, tycker JK Rowling är ett geni. På vintrarna tycker jag det är jättekul att åka snowboard.
Är också vegetarian och har varit det i 6 år. Bästa valet jag har gjort :)
Livskvalitet för mig är att passioner i livet, ha kul, våga testa på nya saker och gå sin egna väg i livet. Då mår man bra :)
Bild på mig och Valle när han var mindre
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
# 65
Tack Sara..roligt att få läsa om Dej! Fint foto, på Dej och Valle 
#66 Tack så mycket! 
# 67 Välkommen till LK! 
#68 Tack! Har varit inne och kikat lite innan och det verkar vara en otroligt positiv och trevlig sajt som man blir glad av. Kommer nog titta in här lite då och då :)
Hej och välkommen!
Livskvalitet för mig är att passioner i livet, ha kul, våga testa på nya saker och gå sin egna väg i livet. Då mår man bra :) …skriver du, det är precis mitt lema, härligt.
Jag ser också att du bott i Japan och Canada. jag har bott utomlands i 30 år.
Du har en Japanfrälst KaiPon härinne som säkert blir jätteglad!
#65 UNFAIR!!! DD: Vill också till japan TT^TT
#70 Tack 
Vad kul att vi tycker likadant om vad livskvalitet innebär.
Åh jaså? Var har du bott i för land/länder? :)
#71 Haha, Japan är otroligt häftigt att ha bott i. Kulturen, landskapet och människorna som är så himla sympatiska o trevliga gör landet fantastiskt. Hoppas du också får möjligheten att åka dit :)
Reste runt och hade ingen bostad från början och då var jag i Sydamerika och Afrika. Sedan hade jag fast bostad i, Angola, Spanien och Frankrike. Men det var länge sedan.
#74 Låter härligt :) Spanien måste ha varit underbart att bo i.
När man är ung är alla platser bra, när man blir gammal så längtar man hem!
Hej alla! Detta blir min första presentation här på iFokus!
Jag heter Lisa och bor en bit utanför Örebro (gnällbältet). Nyss fyllda 18 år så är jag en av de yngre här. Jag hittade hit bara för någon vecka sedan då jag blev tipsad av en vän om en sajt här på iFokus, sedan fastnade jag för sisådär 10 st till! 
Mina favoriter filosofi, psykologi och såklart politik vilket alla som känner mig irl vet är mitt favoritdiskussionsämne 
#77 Välkommen! Måste dock varna dig för att iFokus är väldigt beroendeframkallande 

#78 Takar så mycket! :D
haha jo tack, det har jag märkt 
Välkommen till oss Sweet Rose, vi gillar blandningen med åldrar vi har här och har det har kommit flera unga på sistonde.Bra att du har sådana intressen så får vi lite olika ämnen i trådarna.
Välkommen SweetRose.
Jag är säker på att du kommer trivas här på Livskvalitet och iFokus i allmänhet. 
Och åldern spelar inte sån stor roll egentligen, jag må vara 19, men beter mig fortfarande som en femåring ibland 
Välkommen säger jag också. Just blandningen av åldrar är så skönt tycker jag.
/Maria
Välkomna alla nya medlemmar! 
Har glömt skriva en presentation så här kommer den.
Jag är en okomplicerad 53 årig skåning med "sjuk" humor som långt om länge hittat mannen i mitt liv, vi gifte oss för 3 år sedan.
Jag har barn, barnbarn, katter, hund och en och annan dammråtta.
Jobbar som väktare på "tre lingon" sen många år tillbaka.
På fritiden håller jag gärna på med keramik, fotograferar, löpning och styrketräning.
Jag är stor djurvän och älskar att vara ute i naturen.
Zabelle
# 77 Välkommen till LK SweetRose..är säker på att Du kommer att trivas! 
# 83 Tack Zabelle..för presentation och fint foto! 
Jättefint foto Zabelle..det passar ju utmärkt på Höstbilder.
Rolig presentation (husdjuren)
!
Tack för alla fina välkommnanden! 
Hej! Jag har snurrat runt här en längre tid och tycker nu att det är dax att presentera mig. Cherstin heter jag, är född första halvan av 50-talet. Bor sedan årsskiftet i Söderhamn. Hoppade av ekorrhjulet och flyttade ut på landet. Där bor jag med man och en katt. Jag är mamma och mormor. Livskvalitet för mig kan vara lite av varje. Som idag t.ex. Jag tittade ut genom fönstret och fick se tre st domherrar vid fågelbordet. Eller när råbocken står utanför altanen och äter äpplen..Livskvalitet kan vara så mycket, allt som sätter lite guldkant på dagen. Det gäller att fånga dagen.
MVH Cherstin
Välkommen hit Cherstin!
Fånga dagen… låter som du vet hur man gör 
Mysigt med djur utanför fönstret!
Zabelle
Välkommen Cherstin! Kul att Du hittat hit! 
Hej och välkommen Cherstin!
Jo jag har sett dej snurra runt på sajten så jag tycker det är roligt att du bestämt dej för att stanna!
Hej och TACK för välkomnandet.
MVH Cherstin
# 90.Kan man göra annat? Det är så himla mysigt här!

Hej
Jag är ny här på forumet (2011-10-25) och det är lite som Robinson, man kollar runt lite och utforskar, lyssnar hur "tonläget" är och upptäcker en ny värld av personer som är stöpta i olika formar. Det tycker jag är intressant, att möta nya människor och höra deras berättelse.
Jag har även andra intressen, fota, åka MC, spela gitarr, men personlig utveckling är ett av de större. Gillar även att strukturera o kategorisera information, och då helst i listform:-).
Jag är nog lite filosofiskt lagd och mycket av en livsnjutare som är lite av en "kick-jägare" som gärna, som man säger "lever här&nu" och inte "där&då". Jag försöker intala mig själv att stanna upp i nuet o bara känna in, titta upp!
"Nåt sånt" 
Hälsn. /Hans
Hans. Hallo..Livsnjutare..ja det är bra.. så skall livet vara. O jag Skriker Välkommen o hoppas att du tittar in här hos oss..
Lena.Den förvirrade…

Hej och hallå!
Härligt med en livsnjutare som lever i nuet, jag är en av dem men här finns fler . Kul att få se en kille här bland alla quinnor men du kanske sett att vi har tre fasta män och en vandrande(drake).
Hej
Jag har inte hunnit utforska alla medverkande i det här forumet ännu,
Jag håller just nu på att utforska hur allting funkar med att svara o så o hitta… o lägga in bilder.
Hälsn. /Hans
Alltid kul med nya "vänner"
/Maria
Ja då kanske det är dags för mig att presentera mig. Gammal medlem här.
Jag heter Anders, född 50 och som ni ser underst i mina inlägg så drivs mitt hjärta sedan några år med ett batteri (pacemaker) Min tro på makter som inte alla tror på förstärktes ännu mer efter den dagen då mitt hjärta slutade fungera när jag satt i skogsmaskinen långt ute i obygden och lyckades ta mig 7 mil hem och via ambulans till hjärtintensiven. Ingen skulle klarat detta har jag fått reda på efteråt, jag måste fått hjälp.
Men det löste sig med min lilla ”dosa” som jag har innanför huden vid vänster axel. Men fler fel finns. Äntligen har läkarna hittat orsaken till mina kärlkrampssymtom, det är förträngningar i de små fina kranskärlen och dem finns inget att göra åt mer än med medicin och att hoppas att kärlen hittar nya öppna vägar, så det blir en näve piller om dagen! Men jag lever ett ganska normalt liv ändå, fast jag har inte samma ”spring i benen” i skogen som förr.
Har jobbat med skogsavverkning hela livet, men när jag fyllde 60 så lät jag andra ta över vid spakarna och ansåg att jag gjort mitt! Hade ordnat det ekonomiska, så nu ska jag göra som jag vill på dagarna!
Bor och uppväxt på en bondgård, långt från grannar, ensam sedan snart två år, men med en varg, en basset och två katter. Naturligtvis är jag jägare, jakt och hundar är och har varit mitt största intresse, tidigare även skytte, tävlade en hel del.
Trädgården med allt som finns här, blommor, Potatis, grönsaker, bär och fruktträd tar mycket tid liksom veden för uppvärmning av huset.
Huset är byggt nån gång på mitten av 1700-talet, men gården finns nämnd i handlingar redan på 1400-talet, och jag vet genom efterforskningar det mesta om folket som bott här sedan dess. Har även två eller tre från förr som ”bor” här på gården. Särskilt en, en fin gammal dam, visar att hon existerar ibland.
Så som förtida pensionär så lever jag ett gott liv, tillbringar mycken tid i naturen både med och utan vapen, samt håller koll på alla vänner både här och på facebook, så dagarna går fort. Hjälper även till på en handelsträdgård som min bror äger här i byn.
Ja…det var lite om mig. Finns mer och många bilder på ”min sida”
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Så roligt att få läsa om dej Anders, fast det mesta vet vi gammla medlemmar av.
# 94 Hej och välkommen!
Säger som Cristine..vi är många tjejer härinne, så manliga medlemmar behövs! Hoppas Du kommer att trivas hos oss! 
# 99 Intressant att läsa om Dej..nu fick jag veta, det jag inte redan visste! 
#99 Anders, du glömde att skriva att du är en jäkel på att plocka, torka och ge bort svamp men det kan jag intyga
/Maria
#94 Välkommen hit Hans, hoppas du ska trivas här hos oss 
#99 Fin presentation Anders!
Visst låter det som du haft änglavakt när olyckan hände långt ute i skogen.
Zabelle
#101 Men jag sparar lite….berättar inte allt! 
#102 Hysssch! Inte så högt…..
#103 Jo, jag fick nog hjälp på nåt sätt. 
Välkommen all nya medlemmar, Härligt att läsa lite om er.

Hejsan alla!
Vet att många här känner igen mig med….men till de som inte gör det, så kan jag ge en liten presentation om mig…
Är 59 år, född i Finland och kom hit 1955…hade en mycket svår barndom, med en alkoholiserad och misshandlande far, de skilde sig när jag var 9 år, och min äldre bror och jag fick leva med honom…mamma flytta med två yngre bröder…
Överlevde det livet, och fortsatte in i ett liv med fler törnar o stenar på vägen…
Men nu idag är jag en sjukpensionerad skogshuggare/kontorist, bor med mina hundar Frisco o milo, och har en särbo ca 9 mil bort….han kommer varannan vecka../jobbar skift/…
Köpte mitt lilla hus för 6 år sen, och hann bo in mig i några månader, när jag fick åka in på en bypassoperation av hjärtats kranskärl…4 st…op gick illa, och ett till kranskärl hade missats, så det blev en infarkt på opbordet…misste 40% av hjärtats muskler, och fick hjärtsvikt o lungödem som ett brev på posten…
Så min livskvalitet blev sämre efter den operationen, och så fick jag även diabetes II, året därpå…plus att dom mena att jag även hade fått KOL, för att min lungkapacitet aldrig kom tillbaka efter ödemet…
Har 3 barn som flyttat ut sen länge, två pojkar 42 och 39 år, och sen en flicka på 27 år…tyvärr inga barnbarn….men än har jag inte slutat hoppas…chansen är hos dottern…grabbarnas fruar har tyvärr inte möjlighet att få barn…en sorg i bägaren, men det viktigaste är ju att dom mår bra ändå….
Min filosofi är att göra det bästa av sitt liv i och både på gott o ont…inget blir ju bättre av att sitta still o sörja….men gnälla kan man ju göra lite till mans…det tycker jag
..med all rätt när det behövs…
Så det var lite om mig…
Oj Oj Oj vilket livsöde Eija, jag visste du haft det kämpigt men inte så tungt och jag tycker du gör det fantastiskt bra , så klaga när du känner att du behöver. Du är en stark kvinna och din possitivitet håller dej uppe men alla har vi stunder. Tack för att du berättat!

Välkommen hit Eija!
En tung "ryggsäck" du har att bära. Hoppas du ska känna dig hemma här!
Zabelle
Hejsan Eija och välkommen till LK!
Vad jag känner om att ha Dej här hoppas jag Du redan vet! Ser fram emot att åter igen få "prata" med Dej ibland. 
Vet att det finns mycket positivt inom Dej!
Kram Sisa
Hej Eja 
Christine, jag tycker att DU är helt underbar, så viljestark och härlig, det är den bilden jag har fått om dig…så när jag ser dig i mitt inre öga, komma brassandes på din fyrhjuling, så vore det själva den om man inte ändå skall vara nöjd med det som man har, det kan ju ha gått värre…
Och visst gnäller jag allt ibland…
Hej Zabelle, och tack…dig känner jag inte igen sen förut, men det skall bli så kul att få lära känna dig med…
Sisa, kära vän….visst skall vi "prata" igen, så fingrarna blör….hi,hi,hi…kramelikram
Och hej Stina, det var oxå ett tag sen….men nu så skall vi väl ses mer här inne igen..kramen till dig med
Jag är en tjej på 30-fiskår som är tillfälligt sjukpensionär på grund av min diagnos Aspergers Syndrom, vilken ligger inom autismspektrumet och har insett att jag inte får stressa. Dels blir mina "Aspergersymtom" värre, min IBS (magen) blir värre och jag får migrän.
Jag bor lyckligt ensam i Eskilstuna men har för tillfället inga djur mer än ett stim fiskar och så brukar jag passa familjens hund. Familjens skriver jag, för hunden är min ena äldre syrras, men bor hos min mamma. Har haft alla möjliga gjur, gerbiler, dvärghamnstrar, vattensköldpaddor, katter, ödlor, eremitkräftor, hundar etc genom åren.
Jag har datorn som en stor sysselsättningsgrej. Dels finns iFokus och så använder jag PhotoShop mycket och Word. Jag skriver dikter, oftast bara när jag är ledsen och behöver få ur mig saker, men även annars. Ett antal berättelser har det blivit genom åren. Någon gång ska man väl få tillräcklig inspiration för att skriva en bok kanske. I photoshop redigerar jag mest foton, men gör även egna bilder, oftast ett uttryck att få ut mina känslor.
Jag spelar lite World of Warcraft ibland, just nu inte, hade en period för ett tag sen då jag spelade mycket. Det är ett sätt att fly verkligheten ett tag för mig och leva som sin karaktär. Har flera karaktärer som jag spelar med en Warlock, en Driud, en Paladin (tempelriddare) och en Shaman bland annat.
Är familjens datamekare, så om någon i familjen har datorproblem, så är jag där.
Fotograferar gör jag mycket med min Canon EOS 1000D och mitt Sigma kitobejktiv samt Sigma zoom-makro objektiv. Tycker om att fotografera detaljer och fångar gärna ögonblick.
Fiskar en hel del också. Det är så rogivande.
1800 talets amerika inspirerar mig mycket, så mycket jag gör handlar om ursprungs amerikaner och vilda västern. Filmer jag ser, böcker jag läser. Det är inspirerade. Tror att jag har levt som både ursprungs amerikan och cowboy/guldvaskare.
Har försökt börja meditera och göra någon trumresa - snart lyckas jag, men jag är ännu för rädd för att släppa taget märker jag. Det är något jag måste jobba med mig själv. Jag har väldigt svårt för att släppa taget, vill ha kontroll på mina två fötter på jorden. Jag vet jag är Fisk, så i vattnet har jag inga problem att släppa taget - jag kan ju simma. Det är där haken sitter. Vill gå dykkurs, så jag blir helt säker, både under vattnet, ovanför vattnet… Tycker heller inte om att åka karusell av den anledningen att man inte kan kliva av… Jag har testat hypnos, men då är det ju någon som säger åt en vad man ska göra. Meditation är ju så mycket friare än så…
Rider gör jag ju också, det ger mig energi och stärker självförtroendet och att få vara nära hästar.
Ensam? Nej, jag har familjen och kompisar, sedan har jag ju alla på andra sidan som hittar på spratt eller så.
Väl mött! 
Kram Hanna
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Välkommen hit, Hanna
Va fina bilder du laggt upp
Hoppas du kommer trivas här på LK 
Tack, KaiPon, jag har ju varit här ett tag nu, framför allt har jag läst trådar väldigt länge, tänkte jag borde presentera mig någongång. 
So you're a lurker, huh? 
Nej, men jag var också sån i början. Läste mer än jag skrev. Vet inte varför, men jag är sån.. Det tog ett bra tag innan jag vågade skapa en ny tråd här, var rädd att jag skulle göra fel
Vet inte varför, men det är sån jag är, haha. 
Jag spanar först in läget innan jag skriver, lär känna folk på detta sätt liksom. Inte så att jag snokar, men det handlar om trygghet och att känna sig hemma.
Jag kastar mig inte in i diskussioner som man hör ute på stan eller på bussen heller liksom. 
För att vara ärlig har jag fortfarande lite problem med att skriva här, i alla fall i vissa fall. Dock absolut inte lika kraftigt som förut. Vet inte varför, bara är så.. 
Det är väl alltid svårt att öppna sig, sedan finns det kanske i bakhuvudet att vem som helst kan läsa det.
Jag tänker dock inte så. Har liksom ingenting att dölja, bara sanningen att berätta. 
För mig är det väll mer.. Rädslan att göra fel, att 'sticka ut' som spökar. Sen vet jag inte vad det beror på, kan vara en del av min diagnos (ADHD), kan hänga ihop med min dagliga ångest, kan vara nåt helt annat
Men jag funkar nått så när som människa ändå, har lärt mig trycka undan all ångest och sånt..
Jo min diagnos Aspergers grundar sig klart i hur jag är. Att jag kollar in läget först och när jag känner mig trygg börjar prata och diskutera.
Förresten, så finns det inget rätt och fel. 
Välkommen Hanna jag ser att du varit med ett tag. Så bra att du och Kaipon har något gemensamt.
Ha en bra dag!
Jo jag vet det..har några i släkten!

Finns nog i min släkt också och har funnits, men jag är den första att ta steget och få diagnos.
Välkommen till LK, Hanna!
Jag tror Du kommer att trivas och känna dej hemma. 
Hej Hanna. Kul att någon mer än jag skriver mer än fem rader (fast inte den här gången) 
Välkommen
Hej Peter! Jo jag brukar kunna fastna vid tangenterna. 

Hej Hanna och välkommen hit! 
Zabelle
Tack Zabelle och Sisa! 
Hej välkommen Eija och bushanna
Hehe Eija ja de var tag sen vi hördes..
Kul att läsa era presentationer och se bilder! 
Halloj, jag har skrivit här ett litet tag utan att presentera mig närmare…
Jag bor i Vallentuna norr om Stockholm med sambo, två barn och en stor liten hund. Barnen är 5,5 och 9 år och hunden är 9 månader…
Familjen bor i en villa i ett sömnigt område med massa trevliga människor (och några galningar, men så är det ju här i livet, tveklöst tycker en och annan att jag är en galning).
Jag älskar att prata (och lyssna), diskutera och skratta. Vet att jag anses vara en riktig pratkvarn, vilket jag kan nojja över ibland. Men jag försöker gilla mig själv. Det går lite upp och ner :-S
Känner ofta att jag är en kreativ människa fångad i en ingenjörs kropp
, men jag försöker ta chansen att jobba med händerna och båda hjärnhalvorna så ofta som tillfälle ges. Får jag inte göra det blir jag sur och vresig, och det ska varken jag eller någon i närheten behöva stå ut med…
Försöker leva efter mottot "tillräckligt bra" vilket är svårt!
Min ambition är att alltid bemöta andra med respekt, även om vi har olika åsikter. Men det är klart att det kan bli missförstånd ibland, speciellt på nätet. Hojta till då, antingen direkt i tråden eller i ett PM så det kan redas ut.
tjing
- Tillräckligt bra är perfekt! -
# 134 Hejsan pius!
och Välkommen till LK! 
Hej och välkommen till LK!
Hoppas du ska trivas här 
Zabelle
#135, 136 tack, tack. Det gör jag redan :-)
Välkommen pius tack för din presentation
Härligt Pius att få veta lite mer om dej och välkommen bland alla galningar som finns härinne. De är många enligt en gammal tråd som finns här någonstans
Välkomna alla nya. Här kommer ni säkert att trivas. 
Så kul att få se er ,då man alltid skapar sig en liten inre bild *L*
Mig har dom flesta sett typ 100 ggr,kanske inte här precis,men inte långt ifrån
Är en glad mosskärring som även är lite knepig i mellanåt..går min egen väg och vägrar att låtas styras av folk och fä och div myndigheter *S*
Är inte den jättesociala typen,och trivs mer där d är lugn och fridfullt.
Tror jag har stollat av mig i detta liv innan så jag vill ha d lugnt,men får även nu mina ryck..älskar att dansa..krama träd och ligga och pussa på den vackra mossan vi har i våra skogar..Brinner för folk som lider men mest för djur som lider..Moder Jord älskare..med d så känner jag starkt att vi människor är dom hemskaste varelserna på denna jord ,som skövlar och förgiftar denna jord,dödar vargar som alltid vart ett med naturen för att människan ska ta större plats..vårt ekosystem finns snart inte kvar,därav alla naturkatastrofer,sjukdomar etc..Jag blir så lessen i mitt hjärta..och inte undra på d…Mina ögon får se naturens förfall..och jag känner i hela mig hur tungt och belastat jorden är..flummigt kanske..men sån är jag:-)))
Bilden är tagen i slutet av aug..jag har vart så jäkla duktig sedan dess att jag ätit upp mig 5 hela kg sedan dess..Tack för mig
#141 Tja…5 kg hit eller dit….huvudsaken är att man mår bra. 
#141 Hej och välkommen hit 
Zabelle
Välkommen mossquinnan..glad att ha Dej här och jag håller med om mycket av det Du skriver! 
Kram!
MossQ.Varmtvälkommen..
Tack alla goa :))
Så roligt att du skrivit in dej Moss, jsg behöver väl inte skriva att du är varmt välkommen.
Hejsan!
Jag har haft livskvalié bland mina favorit sajter ett tag nu men aldrig varit aktiv här. Men ikväll kände jag att jag måste få tillbaka min livsgnista igen och då hamnade jag här och ni verkar vara en grupp varma och kärleksfulla människor;-)
Jag heter Susanna och är 25år. Min passion i livet är djur, jag älskar alla små varelser och trivs bättre i deras sällskap än människor. Grejen med människor är att jag tror jag se igenom dom som personer och får för det mesta upp dess negativa sidor och stöter ifrån dom. Det är jätte dumt för jag klarar inte att släppa någon inpå mig. Bara för att inte kunna bli sviken eller sårad. Men hos djur däremot är det tvärtom. Jag vill inget annat än att komma nära inpå och ge dom all min kärlek som jag kan ge=)
Som person är jag lugn, snäll och har väldigt svårt för att bli arg eller upprörd. visst kan jag vara sur och ganska långsint ibland men klarar inte av att bråka med någon. Är väl lite av en hopplös romantiker som en dag hoppas på att träffa en genomsnäll kille/man som aldrig skulle vilja skada eller såra mig.Detta är något jag drömmer om men med åren så har jag nästan blivit en manshatare=/ Det började väl med att jag tillbringade mina dagisår hos en pedofil och sen från det jag fick upp ögonen för killar i 15års åldern så har jag bara blivit sviken,sviken och sviken av våldtäktsförsök, obesvarad kärlek och sexuellt utnyttjande av min fd chef. men detta är väl min dåliga sida att bara minnas allt negativ och hänga upp mig=P
värst var ett förhållande som tog slut för 2 år sedan. Han tryckne ner mig i botten totalt. Från att ha varit en stark,självständig,häslosam sprallig tjej fick han mig att bli en grå, pinnsmal, svag och rädd liten skugga. Jag grät mig till sömns de flesta nätter under två år pågrund av falska anklagelser och förhör från honom. Jag gick ner tio kilo, från 62 till 52 och jag är 174 vilket gör enligt mig för smal. Jag tycker de e fint med former;-) Förut hade jag inga problem att gå upp i vikt men nu står jag kvar på 51kg vilket gör att varje gång ja tittar mig i spegeln ser jag den gråa smala skuggan som han skapat.
Så negativ min presentation blev=P men vafasen jag är den mest depimerande människa jag vet och mitt liv suger just nu..förlåt, men nu har jag varje fall bestämt mig för att börja leva igen och lämna gammalt bakom mig. Hoppas vi kan värma varandras liv lite grann=)
mvh suslilus
ÅÅåh good så du berör mig ..take care ..alltså verkligen..och du har hittat rätt--är inte här alls så ofta..men känner att du hittat rätt..varmaste kramarna från en till //Sus *L*
Välkommen! Hoppas du kan hitta tillbaka till livsgnistan. Här finns många människor som kan underlätta att se lite ljusare på hela alltet!
vi ses!
Hej och välkommen till vår stora familj, du har kommit alldeles rätt och jag är glad att du bestämde dej för att ta tag i ditt liv igen. Här kommer vi att stötta dej och hjälpa så mycket vi kan. Du har varit med om mycket negativt så nu är det dags att vända på steken.
#148, - Välkommen hit! 
Zabelle
# 148 Välkommen..du kommer att trivas! 
Tack snälla ni för detta! 
Hej hej, fina presentationer! 
#148 Så fina ni är på fotot!
Välkommen. 
dagdromman Hej""Välkommen till vår lilla hörna….
Håller med dig.Djur är så bra..
Hejar på er som jag inte har önskat välkommna..Är dålig på o kolla denna tråd.Fy på Mig""
Lena den förvirrade""
Jag avskyr att försöka presentera mig, men gör ett försök.
Även jag bor i Borlänge, Dalarna med min tonårsson och vår hund Spike. Det var genom Spike jag fann iFokus för snart 1 år sedan. För jag skulle googla på hans ras.
Man kallar mig tusenkonstnär för jag kan lite om det mesta och har varit med om det mesta och kan ge ett ärligt svar. Kan jag inte något, så frågar jag och lär mig.
Jag är utbildad konditor/bagare, men har även gått utbildning i fotografi, webb-design, make-up, estet (med lärande om konst, färg osv), näringfysilogi m.m. Har jobbat inom café-verksamheten sedan gymnasiet, varvat med restaurang och storkök. Idag är jag anställd (delägare) på ett Café, men sjukskriven sedan snart 2 år för utmattningsdepression. Har kämpat i många år helt ensam, men inte fått hjälp - så i höstas kan man nog säga att jag gick inte - utan sprang in i väggen med ett (jäkla) brak. Förra hösten gick jag vaken och sömnlös för det var så mycket jobbigt jag skulle fixa ensam - så jag sov varannan natt. Låg apatisk på dagarna i sängen och kunde knappt ta mig till toaletten. Handla var en plåga, dels för utmattningen men också för min sociala fobi blev ännu värre.
Idag kämpar jag med hull och hår att komma tillbaka till det vardagliga. Att diska, dammsuga, komma ihåg att äta. Ja, hela minnet är väck. Har inte haft en stroke eller hjärnblödning men kan försöka tänka mig in i hur det kanske kan vara efter. Jag tappar ord, har otroligt kort minne (1-3 minuter kan jag minnas en sak jag vill berätta, eller ska komma ihåg innan jag kan finna papper och penna). Och kroppen, som redan var dålig kollapsade med.
Tyvärr får man ju ingen hjälp av sjukvården, så det gäller att finna egna sätt att försöka sova, vila leder, ha minneslappar, och allmänt ha tusen saker i luften att fixa. Slappna av och vila ut - vad är det?
Fick en kontaktfamilj till barnet förra året, som vi hann träffa 3-4 ggr, sedan dömdes han för pedofili på annat barn. Ja, det sammanfattar vår tur/otur.
Nej, usch så gnälligt det lät. 🙂
Jag är en snäll, omtänksam kvinna - som ofta hjälper andra för mycket (för mitt eget bästa). Lever ett lugnt liv med barnet - som också har social fobi och inga vänner. Det är vi två emot världen. Vi har gått i genom helvetet och tillbaka alldeles för många ggr för ett barn. Vi är stärkta, men också tillbaka dragna. Min son litar inte på någon längre.
Gillar att diskutera, och det är bra träning för mig i dagens läge - fast jag är nog inte så bra på det med mitt minne. Glömmer bort vad jag sa och föredrar att bara trycka bort alla länkar på sidan - för jag blir stressad av dem. Så jag kan säga något, sen försvinner jag och hittar inte vägen tillbaka. Fast det retar nog andra mer än mig. Jag har ju glömt av det. 😃
Ja, det var en novell av mig. Vi har en lättsamt snäll hund på 1 år (Ja, det minns jag att jag skrev). Han är en Chinese Crested (Kinesisk nakenhund), som förgyller vårat liv sedan 1 år snart. Han är vår terapi och tröst.
Har jag glömt något?
Vegetarian sedan 27 år tillbaka, föredrar hårdrock (glamrock, hairband) och livemusik.
Intressant "novell" 😉 Men jag tror du fixar till det till slut om du bara ger det tid.
Och så är du bra på att hitta gamla godingar till trådar! 😃
#164 Tack, jag gräver runt hej vilt här. Denna "grupp" har ju blandad kompott av trådar. 🙂
# 163 Tack för bra presentation!
Kul att Du plockar fram gamla trådar. 🙂
#163 Tack för din presentation och Välkommen hit!
Zabelle