Tycker du ...
Vad tycker du …
Om hösten?
Gillar hösten bättre nu, än när jag var ung 🙂
Vad brukar du laga för mat på hösten?
Ungefär samma rätter som jag gör under resten av året. Kanske lite mer grytor och soppor under hösten. 👍
Hur gör du för att synas i höstmörkret?
Har lyset tänt på bilen som under resten av året.😎 Är jag ute och går så har jag reflexer dinglande på båda sidor, samt reflexväst.🌛
Ser du fram emot december månad?
Ja, det gör jag. Jag älskar att ställa staken i fönstret och hänga kulor i grenen 😛 🤫
Om hösten?
Det blir allt bättre. Har haft årtidsdepressioner sen jag var liten, men de senaste två åren har det känts mycket bättre.
Det blir mycket svamp, äpplen och lingon i olika former.
Reflexväst om vi är ute och går.
Åh ja! Jag älskar december. Jag brukar ha fullt upp med handarbetsklappar och pepparkaksbak 😃
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Om hösten? Jag gillar hösten med sina vackra färger och så gillar jag de mörka kvällarna.
Vad brukar du laga för mat på hösten? Grytor i alla former men annars blir det som vanligt.
Hur gör du för att synas i höstmörkret? Jag köpte precis nya reflexer igår då jag numera bara är fotgängare. När jag cyklade och körde moppe hade jag både reflexer och reflexväst.
Ser du fram emot december månad? Numera när man inte har barn så känns det inte lika viktigt men jag gillar alla lampor i mörkret.
/Maria
Om hösten? jag gillar inte hösten - allt dör. Dock vackra färger.
Vad brukar du laga för mat på hösten? Ofta grytor och soppa.
Hur gör du för att synas i höstmörkret? Om jag promenerar så är det reflexväst som gäller
Ser du fram emot december månad? Usch nej. Dystert mörker.. jag längtar till det magiska datumet 15 februari. då vaknar jag.. då kommer ljuset och jag trivs bättre.
Dock har de sista 3 åren varit lättare när jag ätit rejält med D-vitaminer. Jag har tidigare haft svåra vinterdepressioner. när snön föll så grät jag. Apatisk. Alla pratade om att när snön kommer då blir du pigg igen - skitsnack.. då föll jag ner i mina svartaste svackor.. Men sista tre åren så har jag sluppit allt det 😃 Känns jättebra! Nu faller snön och med en axelryckning säger jag: dags att gå ut o skotta igen….
D-vitamin for life, säger jag bara… 5000 IE/dagen sept - april
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Tycker du om hösten?
Nej!
Det blir mer grytor, annars samma som resten av året.
Allid refexer, joggar jag, har jag refexväst.
Nej! Tycker hela hösten och vintern är hemsk. Mörkt, kallt och otrevligt.
Försöker verkligen känna julstämning men blir mest stressad över allt som ska hinnas med för att varje jul ska bli så bra som möjligt.
Jag överlever liksom Mooniq tack vare D-vitamin och mer sömn än resten av året.
Missar jag vitamin eller sover för lite åker jag rakt ner i ett svart hål.
Zabelle
Om hösten?
- Jag älskar hösten! Man går in i en ny fas, och kan ha på sig snygga kläder och stövlar.
- Vi lagar mycket långkok, bitar av gris som får puttra i ugn, grytor, soppor och det bakas bröd.
- En snygg smakfull make-up och fina sjalar och väskor lyser upp fint tycker jag!
- Ja det gör jag. Längtar faktiskt lite till julen redan trots att jag verkligen inte är någon julfanatiker. Det jag längtar efter är att fixa md all god mat, vara ledig och umgås med min älskling.
/Christina
Om hösten? Jag tycker hösten är en mysig årstid nu har man njutit av sommaren och det blir dags för höst mys ;)
Vad brukar du laga för mat på hösten? Inte annorlunda än övriga årstider men äter mer soppa och dricker mer varm choklad.
Hur gör du för att synas i höstmörkret? Jag gör inget speciellt för att synas ute i mörkret.. har aldrig reflexer eller sådant. Dock är det upplyst här vilket är bra för jag brukar ha mörka kläder.
Ser du fram emot december månad? Ja hela månaden är som en mysig nedräkning till julen där man får äta god mat, ha en härlig stämning, umgås med nära och kära för att inte tala om jul-rean och nyårsafton. I december är snö OK för min del då är det bara vackert och då njuter jag ;)
Tycker du om hösten?
Jag tycker i regel om alla årstider
Nu Gillar jag att få ta på sig massa kläder och mössa 👍
Vackert ute med höstlöven🙂
Gillar dock inte att det blir mörkt tidigare
inte alltid man hinner med att se det vackra då.
Ingen större skillnad än resten av året
**Hur gör du för att synas i höstmörkret?
**Jag har reflex på jacka, väska och skorBrukar undvika att gå i mörkret
Jag tänker inte på det.. tiden går fort nog
Tycker Du om hösten?
Ja och Nej. Tycker inte om kyla och regn och att jag blir så trött. Är som att någon slår en kavel i skallen på varje höst. Blir dödstrött. Men jag älskar de dagar då solen skiner, himlen är blå - att krypa upp under filt, dricka varm choklad, tända ljus och se på film med barnet. Sedan älskar jag mörkret. Promenader i mörkret är mysig.
Vad brukar Du laga för mat på hösten?
Soppor blir det mer än annat. En och annan rotsaksgratäng med nu då rotsaker är billiga.
Hur gör Du för att synas i höstmörkret?
Jag går sällan där det är trafik, utan inom området där inga bilar åker - eller till/från affären längst välbelyst cykel/gångväg. Men visst har jag alltid en reflex på jackan. Är ju perfekt nu då vi har så många olika former att välja på - så att det blir som ett smycke. Ska köpa en reflexväst till hunden nästa vecka är planen. Och skaffa batterier till hans halsband.
Ser Du fram emot december månad?
Ja, det är min enda roliga månad mellan september-april. Älskar att pyssla, baka tända ljus och tindra ikapp med julglittret. Är en av de få som säger "aaaw" nu när julsakerna kommer på affärerna. Must däremot väntar jag med.