Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 2567 ggr
Cristine
0

Smycken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar du använda! Min dotter med ett smycke hon fått av en vän/medlem (finns på hemsidan)

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Sällan. Har alltid förlovningsringen.
Men använder halsband, armband och öronhänge bara ibland 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Alltid.

Halsband av något slag.Örhängen. Mina vigselringar och ringen jag fick när vi firade silverbröllop.

Ett armband på varje arm.

/Maria

stina63
0

Örhänge brukar jag ha,, Men inte mera, När jag ska bort till fest så, Då har jag mer smycken på mig

citytjejen
0

Jag har alltid vigselringen och örhängen och oftast klocka och ett armband. Halsband var det flera år sedan jag hade.

/Christina

Caroline L
0

Jag har alltid på mig mina guldsmycken jag fick när jag föddes, ett halsband med mitt stjärntecken, ett armband med mitt namn ingraverat samt örhängen jag fick när jag tåg hål i öronen strax innan jag fyllde 2.

Ibland tar jag dock av halsbandet och har ett halsband med en rå ametist eller halsbandet med en slipad rosenkvarts. Har en ametistring på också.

Anders 50
0

Nej!  Bara när jag äter Waran, då har jag en bricka i ett band om halsen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Karmatarerskanise
0

Örhängen för det mesta och ringar på långfingrarna.
Hoppas att jag en dag har en ring på vänster ringfinger ;)

fotokrafs
0

Inga smycken.

Har inte heller hål i öron

eller vigselring (trots att jag är gift)

Afturelding
0

Örhängen (jag har över 20 stycken hål, så de varierar i antal), förlovnings- och vigselring har jag alltid. Ja och så har jag ju piercingar på andra ställen också. Halsband använder jag inte lika ofta längre, men ibland så!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[GunillaF]
0

Jag har alltid på mig det här halsbandet. Söt liten ängel av sten.

WinterPrince
0

Jag har ständigt ett halsband på mig som jag fick när jag deltog i Ölands Lucia.

Är det festligare tillfällen har jag örhängen och min examensring.

Armband fixar jag inte alls, dom brukar bara bli ivägen, vilket gör att jag plockar av mig dom och sen glömmer dom där.

Disturbed-Angel
0

De smycken jag har på mig är sådana som jag aldrig tar av. Ett silverhalsband med en avlång silverbricka där det står mamma, som jag haft på mig sedan min mamma gick bort, ett silverarmband som jag haft i ett par år och min förlovningsring. Örhängen byter jag lite oftare men ändå kanske bara ett par gånger per år.

flisan708
0

Jag tycker om smycken och använder dagligen. Mina två favoriter nu är dessa två halsband. Ett Efva Attling halsband - Miss butterfly (Nederst) och Mats Jonasson - Papillon klar (Överst).

076 Papillon Klar

Mooniq
0

Jag har ett favoritsmycket som inte är ett smycket egentligen. Det är en pilspets i flinta. 

För många år sen hade ett museum i USA utförsäljning och en kompis-kompis var där och köpte 5 pilspetsar. En kille som för många, många år sen var lite betuttad i mig köpte 3 av dessa pilspetsar, den minsta fick jag. Då var den utan hänge. Jag fick den med orden - du tror väl inte jag är klok som ger dig en sån här patetisk sak - jag blev jätteglad o svarade - jag ska göra ett smycke av den. jaa, säkert.. 😕blev svaret. 

Jag lämnade den till guldsmeden som gjorde hänget. Flinta är hårt att borra i så risken att den hade spruckit var stor, så det blev ett virat hänge. Jag bär detta ofta. Det var 28 år sen jag fick hänget och jag har ofta sprungit på killen som gav mig pilspetsen och varje gång så höjer han på ögonbrynen när han ser pilspetsen..

Gullig historia och jag anser att pilspetsen är min lyckoamulett, lite svårt kanske med tanke på att den antagligen har använts vid jakt nångång för många tusen år sen. kanterna är fortfarande riktigt vassa när man drar fingrarna utefter sidorna.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#14 Vilken söt historia🙂

Smycket är också väldigt speciellt och jag förstår att du gillar det. Man känner en slags vördnad för saker som är sååå gamla.

/Maria

Cristine
0

Wow..det skulle också jag bära som inte gillar att bära smycken🙂S

Så glad han ska bli varje gång han träffar dig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Intehärutandär
0

Jag har alltid mina piercingar i (ögonbryn och näsa), samt örhängen. Och en ring med en not för att hylla alla mina musiker. Sedan har mitt ex en likadan. Allt i stål eller titan. Halsband och armband använder jag bara då jag går ut, vilket är väldigt väldigt sällan. Brukar ha en fotlänk på sommaren.

LinaLj
0

Jag känner mig naken utan örhängen. Här hemma är det mest en vanlig liten silverring i varje öra men ska man hemifrån så tar det nästen mer tid att besluta vilka örhängen man ska ha än vilka kläder. Jag är något av en "örhängoman" och har samlat på mig en ganska stor samling.

Halsband har jag ibland om jag känner att det passar till kläderna men aldrig när jag bara går hemma. Ringar är inte riktigt min grej. Jag har haft två ringar som jag verkligen gillat, den ana har jag förlagt och den andra är för dyr för att jag ska kunna ha på mig den till vardags. Armband gillar jag men eftersom jag arbetar med datorer tycker jag de är i vägen så de använder jag inte när jag jobbar.

tlover
0

sällan, jag har inte ens vigsel el förlovningsringen hemma eftersom jag inte vill slita på dom.

far jag till stan däremot så åker ringarna på och ibland nått extra men många av mina smycken samlar damm nuförtiden.

l'm back