Ketchup!
Vissa människor verkar äta ketchup till allt!
Hur är Dina ketchupvanor ? 🙂
Jag använder ketchup på spagetti med köttfärssås och på varmkorv med bröd, aldrig annars 🙂
Jag äter en hel del ketchup hehe
På pasta, lasange, korv mm :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aldrig någonsin. Ketchup smakar tomat med socker på, och det tycker jag inte om. Det används i maten någon gång om året när man vill ha söman, men jag skulle aldrig någonsin ha det på redan färdig mat. Blä.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#3 Tycker du? 😛 Jag tycker inte det är sött eller smakar så mycket just tomat (avskyr att äta ren tomat) hehe Kanske olika hur man upplever det 😛
Hmm, jag tycker inte att ketchup smakar tomat överhuvudtaget. Ketchup smakar bara … öh … ketchup. Men jag håller med om att det är för sött, fast nu finns mindre söt ketchup. 😉
#5 Ja den har jag nu, för att testa, men ingen skillnad i smak tycker jag mellan den och den "vanliga".
Vi har enbart felix ketchup, de flesta andra är inte så goda 😉
#4 Ja, jag tycker det smakar ljus sirap och "vintertomat". Sådär som tomaterna är på vintern, smaklösa och vattniga. Jag är faktiskt tvärtom, jag tycker det är jättegott att äta bara tomat, så det kanske är det då :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 Ja man vet aldrig, för jag känner ingen liknelse som du tycker att det smakar hehe 😛
Jag gillar inte ketchup, har det aldrig hemma. Vilket kan vara jobbigt om det kommer hit folk som äter ketchup på allt. Sist jag köpte var sommaren 2011 då jag skulle ha grillparty. Köpte den minsta flaskan jag hittade och fick slänga 2/3 nu i vintras då den bara stod och tog upp plats i kylskåpet.
HP sås däremot är jag beroende av 😃 Är lagom irriterad att jag inte har lyckats hitta recept så jag kan göra den själv….
#7 Jag gillar tomater, både halvmogna som bara är gulaktiga och riktig röda, men de ska vara egenodlade. De köpta är sällan så goda, bara de där små lite avlånga.
Värst smakar de stora bifftomaterna som kan vara lite mjöliga och vitbleka inuti. Jag har en känsla av att en tomat har en bestämd mängd smak och att den då inte riktigt räcker till att fylla en riktigt stor tomat med smak.
🙂
Jag tycker ketchup är helt ok men äter det inte ofta. Gott till korv, hamburgare ect. Äter nog oftare senap än ketchup.
Jag gillar Ketchup och tycker att den har fått ett oförtjänt dåligt rykte.
Jag använder ketchup till pastarätter och varmkorv. Dessutom kan jag använda den som krydda i matlagning ibland.
Jag köper alltid bara Heintz och efter att jag sett en dokumentär om ursprungsfabriken och hur "modernt" de behandlade de anstälda med arbetskläder, läkarvård och annat så gillar jag Heintz ännu mer🙂
/Maria
Till pommes, korv och köttfärssås är det gott. Tar oftast Heinz.
Har det även i marinader ibland.
Nyttjar ketchup till mycket. Dock inte till glass som jag läste att en ungdom gjorde!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Antar den här låten passar in då 🤔
#16 Den dansade jag till när jag var liten typ haha
#16 Det där är en riktigt häftig låt tycker jag. Min fru tycker jag är knäpp som gillar den 😉
Äter inte ketchup så ofta, det är sött. Den som smakar minst konstgjort-sött är Heinz. Senap är mer ett måste om jag äter korv.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag äter ketchup som Peter
He he Peter då har vi samma smak för jag gillar den också!
Jag är urless på Spansk och Sydamerikans musik, men den och Lambadan går hem.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
😃
#19 Just en av dem jag tycker smakar konstigt xD
Tänk vad olika smaker man kan ha av samma produkt 😛
Äter inte ketchup mer än ett par gånger per år - då vi grillar sojakorv. Det vill jag ha både ketchup och senap på.
Har aldrig gillat det, inte som barn heller. Alldeles för sött och sliskigt. Jag är en senaps-älskare om jag ska välja mellan dem två.
Usch nej, ingen ketchup för mig.
Men ibland använder jag lite Ajvar (puread paprika) för om man blandar bearnaisesås och lite Ajvar får man en jättegod sås.
För den som äter Potatis - om man pressar kall kokt Potatis och riven ½ lök - stek i mycket smör. Krydda med lite peppar, salt och paprika.
Supergott till stekt/grillat kött /grillspett) och en klick Ajvar och Bearnaisesås.
En rätt jag lärde mig när jag jobbade på restaurang för många år sen.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Äter ketchup rätt sällan. Igår åt det dock och då var det Felix ketchup med peppar, åt det till falukorv och makaroner. Äter jag korv med bröd så tar jag alltid ketchup på.
/Christina