Stackars fågel
Nu är djuren inblandade i krIg och orolIgheter också , det är en hem.sk z utveckling. Ddenhär storken var det inte men blev dödad ändå http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17429549.ab
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Men det är väl inget nytt att man använder sig av djur i krigstider?
Det är visserligen förfärligt😡
Många brevduvor och hundar har varit i krig.
Tänk förr på alla hästar, kameler, elefanter osv. som fick hjälpa stridande människor.
/Maria
Jo det vet jag, delfiner grodor ochtill och med syrsor är det också, det jag ville på peka men är dålig på att göra det, är att märkta djur blir inblandade bara för att de bär på apparatur för att se hur de lever och förflyttarsig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Håller med när krigande länder tror att bara för djuret har en sändare så är de spioneri,, Fruktansvärt,
Visst är det fruktansvärt att man missar något sådant här.😭
Samtidigt så har vi lärt oss en hel del om våra djur tack vara sändare och t.ex ringmärkning av våra fåglar.
/Maria
Nu kommer jag med lite onödig fakta!
I Romarriket smetade man in grisar i tjära och satte eld på dem, för att skrämma elefanterna som fienden hade.
Man hade också en slags avrättningsteknik som gick ut på att stoppa ner en kombination av djur i en säck tillsammans med en brottsling. Säcken kastades bort när den blev orörlig och tyst.
Men, detta var ju samma folk som leddes av en härskare som täckte kristna i vax och använde dem som facklor på sina banketter också.
Att vi fortfarande använder djur i krigföring är väldigt daterat.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#5 Intressant!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet