Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 414 ggr
aggeelin
0

Hur ofta... ?

Möter du cyklister på vänster sida av vägen?

Är det bara här i Örebro som cyklisterna åker på vänster sida? Minst en gång i veckan möter jag cyklister på fel sida vägen! Vi bor på en liten "skaftgata" som vi kallar "stig" - när jag åker ut från den kommer jag ut på den "riktiga" vägen. Imorse, när jag svängde vänster och var på väg över till den högra sidan ser jag en kvinna i mycket vuxen ålder som glatt kommer cyklade uppför vägen på vänster sida. Hon håller sig envist till vänster så att jag måste passera henne på fel sida. Jag tycker det är konstigt - det är som om jag med bilen skulle åka så - både bil och cykel är fordon där samma regler gäller.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

stina63
0

De är ju inte bra alls att dom cyklar på fel sida,, Jösses De är ju samma regel för cyklister som för bilar,,

Men jag cyklar på cykelbana helst här i malmö,

aggeelin
0

#1 Månntro om de vet det? Att det är samma regler? Ca 50 % kör mot rött ljus, jag har försökt att räkna på det 🤪

stina63
0

De är hemskt att de finns dom som tror man får göra som man vill bara för man cyklar,,

Anders 50
0

Sånt är inte alls ovanligt, särskilt den yngre generationen har svårt för vilken sida de ska cykla på.

På övergångsställena visar jag ingen som helst hänsyn till dem som tror de har förkörsrätt, barn undantagna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#4 Jo, yngre kör på fel sida. Passerar mig på insidan för att de t.ex. genar i krogen för att de ska svänga senare (sa två stycken som jag frågade).

Men - jag tycker att det gäller även den mycket vuxna befolkningen.

Anders 50
0

#5 Ja..när de cyklar för att gena inne i krogen då har det gått för långt! ;😉

(kunde inte låta bli..😉)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

#6 aj aj aj 😂