ge mig mattips:P
jag har massor med karré i frysen.. men vad kan jag göra med den?
de jag brukar göra är stek i ugnen,skivor att bara steka, skivor i ugnen.. å ibland en gryta.. finns de nåt mer jag kan göra?? eller är de bara de som gäller..?
tar gärna emot tips på vad jag kan göra med kycklingfilée åxå förutom att bara göra den i ugnen.. gå rju att göra i ugnen men vad går de att göra med den i ugnen?:P hoppas ni förstår vad jag menar..:P hahahar såååååååå dålig fantasi så de finns inte:P
hjälp!!:P
Karre! - bara en sak du måste prova PULLED PORK - googla recept. jätteenkelt, man kryddar hela köttbiten, ev häller över lite grillsås och sen in i ugnen på 125 grader i 6-7 timmar. sen blir köttet så mört att man drar isär det med gafflar - därav namnet.. sen gör man sallad med kött till eller gör goda hamburgare…
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
kycklingcurrygryta - kolla in matlust.ifokus - där har jag lagt in enkelt o gott recept om du gillar currygryta.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Citronkyckling
6 portioner
1 kg kyckling
1 dl vetemjöl
salt och svartpeppar
Olivolja
3 vitlöksklyftor
ev 1 bit röd chili
1 dl vitt vin
saft från 1-2 citroner
5 hackade salviablad eller 1 tsk torkad
1 tsk torkad mejram
ev 1 dl varmt vatten
rivet skal från 1/2 citron
1 msk hackad bladpersilja
Stycka kycklingen i mindre bitar. Låt skinnet vara kvar, men skär bort gumpen och de fetaste bitarna (alt använd filéer som du delar). Doppa kycklingbitarna i mjöl blandat med salt och rikligt med peppar och skaka av. Stek bitarna tills de är lätt gyllenbruna och knapriga.
Börja om med ny olja i grytan. Fräs vitlöksklyftorna lätt. Vill du ha kycklingen lite mer pepprig tillsätter du en hel röd chili. Häll i vinet och lägg tillbaka kycklingen. Späd med citronsaft och tillsätt salvia och mejram.
Låt kycklingen koka under lock i 45 minuter. Vänd bitarna ett par gånger och späd om det behövs med varmt vatten och tillsätt eventuellt lite mer olja. Lägg i citronskal och persilja när kycklingen nästan är klar. Smaka av med salt och peppar. Servera med rikligt av citronsåsen och eventuellt en god risotto.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Fick ett resept v köket inskolande som jag ändrade på. Kycklingbröst med parmesan ost. Riv parmesanosten tag oregano och dragon och blanda med osten. Tag och pensla eller stryk kycklingbröstet/felen med olivolja lägg ostblandningen över kycklingen. In i ugnen vipps du har en god kyckling rätt. Passar nog bra till kyckling sallad med
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
tack hörni=) pulled pork ghar vi gjort en gång.. suuuuuper gott.. men usch vilken tid de tar-. har inte jag ro att vänta på.. de får min sambo sköta när jag inte är hemma hahaha:P
God middag
Har sovit lite länge men de har jag nog behövt. Har jobbat helgen plus så har jag haft problem med datorn, Så jag fick stänga ner den starta upp från grunden nästan. Nu fungerar den igen,
Ha en skön måndag
Håller med Mooniq, pulled pork, så otroligt gott!🙂
/Christina
Vill du ha en snabb god middag med kyckling?
Strimla kycklingfilé, krydda med grillkrydda och stek.
Kok upp brockolibuketter
värm Keldas ostsås
blanda i brockoli och de stekta kycklingbitarna och servera med Gnocker eller annan pasta.
Servera sallad till.
Snabbt och gott!
Zabelle
#8 det lät gott:P tack:D
Ett gott tips med kycklingfilé är att strimla upp den och steka i stekpanna tillsammans med den asiatiska Sour Cream såsen och kryddor.
Eller skriva upp filén på mitten så du får två långa skivor per filébit och slå dom platta, sätt sedan in en mix av lök, tomat eller vad du gillar och lägg på den andra filébiten över. In i ugn. Gott med lindad bacon runt. :)