LK hösttävling
Nu är hösten här igen. På en del ställen så skiner solen och på andra ställen så regnar de. Oavsett så är hösten här och naturen färgar växterna röd, grön, gul och kanske blå😃
Vi tänkte ha en liten tävling. Bästa höstbilden som får pryda första sidan med en liten text.
Skapa, fotografera en höstbild som du tycker om. Lägg in den här i tråden. Skriv en liten berättelse om just din höstbild som du har fotograferat.
Bästa bilden som röstas fram av LK medlemar får pryda första sidan med texten som du har skrivet till.
Så ut och fotografera skapa forma en höstbild.
Den 15 oktober 2013 har du på dej att lägga in din bild här i tråden.
Enbart egna bilder får vara med som man har fotograferat.
Enbart LK medlemar får vara med.
Lycka till🌺
OBS Tillägg,,✉️
Det räcker med att skriva två tre rader som berättar lite om bilden.
Och ni får använda Två bilder i tävlingen
Det var kort tid! 🤔
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är de bättre nu Anders? Men blir de så att det behövs längre tid så förlänger vi de mera..🙂
Ni missar väl inte hösttävlingen?
Trevligt..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Du är snäll Stina! 🌺😃
Älgjakten börjar ju den 14:e så där kan det ju bli en bild.. 😃
Fattar jag rätt att det är EN bild som gäller??
Jag vet att jag är snäll Anders, Jag kan bli ännu snällare hehe😂
Ja vad jag vet så har vi bara pratat om en bild,😃
Måste det vara en bild från denna hösten?
/Maria
Nä bara de är en bild som du har tagit,, Bästa är ju om det är taget nu, Men de går nog bra ändå med gammal höstbild
Kul :)
Ska kolla i gömmorna😉
/Maria
Min höstbild är på en fin liten å som rinner några kilometer från där jag bor.
Ån och dess omkringliggande natur växlar verkligen med årstiderna.
Vinterån ligger frusen och snön på isen bildar fina formationer som drivits ihop av vinden. Träden omkring är snötyngda.
Om våren när isen smälter och de första svanarna kommer och landar i den, naturen omkring klär sig i sin första skira grönska.
Sommarån där kanotister paddlar utmed den och naturen intagit en djupare grön färg. Ibland kan man få se en älg stå och dricka sig otörstig ur den.
Höstån som min bild skildrar, är den vackraste i mitt tycke. Alla dessa varma ljuvliga toner av färger i träden som speglas i det klara, kalla vattnet.
Det är för mig själsro att stå och titta ner i vattnet och tankarna får följa med strömmen och allt runt omkring mig bara får vara.
Då är jag och naturen ett. För mig är det healing 😉
(Foto: GunillaF)
Tack Gunilla, Vilken underbar bild och text. Tack för bilden och texten
#12 Tack stina! 🙂
#11 Den är så vackert bild Gunilla. 🙂
#14 Tack snigelpigan 🙂
Jag hade flera jag valde mellan och oj vad det är svårt att välja bara en. Men det fick bli den här.
#14 Den är så vacker och jag förundras över de runda och jämna kanterna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Väldigt god svamp och vacker bild VSK.. Men lite mer text kan du skriva,,,
Tack.. -jag kan försöka imorgon. Nu är jag för trött för att skriva 😛
Ja du har tid på dej
Puttar upp tråden
Zabelle
Tack Zabelle!
❤️ Jag springer som en skållad råtta mellanallt göra i huset, sajterna och en tavla jag håller på att avsluta.
Då glömmer jag av mig ibland.
Tack Zabelle🌺
Tack Hera så vacker bild,, Kan se dej stå där på Råå ån och fiska.
Ännu en fin vattenbild. 🙂
Ja Underbart, Men fortsätt lägg in bilder här. skriv något om bilden,,
Så fint med träden som böjer sig ut över vattnet!
Puttar upp tråden.. Dagarna går och går,, snart den 15 oktober
🙂puttiliputt vänner,,, Kom in här skriv lite, Lägg in en bild som ni tycker om som påminner om hösten som ni gillar.
Ja nu får ni ta kameran med när ni går ut.
Så fina bilder!!! Hoppas att det finns fler 🙂
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Inte många bilder än
men fina är de!
Är det ingen som är intresserad?
Här på LK som det brukar läggas upp så fina bilder i vanliga fall. Har ni inga nu?
Ni moderatorer kan väl vara med också, så blir det några till.
Jag har själv tänkt lägga in en bild Gunilla, Bra du påminde mej🙂
Den här bilden gillar jag. För äpplena är så god och stora. Kommer från mina föräldrars trädgård. Men vad det är för sort de vet jag inte och mina föräldrar kommer inte ihåg de heller. Men stora de är äpplena.
Jag älskar äpple för tänk så mycket man kan göra. Goa skånska äpplekakor, grillade äpplen och äpplemos som är så gott till fläskstek.
Den här bilden är lite speciell för när jag tittade på bilden efter jag tog fotot så ser det ut som två änglar som håller om äpplena.
Vad behöver man till en skånsk äpplekaka?
1 kg äpplen
2 dl socker
1 msk kanel
2 dl ströbröd
100 g smör
Varva ingredienserna på en smord form och in i ugnen i 175 grader ca 30- 40 minuter och servera tillsammans med vaniljsås
Jag håller på att formulera text!
Fast de som redan finns går knappt att slå.😃
Ja formulera en text eller bara låt fingrarna skriva på tangentbordet Anders..
Fingrarna??…. FINGRET! 😃
Hehe Anders,, Jag skriver med fingrarna… Lärde mig skriva på tangentbordet på en datakurs,,😃
Men var är alla foton? Jag ser bara tre!!
Hallå där ni som inte lagt in, nu är det bråttom!
Bara 10:e idag…
Jag tror att det är de 50 orden som är problemet, inte bilderna 🤐
Zabelle
Men tänk inte på hur många ord hehe, Skriv lite istället två tre rader berätta lite om bilden, Var den är tagen. Vilka känslor ni har för hösten, Tråkigt hemskt jobbigt när man är ute. Eller helt underbart vackert.
Var mer så att de var en text som berättade lite om bilden, 50 ord är inte mycket
Zabelle du har skrivet 13 ord redan,
Vi gör så här lägg in en höstbild som ni gillar och skriv sen ner efteråt vad ni tycker om de…Behöver inte vara 50 ord,,, 49 räcker . Nä två tre rader som jag har skrivet i detta inlägg,🙂
Får man lägga in en till bild? (hade glömt bort att jag redan lagt in en bild när jag gick ut och fotade idag). -eller om man får byta bidrag.
Jag ska höra efter med cristine VSK
oki 😛
Okej Ni får lägga in två bilder i hösttävlingen😃 Skriv sen lite också om ni vill..
Tack 🙂
Jag glömde ju av att skriva om svampen, men om den här bilden kan jag skriva lite då jag fotade den idag och minns lite iaf 😃
Jag hade som sagt glömt bort att jag fotade svampen och la ut den här förut när jag idag gick ut en sväng med kameran. Sen när jag skulle välja bild så såg jag att min svamp fanns här…
Svampen är fotad med mobilen så den bilden var jag ej nöjd med alls, så jag är tacksam för vi får lägga in två bilder.
Jag hade som sagt gått ut och fotat lite idag. Tycker det gick så där med tanke på att jag kanske bara la ner max 5 minuter på att leta objekt att fota.
Jag började att halta hemåt när jag såg denna grävskopan. Den stod helt övergiven i sandlådan i lekparken på gården. Lövet som är i skopan låg således där, så jag har ej lagt det där vilket man skulle kunna tro.
Jag tänkte lägga ut alla bilderna i egen tråd sen så får ni se hur svårt jag hade att välja bild här 🤔
Tack VSK För ditt bidrag,, om du vill så kan vi lägga in texten i svampbilden,,, För vacker är svampen. Och även grävskopan,
Jag har ingen text till svampen 😂
Jag fotade den på diskbänken. Den låg i en hög bland de andra rensade kantarellerna och jag tog bara nån i högen och la på bänken och fotade 😃
Kanske en text på go kantarell stuvning som man kan lägga på en macka
Jag måste googla på recept isf 😃
Tack Hera för bidraget. Hehe jag fick titta ordentligt för att hitta paddan😃
Så vacker bild Chik,, Mycket vackert, Tack för ditt bidrag🌺
Min bästa höst bild!
Vi jagade älg. Eftersom jag var jaktledare och kände markerna väl så hade jag listat ut ett ställe där älgarna brukade smita ut utan att vi såg dem när vi drev av ett område. Så jag begav mig dit och drevet startade en kilometer bort. Tio gubbar gick i drevkedja med ca 100 meters mellanrum, jag stod lite på sidan av drevriktningen.
Framför mig var en mosse med tallar och man såg ungefär 100-200 meter in mellan tallarna. Efter en stund såg jag något som rörde sig långt borta, står man och kollar så ser man direkt när något rör sig, även i ögonvrån. Och som jägare har man en särskild blick för sådant! ;)
Och jo…det var vita älgben som blicken upptäckte! Aha..nu kommer det älg…undrar om det är någon som är lovlig att skjuta? Vi är väldigt noga med vilka älgar vi skjuter för att få en bra älgstam med hög medelålder. Pulsen stiger inte numera när jag får älg till mig, jag har skjutit så många så jag är van vig älgkontakt.
Men så kom de fram så att jag såg att det bara var en älgko med en kalv, och de är fredade, hade hon haft två kalvar hade en av dem varit skjutbar. Så nu visste jag att det var inte aktuellt med att använda geväret utan jag tog upp kameran istället, älgarna hade kursen mot mig och skulle passera mig på max 10 meter. Årets bild var på gång! 😃
Älgkon var som vanligt försiktig och kollade i marken ofta (som ses på bilden) efter vittring av nåt farligt. De kom sakta gåendes närmare och närmare och snart, tänkte jag, börjar jag knäppa så jag får en serie av bilder tills de nästan är alldeles inpå mig!
MEN!!! Jag hade inte stängt av "klick-ljudet" på kameran…så när jag tog denna bilden…älgkon hörde klicket…hon var ju redan varsk för faror för att skydda sin kalv…så det blev som en blixt hade slagit ner på henne när hon hörde klick-ljudet …hon tvärvände och sprang på kalven som föll omkull!
Den bilden….som jag tog strax innan hon sprang över kalven får bli mitt andra bidrag, så att ni förstår mer hur det gick till.
Ett kul minne och som jag tycker…två roliga bilder.
Bidrag nummer två. Här har älgkon hört ljudet från kameran, tvärvänt och är på väg att springa över kalven. Jag var lite för tidig med att knäppa! Ni skulle sett sekvensen sekunderna efter, när kalven låg med benen i vädret och skrek innan den kom på fötter och gav sig iväg efter sin mamma. 😂
#58/59
WOW 🙂
Och som vanligt ljuger kameran! De var mycket närmare än det ser ut! Sista bilden har jag förstorat en aning.
Wow säger jag med!
Wow Anders.. Stackars kalv.
Tack för bidraget 🙂
Mitt andra bidrag:
Den här bilden tog jag i mitten av Oktober förra året.
Min chef brukar hitta på överraskningsutflykter ibland. Den här gången åkte vi iväg en stund efter lunch till en närbeläggen sjö där isen hade lagt sig och blivit så pass tjock att det gick att åka långfärdsskridskor på den. Det åktes skridskor och vi grillade god mat och hade en allmänt trevlig eftermiddag.
Det var så fantastiskt vackert väder den dagen och solnedgången som speglades i ben blanka nyisen var underbar.
Det är sådana dagar som gör att den grå vardagen blir lite lättare att uthärda i höstmörkret.
Underbar bild Gunilla. Fint av din chef att fixa utflyktsmål tillsammans. Tack för ditt bidrag🙂
Riktigt snygg bild 🙂
#64 Vilken fin skridsko-is!
😃
Så fina foton som har tillkommit
Tack jeremina för dina bidrag,,
Än är det inte försent lägga in bidrag,,,
Vad trist att inte är skrivet liiite mer om en del bilder!
Ja de är syn Gunilla. Men vinnarbilden som ska pryda vår första sida, Där måste vi har mer text till.
❤️
Kul att det blev en del bidrag! 👍
Ja Fler vill vi ha,,
Tävlingen gick ju ut igår? Och då hade ni väl redan bytt datum en gång?
Men är det inte försent nu?
/Maria
Jag väntar på en röstningstråd jag, för tiden gick ut i går precis som Hera skriver i #79
Hehe Jag är trött nu vänner,, Tänkte på den 19 oktober,
Men jag ska fixa röstningstråden
😃
Nu är tråden uppe till röstning av hösttävlingen
Har skrivet siffor där ni har era inläggsbidrag i tråden 🙂