Vilket bröd
tycker du är godast.
Lingonbrödet har blivit utnämnt som det godaste.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag äter inget grovbröd (växer i munnen) eller något bröd med hela frön/kärnor i :)
Men 2 av mina favoritbröd är Valjegrova & grekiskt/italienskt lantbröd :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Knäcke-Husmans..Eller det som jag bakar själv..
Klarar inte av industri brödet, tycker det smakar gummi…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag älskar onyttigt bröd som nybakad Snoddas eller en alldeles ljummen Hönökaka
Annars är surdegsbröd gott. Både ljust och mörkt.
/Maria
Spännande att vi uppfattar saker så olika och vilken tur att vi är olika, tänk om alla gjorde lika! Så tråkigt Jag äter mörkt, grovt bröd, helst hårt som havreknäcke. Undviker ljust bröd som för mig känns smaklöst och näringslöst. Men, om jag gör en smörgåstårta använder jag gärna polarbröd (polarkaka tror jag den heter) som blir saftigt och gott. För mig har hönökakor alltid varit torrt och svårt att tugga ur munnen - i smörgåstårta krävs det att de blöts upp med t ex mjölk (som hälls på under tillverkningen av smt) för att jag ska uppleva smörgåstårtan som saftig.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag undviker bröd så mycket jag kan, ibland blir det dock en skiva. När jag blir riktigt sugen.
Bröd är inget vi behöver men vist är det gott ibland. Då när det slinker ner en skiva eller två är det riktigt mörkt dansktrågbröd med massa bregott och ost på =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Undviker också industribröd! Tycker som Chik, att det smakar gummi! Svårt att få tag i gott bröd numera..i allafall här! 
Jag föredrar butiksbakat bröd (eller det som kommer direkt ur ugnen hemma) och jag har tre absoluta favoriter, det ena är ett ljust grekiskt bröd som är så luftigt att det nästan smälter i munnen, det andra heter typ dansk limpa om jag inte minns helt fel, ljust bröd med solrosfrön och ost ovanpå. Det tredje är ännu en ljus limpa med pekannötter och russin i.
Äter dock sällan bröd numera. Köper hem det ibland för att lyxa till det men det känns både dyrt och onödigt att ha hemma hela tiden.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Har svårt för butiksbakat gör både knäcke och matbrödet själv.Just nu rågbullar i ugnen ,gött gött 
En skiva rostad jättefranska är riktigt gott!
Annars är Pumpa-brödet som bakas av det lokala hembageriet till Skördefesten en favorit i familjen.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Just nu är glutenfri Knäcke favoriten,men äter vi tapas så blir det naturligtvis baguette
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tog beslutet till nyår, inget mer köpt bröd med "anti mögel" och E-nummer.
Så nu bakar vi! Låter präktigt men går så snabbt! 50 gram jäst, 7-8 dl vatten, lite sirap och sedan ta de mjöl, gryn och korn som finns hemma för dagen. Gott och enkelt!
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
Äter det mesta, men gillar inte bröd som består av nästan hela sädeskorn! Jisses vad man får tugga! Hästfoder?? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
HÄr finns ett surdegsbageri,mmm, riktigt gott bröd!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här var det olika smaker hos er, själv gillar jag allt bröd "nästan"
Detta kan jag äta för mycket av 
2 dl havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl krossade linfrön
1 dl russin
1 dl grovhackade hasselnötter
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl naturell yoghurt eller fil
½ dl flytande honung
½ dl lingonsylt
Blanda ihop allt, rör om, häll i en brödform som rymmer 1½ liter.
In i ugnen i 1 tim på 200 grader.
Ingen jäsning eller något annat krånge
Var rädda om varandra
Bakar oftast bröd själv. Men ibland blir jag sugen på köpebröd.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Rågkusar från fazer, det enda köpebrödet som är gott
.
Köpebröd då är det dinkelbröd eller havre bröd jag äter annars är mammas hembakade råglimpa bäst 
Just nu vill jag ha skanör grova. Jättegott, Skorpor knäckebröd är mumsigt, skivat fransbröd till rostning,
mitt egna hem-bakade
knådat med egna händer och en sång
med giftfria mjöler o frön …
penke
Ingen mer än jag som gillar riktigt onyttigt bröd?
/Maria
Jo jag… Inget går upp mot alldeles nybakat franskbröd.
Zabelle
#22 Jag håller med
/Maria
# 21 Rostat ljust bröd med marmelad..MUMS! 
Färskt tuttul, tunnbröd eller stenugnsbakat knäckebröd. Men jag tål inte mjöl mer, så det blir sällan något. Kan bli en bit knäcke eller Finn Crisp ibland.
Roast and Toast är absoluta favoriten! Och små baguetter som man kan fylla med gurka, tomat och keso!

Mest äter jag knäckebröd. Vi har alltid 5-6 sorter hemma. Sen gillar jag Fazers mörka bröd men bara det riktigt sura som Rallarhalvor.
Gubben jobbar med bröd men det äter jag inte.
Vitt bröd har jag svårt för.
>>>Malum domesticum<<<