Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1449 ggr
[Sisa]
1

Vuxen !

En liten lägenhet, ett kollektiv, studentbostad eller kanske tillsammans med någon ?

Hur gammal var Du, då du lämnade barndomshemmet och flyttade till Din egna första bostad ?

Vart flyttade Du..och vilka var Dina känslor runt detta ?    Glad

Fridaaaa
2

Samma år som jag fyllde 19 år, några månader efter att jag tagit studenten :D

Flyttade då ca 6 mil hemifrån, stort steg för mig, men har fungerat bra, och jag har ju inte långt till mina föräldrar heller :)
Var jobbigt först men blev bättre och bättre sen :)

Flyttade då till min pojkvän, som hyr ett litet hus, lagom för 2 :D

Jag anser att man är vuxen när man kan ta ansvar, betala sina räkninar osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[NinaCrown]
0

Jag flyttade när jag var 19, in till en kompis till mig. Var mest en nödlösning och det var tänkt att jag max skulle vara där i någon månad… Men slutade på 1½ år ^^'' Tyckte inte det var så spec att flytta hemifrån, svårast var nog att hitta bra tillfälle att tala om det för mina föräldrar. Är ju inte något man säger över axeln bara sådär precis :P

"Just det! På tal om att toapappret snart är slut! Jag flyttar nästa vecka!"

Maria
0

Här kommer en till som var 19 år.

Jag flyttade direkt ihop med min blivande man i en liten etta hyrd i andra hand i Masthugget i Göteborg.

/Maria

[MossQ]
1

Jag var fyllda 17 år och köpte min första bostadsrätt här i Gustavsberg..sen har jag bott i orminge å småland..nu här igen..med 43 män senare haha *skojja* sedan 20 år med samma goa underbara man<3Kyss

flisan708
0

Jag flyttade hemifrån när jag var 18 år, minns att jag var rätt liten när jag hade bestämt det. Sen blev det så. För mig var det ett naturligt steg, hade sparat pengar så jag hade en buffert. Hade massa jobb som timvikarie på flera ställen. Tycker det var lagom ålder att flytta hemifrån.

Anders 50
2

Jag har inte lämnat barndomshemmet ännu! Visserligen bodde jag på en kursgård ett år då vi jobbade med att reda upp följderna av 1969-stormen, men då reste jag hem på helgerna.

Eftersom hemmet var ett stort jordbruk så behövdes det hjälp och då var det naturligt att bo här och hjälpa till efter jobbet och på helgerna.

1990 blev jag ägare till föräldragården och det ska mycket till för att jag ska flytta!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MossQ]
0

#6 Tror jag d..hade aldrig never never moved on :-)))

[Sisa]
0

Jag var typ 17 då jag flyttade hemifrån första gången.  Efter ett tag märkte jag hur skönt det var att bo hemma med mina föräldrar..så jag flyttade hem igen!  Glad

Efter några år mötte jag den stora kärleken. Vi flyttade ihop..och bor fortfarande ihop! Kyss

[peter54]
0

Jag flyttade hemifrån som 17-åring, men då bodde jag hos andra på en gård. Det sket sig efter ett drygt år och jag flyttade tillbaka hem en kort period innan jag skaffade egen lägenhet när jag var just fyllda 20.

Jag var 26 innan jag flyttade ihop med en böna första gången Flört

JereMina
0

Jag var 16 år och flyttade ihop med mannen i mitt liv och vår gemensamma son Jim 1 år i en ganska stor tvåa Glad

Cristine
0

Jag var 15 och flyttade till Stockholm , gick frisörkurs och jobbade på resturang Vita Hästen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[SallysPigge]
0

Först bodde jag utomlands till och från under 2 års tid, när jag var 20. Men flyttade till egen lägenhet med min dåvarande pojkvän när jag var 22. :-)

chik
0

16år o till en stor tvåa. o wow vatten toa o varmvatten o badkar..Oj vad jag var glad-

Ja, jag flyttade ju i hopp med en pojk. för jag arbetade ju som parnpraktikant 500kr i månaden..Ja vilka tider.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Bybo
1

17 år. Flyttade ihop med min kille som jag hade träffat då jag var 14 år. Vi var ihopare i 11 år :))

Det kändes sååå skönt, och befriande

[MossQ]
2

Tycker detta var en sköjj tråd att spana i:-))

#11 CristineFörvånadVita Hästen..vars i stada..?

aggeelin
1

Jag flyttade hemifrån till en liten lägenhet när jag var nitton och det var skönt att flytta hemifrån. När jag var liten bodde vi trångt, fast jag alltid tyckt att "bondstugan" ser rätt stor utifrån, är det ett litet hus. Jag delade rum med min bror. När jag var 12 år flyttade jag ut i en stuga på gården, i ett litet rum för mig själv. Det var riktigt härligt och under de åren har jag nog sovit som bäst!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

snigelpiga
2

Inte vet jag om jag var vuxen, men jag i allafall flyttade själv från min mor till min (foster)pappa när jag precis hade fyllt 3 år. Glad

Men ändå levde jag lite som en flyttfågel, men permanent boet hade jag hos pappa tills jag fyllde 18 år. Då flyttade jag långt från honom också.

[MossQ]
0

Hoooola Cristine:-))) är nyfiken..!!!

Vilken restaurant Vita Hästen i stada?

[Sisa]
0

# 17  Låter som en sorgsen historia  Gråter

snigelpiga
4

#19 Det kan låta så, men så var det inte. Tvärt om, jag var lycklig barn, för att jag fick välja pappa åt mig själv.Glad Sedan när jag var elva år fick jag en till mamma. Världens bästa fostermamma. Glad

[Sisa]
1

#20  Fint att höra..då tror jag Du hade en bra barndom!    Kyss

snigelpiga
2

#21 Ja, jag hade lugn och trygg barndom med många underbara människor. Jag blev aldrig placerat av någon till ett fosterhem, utan jag fick välja själv var jag ville bo i permanent. Lång och härlig historia. Glad

Kram på dig Sisa. Kyss

Afturelding
1

Flyttade på riktigt i augusti jag, så 19 år var/är jag. Flyttade drygt 20 mil ifrån min släkt och familj från söderförorten jag växte upp i till Gävle, för att bo med min sambo :) Vi bestämde oss i april för att gifta oss nästa år, och det kändes som en bra idé att bo ihop ett tag innan.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Sisa]
1

# 22   Kram tillbaka!   Kyss

# 23  Bor Du i Gävle nu ?

Afturelding
0

#24 Ja, precis :) Och stormtrivs! Det är så enorm skillnad på folket här och i förorten.

/Rebecca

stina63
0

Jag var 17 år när jag fick min första lägenhet på 23 kvm.  Var något sådant var ingen stor bara ett rum med kokvrå,
Mina föräldrar flyttade till landet där var det svårt att ta sig in till stan eftersom jag gick i gymnasiet, Jag kommer ihåg mitt första nummer men den finns inte mera. För den är rätt lik 112

Bybo
1

Oj, lite kul att se att de flesta av oss var vääldigt unga!

[MossQ]
1

Ja tycker jag åxå sötaste Bybo..och fina livsöden..som berör..<3Kyss

[Sisa]
0

# 25  Då bor vi nästan grannar!     Skrattande

Afturelding
0

#29 Vad roligt :D

/Rebecca

[Sisa]
0

# 30  Ja..jag är född och uppvuxen på söder i Gävle.  I vilken stadsdel bor Du ?    Glad

Afturelding
0

#31 Vi bor på Sätra, sambon pluggar till lärare vid högskolan så :)

/Rebecca

Cristine
0

#15 I Gustavsberg (Värmdö) en flott restaurang på den tiden, nu vet jag inte om den exisrterar ens. Jag började med att lägga upp bröd.Skrattande

[MossQ]
0

Meeen jag visste d Cristine d var därför jag undrade..så jättelustigt..joooodå den finns kvar..5 min ifrån mig..Kyss

[MossQ]
0

Jag kan åka dit i dag och fota utanför så ska du få lite minnen..om du vill?

[Sisa]
0

# 32  Jag har jobbat på Skyttestigen..syrran och min dotter har bott på Gråstensvägen!   Skrattande

Vilket väder vi har!  Skrikandes

Då får Du inviga julbocken i helgen ?     Glad

Afturelding
0

#36 Äsch, jag tycker om snö, och jag behöver bara gå till ICA idag ;)

Jag ska försöka! Det blir min första :D

/Rebecca

[MossQ]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läser och förundras över hur liten denna värld är endå..känns så varm på något sätt..Lustiga tankar fladdrar runt i skallen på mig typ adhd varning eller något högst *normalt* *fniss*

Ja du goa söta Cristine..Här har du din gamla arbetsplats..fasaden är likadan som den alltid varit..ja som jag minns sedan över mer än 40 år..Mina föräldrar brukade åka dit tom och äta när jag var liten..vet att mormor var med åxå ..old timeKyss Tror tom att den vita hästen är original..fast litta putsad såklart..

fasaden är säkert putsad den åxå..hihi..tänkte gå in å fota åxå..men salsade mig i sista sekund *S* Vart bodde du under denna tid du jobbade här..?

Jag har hur många minnen i livet som hellst från detta ställe..har ju du kanske med..e så nyfiken:-))) klicka på bilden så syns den bättre..satt i bilen å fota med iphonen så d e ingen superbild:-)

Cristine
1

Tusen tack Moss.. jag vet inte varför jag hade för mej att fasaden var ljus.

jag bodde i närheten hos mormors syster i ett rött litet hus med vita knutar men jag kommer inte ihåg så mycket därifrån, jag minns inte ens hur jag tog mej till och från arbetet. Men den vita hästen är etsad i mitt minne for ever.Skrattande

All var snälla och jag trivdes väldigt bra, jag slapp börja med disken, annars börjar man där. Var lite förtjust i en italienare som lärde mej blanda drinkar. Fast jag var inte så länge utan satsade sedan på friseringen. Så jag flyttade till Piperska Muren i kungsholmen

[MossQ]
0

Var bara mig ett nöjje Cristine,passade även på att fota vår bandyring å visade VSKGlad Suddig bild ,men d spöregnade ute *fniss*

Bara några meter ifrån vita hästen är d ljusa hus..vitt tegel..området heter ju även *Hästhagen* Va kul att du säkert bott i dessa äldre hus..det var jättemånga italienare här på den tiden och många bor kvar..dom jobbade på fabriken många av dom:-)

Dom röda husen däruppe är så fina..skulle kunna tänka mig att bo där faktist:-)

Intehärutandär
0

Jag flyttade hemifrån då jag var 16 år. Eller flydde, längtade hemifrån mycket tidigare men fick stå ut

Flyttade till grannstaden (där jag nu bor) för att gå på gymnasiet. Delade först 1RoKv med en gammal klasskompis som då blev min parallell-klasskompis. Vi bodde där 1 år, sedan uppdaterade vi oss 2 kvarter närmare stan till 1 RoK. 😃 Att äntligen få slippa bo hemma och få ta vara på sig själv - på ett annat sätt var himmelriket. Jag minns första natten. Sov ensam, på en madrass på golvet. Hade bara papper och penna till hands (ingen teve eller radio). Och på morgonen fick jag koka té i en stekpanna. 😂 Men jag var lycklig! 

Efter gymnasiet flyttade jag hem till mormor i ett par år tills jag blev gravid. Då flyttade jag hemifrån andra gången i 8e månaden - då jag var 20 år. Till 2 RoK. För 7 år sedan flyttade jag till grannstaden igen, då barnet skulle börja första klass.