Bestulen!
Att folk inte kan låta bli… I juni stals min cykelhjälm när jag var in och handlade och det var dumt av mig att jag inte låst fast den (men jag behövde köpa en ny - så nu har jag en som sitter riktigt bra på).
På min cykel har jag haft två cykelkorgar. Den ena, som nu är sliten, fastlåst med hänglås och den andra nya bredvid. När jag kom ut från träningen idag var min bästa nyaste cykelkorg borta!!! Det var väl någon som behövde den - men varför då inte köpa en egen!! Jag blir så arg…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Man blir så arg och så besviken när vissa inte kan skilja på mitt och ditt, Vet att min fina cykel blev stulen exakt tre månader efter jag köpt den. Då blir man så arg.. Den var låst med två lås,
#1 Fyyy, var den låst med två lås!! Fastlåst också?
Ja När jag kom ut så var den borta,,,
Så här såg min cykel ut,, kallade den för pippi Långstrumps cykel
#3 Usch!! Den tjuven måste ha varit välutrustad med bra verktyg.
Ja det gick rykte att de fanns en lastbil i närheten som sammalde upp cyklar, De går snabbt att klippa upp lås.
De professionella tjuvarna har förstås fina verktyg! Skithögar!
Ja Sen med din hjälm och cykelkorg,, Man blir så arg när de händer,
cyklar har jag blivit av med några, speciellt när jag bodde i centrum, många lata som snålade med taxipengar, men även de med lastbilar 😡
det är skrutt man behöver trippla lås på allting
de borde sitta på/om bovarna !
penke
Jag ska köpa två nya (den gamla håller på att rosta sönder) och låsa fast båda två. Men så onödigt att behöva göra, folk ska låta bli andra saker!!
Man blir så förbannad när man inte får ha sina saker ifred!!!!
Vi har cykeltjuvar här också. Min cykel blev stulen nu i sommar fast den var låst med 2 lås. Man tycker man borde vaknat när de tog den, bara några m från vårt öppna sovrumsfönster.
Nu har jag en ny cykel som jag låser in i förrådet.
Zabelle
Men så lågt att stjäla en cykelkorg😮😡
Det är ju ändå inga större värdesummor vi pratar om utan bara ett stort besvär för den som blir drabbat.
/Maria
#11 Nej, inga större kostnader men så onödigt. Den som vill ha en cykelkorg kan köpa den själv!!