Svampplockardags
Nej, här har varit alldeles för torrt. Men nu när det regnat så mycket så kanske de sätter fart.
Plockar bara gula kantareller. Trattisar blir det nog inte så mycket plockat i år om jag hittar några, lite till soppa bara, har mycket torkade och i frysen.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har aldrig i hela mitt liv hittat en "kantarellj*vel" så att det räcker till en macka en gång😡 och tro mig jag har vandrat mil i naturen genom åren. Fråga Anders han vet😉
Han var snäll och skickade torkade trattisar till mig❤️
/Maria
Ooh ja för 2 v sedan plockade vi hur mycke kantareller som helst :) Kryllade verkligen av dom i virserums djupa skogar " sluurp"
#2 ha ha ha… inte jag heller! Snälla Anders försåg mig också med kantareller förra året när vi var och hälsade på honom 😃
#1 Tack 🌺
Zabelle
Härligt.. Ska du ha min adress så du vet vart du skall skicka de? 😃
Jag fick åtinstonde 5 kg av sonen ochbhans sambo, så vi har ätit dem på ala sätt och vs.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
plockade första svampen för i år i början av juli så nog har jag hunnit plockat men jag har inte hunnit komma ut ofta för att plocka så det har inte blivit så mkt.
l'm back
Som tur är har vi lite svamp kvar från förra året, men måste lagret fyllas på…
Jag får nöja mig med att plocka min svamp hos Ali i grönsaksaffären
Zabelle
#9 Så brukar jag också göra😉
/Maria
inga vilda, har bara letat bland mina tama i skafferiet (torkade)..
…det vore kanske läge att hämta lite senare i veckan,
om inte annat, så är det avkopplande i skogen *ler*
penke
Vsk dom är redan uppätna 😛😉
aj aj 😭
😃
Söker inte svamp hihi
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag älskar att plocka svamp. Det jag saknar från Stockholm är skogarna. Här i Skåne finns det skogar, men inte på samma sätt. Jag har inte varit ute och plockat svamp här än. Men det kliar i svampfingrarna så jag ska nog ge mig ut i helgen. Efter allt regn nu borde de ju dykt upp.