FB
Är du medlem? Miljontals har hoppat av i Amerika och England
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Japp är jag. Kontakt med flera jag inte skulle ha kontakt med annars.
Vet du varför många har hoppat av i dem länderna?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
På grund av att Amerika spionerar på medlemmarnas privatliv
#2 Kan ju ske överallt, alltså vilket forum du än är på. Även hacka sig in i datorer om de vill.
jag är med på fb, är oerhört irriterad på all reklam!!
Man måste tänka sig för i alla forum vad man skriver och vilka kort man lägger upp. Det gäller överallt. inte bara på fb. De flesta av mina vänner är på fb och då hänger jag där oxå.
google har startat nån liknade tjänst google+ , inte lika många medlemmar än men den lär nog växa om det inte är lika mycket reklam där. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Ja, jag har FB.
Av samma anledning som Frida, många av FB vännerna skulle jag inte haft kontakt med annars. Men självklart tänker jag mig för vad jag lägger ut på nätet. Men det gör jag även här, eftersom allt som skrivs här är helt offentligt.
Zabelle
Ja, jag är med på Fb. Håller med Frida #3.
Ja.
#4 Det finns Add-ons till dom flesta webläsare som gör att man kan blockera all reklam. Det har jag gjort, och det är så skönt att slippa. :)
Om du vill ha hjälp, så skicka ett PM så kan jag prova hjälpa dig hur du installerar. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Jag som är så öppen och frikostig med mitt liv på LK, hoppade av FB länge sedan efter att ha läst en del saker om de som hade vänner i andra länder. Jag har många utländska vänner så jag håller mig utanför. Man vet aldrig vad amerikanerna kan komma med.t
Om Amerikanerna är intresserade av en kärring i Göteborg med man och katt så varsågod säger jag😃
/Maria
Har en vän från Irak, när de var därnere var jag tvungen skriva till systerns dator för att tala med hans fru.
#10 👍😃
Zabelle
Ja, det har jag. Jag bor ju 2 timmar ifrån all min släkt, och de flesta av mina vänner. Det är roligt att se vad de gör, då ingen har tid att ringa flera gånger i veckan 🙂 Genom Facebook har jag kunnat se mina kusinbarn och nära vänners barn växa, lära sig prata och gå. Jag har också kunnat följa mina föräldrars nya valp osv osv.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#10 😃👋
Ja det har jag, och i princip alla jag känner.
Ypperligt sätt att hålla kontakt med vänner.
Angående att det sker spionage och kartläggning så sker det ÖVERALLT på nätet. Google, mail osv. Det är inget som är specifikt för FB. Vill man undvika sådant ska man inte ha en dator 😃
Ja jag är medlem Och spelar mest hehe
Jag är med på Facebook. Tycker det är helt okej. Hittat gamla kompisar där från förr. Något som jag är noga med är vad jag skriver där. Finns en del som skriver allt de gör där som jag tror inte man egentligen tycker är kul att veta. Det som jag inte skriver är för privata saker och inte om jobbet. Vet folk som inte är med och de som gått ur av olika orsaker. Tycker man ska göra det man känner å vill.
Det tycker jag också Flisan, jag var medlem i över ett år men skrev där bara 2 gånger , trivdes inte alls där.
Jag finns också på fb. Har ställt in så att bara mina vänner kan se vad jag skriver och vilka bilder jag lägger in. Jag har inte fler vänner än att jag kan hålla någorlunda kontakt med dem och lägger inte till några utan att jag "känner" dem.
Sen ska man inte tro allt som skrivs vare sig PÅ fb eller OM fb och USA:s spionage på oss. Tror de skulle ha noll arbetslösa om de skulle sitta och kolla allt ifrån fb till mail och tel.samtal m.m. m.m.
Och i den mån USA spionerar så har de nog skäl till det och för min del är jag tacksam för att de håller koll på vissa element här i världen!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det mesta läser jag i de Svenska tidningarna. http://www.expressen.se/nyheter/snowden-nominerad-till-nobels-fredspris/
#20 Och de är oftast inte så tillförlitliga med sanningen alltid 😉
Nä …de ägs ju av Bonnier
Allt som står i Aftonbladet är ju sant…. eller? 😉
Zabelle
He he javisst!
Jag är med på Facebook, tycker det är ett jättebra verktyg för att hålla kontakt med vänner. Är aldrig för privat med vad jag skriver eller lägger ut för bilder. Förutom bröllopsbilden då, en sån ville jag inte låta bli att lägga upp🙂
/Christina
Är man ärlig så har man väl inget att frukta?
Till och med Svensk polis har ju kunnat sätta dit en del skummisar tack vare spaning på facebook!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Ja, sidan hösten 2007 då Lunarstorm började dö ut. Är glad över FB för där finns ALLA mina vänner som vägrade lunar eller helgon. Och all släkt man kan ha kontakt med smidigt. Nu är det bara att skicka ett mass-mail eller tagga dem, istället för att ringa ihjäl sig eller skapa telefon-kedja. 😃
Japp är med på FB men är ganska restriktiv med vad jag lägger ut. Men det är smidigt sätt att hålla koll på alla vänner världen över.
Men jag är lite förvånad över att de flesta av de jag är vän med verkar ha så dålig koll på bildrättigheter på FB och liknande. De delar frikostigt med sig av bilder på både det ena och andra. Värst tycker jag det är med alla dessa "roliga" barnbilder. Kul sedan när man är 24 år att veta att det finns bilder på när man var 3 år och står naken i grannens rabatt med glass i hela ansiktet och drar en katt i svansen. Min "roliga" barnbilder satte mamma i ett album så man kunde hålla koll på när det togs fram för att försöka brotta undan det 😃