Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 745 ggr
stina63
1

Höstvädret

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer hösten med snö och regn. Jag längtar redan efter våren

http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Varningar

[Sisa]
0

Men stina..hösten kan ju också vara bra på många olika sätt!   👍

stina63
0

Nä de tror jag inte på alls sisa😃. Hösten då ska man gå i idé som björna gör.. Förbereda sig att sova ända tills våren😴☔️

TerriZue
0

Ååh! Själv trivs jag som fisken i vattnet just nu och jag längtar samtidigt så otroooligt mycket till vinter och snö! :D Det här är helt klart bästa tiden på året enligt mig! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

stina63
0

Jag cyklar till jobb så de är lite jobbigt då när dom inte har skottat hehe,, Fint är snö När man tittar ut är ledig,,😃

aggeelin
0

Jag ska bort med bilen i helgen och vill inte ha snö och halt! Det här är alltid ett problem på vintern, att det blir halt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

Snön kommer inte till Malmö ännu, Kanske i slutet av december eller januari..

TerriZue
0

#4 Jag har precis börjat jobba som cyklande brevbärare, regnet är ganska mysigt att cykla i men det ska bli väldigt intressant att se hur det blir i vinter! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

stina63
1

*7 Man får ha regnkläder på sig, Men ack vad varm man blir hehe,, Har två par olika, en som jag har på sommaren, Den är lite tunnare, Sen en på hösten och vintern som är tjockare

Ibland får man roligt cykla när snön har fruset hehe,, cyklar slalom på cykelbanorna😃

stina63
0

Kommer ihåg en vinter för sju år sedan. Jag hade precis börjat nytt jobb.. Förstår inte varför jag bytte jobb för jag hade så nära. Men nu fick jag cykla ett par kilometer. Åka buss är inte lönt här i Malmö. För där man jobbar får man gå halva biten. sen får man dessutom byta buss också.

Men nu till vintern, Snön hade kommet med dunder och brak till lilla Chicago Malmö. Dom hade plogat på gångbanorna och cykelbanorna. Men sen när jag skulle hem. Då började blåsa upp till storm. De snöade som attans. Jag skulle ha min cykel hem hade jag bestämt mig. Dom hade plogat men jag kom inte så långt, Halva vägen sen fick jag gå. Med cykeln snö upp till knäna. För all snön blåste tillbaka igen efter dom hade plogat.

När jag kom nästan till området där jag bor. Där är en bro över. Då står en man där säger till mej.
Lycka till för på andra sidan bron är det ännu värre😂
När jag väl kom hem så var jag så trött så arg på mej själva. Varför satte jag inte cykel.
Så går det när man är envis av sig😃

Nu säger jag natti natti,,,

flisan708
0

Hösten är vacker med alla färger och den friska luften. Gillar hösten! Igår kväll kom snöblandat regn å sen blev det halt. Det gillar jag inte. Men jag gillar riktig vinter med mycket snö, att det är kallt gör mig inget bara solen skiner. Tänker på de vinterdagarna som är som vackrast å det knakar under skorna. Det är härligt!

Anders 50
0

Hösten är bäst, näst bäst är vintern! 🙂

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

stina63
0

Våren tycker jag är finast, För då flyttar jag till stugan, Där kan jag hålla på se när växterna växer upp. Men hösten är fin också när det är klart fint inte blåser alls.

Jessicahagstrom94
0

Jag önskar att jag kunde sitta hemma tills våren är här, men så var det ju tyvärr inte nu då, hehe😂

Maria
0

Jag gillar hösten men jag gillar inte att frysa.

Såg på löpsedeln att "Afrikavärmen" är här😮 Södra Sverige ska få upp till 15 grader kommande vecka.

Tidningarna kan då få till rubriker….

/Maria

stina63
1

Så skönt får gärna komma afrika värmen hehe, Idag var det 2 grader i malmö, Attans kallt fick ta på mig min tjocka vinterjacka. Efter jobb fick jag sticka till stugan sätta på värmen, Så de inte fryser sönder där…