Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 915 ggr
Cristine
2

Nu börjar tjocka tröjor åka fram

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska de vara stora och säckiga eller åtsittande. Visste ni förrelsten att kläder som är stora och sitter löst värmer mycket mer . Tror ni mej inte så fråga Beduinerna (ökenaraberna) som har samma.klädnadiden stekheta solen för att skydda sig från den, som på natten när det är iskallt..Den varma kroppsvrmen går runt under klädnaden som i ett tält..,det skulle den inte kunna göra omkläderna satt ått.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tlover
0

Jag använder både pösiga och tajta eftersom jag inte tål kyla alls pga en sjukdom jag har(stoppade just undan ylletröjan frö sommaren men den åker nog fram snart igen).

Då är det bra att kunna ha flera lager, gärna ylle också som inte "kan" bli för varmt på samma sätt som syntet och liknande.

principen beduinerna använder pratade vi om igår, då långkjol är på samma sätt, det blir en ganska stor "luftkudde som kan värmas då det är kallt men i stekande sol så skuggar kjolen benen så att det blir svalare.

l'm back

Maria
0

Jag älskar stora tröjor.🙂

Allra helst i bomull eller ylle.

/Maria

zabelle
0

Stora och mjuka ska mina trjöjor vara. Inga som killas och sticks!

Zabelle   

Anders 50
0

Antingen är de vana eller också fungerar det med att gå i "Tält" i denna värmen som har varit i sommar.  Här på byn är det en vanlig syn numera av sådana, och färgen är svart eller grå.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Jsg gillar också stora tröjor men passar inte i dem

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
0

Stora kläder som hänger lite värmer mera,, 😃

Afturelding
0

Både och, beroende på vad jag har till. Oftast lite tajtare dock, jag tycker det ät så fint till en vidare kjol. Jag har faktiskt redan börjat med handarbete till hösten i form av en ny kofta 😃

Och visst blir det varmare med löst sittande kläder. Det är ju det jag säger när jag är ute i kjol när det är -25 😂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[VSK]
0

Njae än är det inte dags för tjockare kläder. T-shirt och shorts funkar alldeles utmärkt att köra moppe med än så länge 🙂

När det börjar bli under 12 grader så brukar jag leta fram nå långbenta vänner. Kläder alltså.

Maria
0

Min man går i kortbyxor ibland ända till november😛

/Maria

Fridaaaa
1

Tjocktröjor och mjukisbyxor ska inte sitta tajt tycker jag. Har enstaka munktröja som sitter tajt men en hel hel del som sitter löst 🙂

Man ska ha flera lagar om det ska värma bra när man går ut till vintern sen, inte bara 1-2 riktigt tjocka, bättre med 3-4 tunnare, och då som inte sitter tajt 😉

Mina tjocktröjor är framme året om haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
1

Du har en vettig man 🙂

citytjejen
0

Tjocka tröjor använder jag hemma när det är kallare väderlek, mysigt att ta på sig när man känner sig lite kall! Kan dock inte ha tjocka tröjor under jackor osv, det blir alldeles för varmt för mig. Hellre då flera tunnare lager.

/Christina

aggeelin
0

Jag tycker som #12 varma tröjor under jackan blir för varmt och bylsigt. Kanske lite konstigt sagt av mig som fryser lätt men om  jag rör mig blir jag fort varm.

Jag kan också tycka att det är roligt med små korta tröjor utanpå t.ex. en tunika.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fotokrafs
1

för några nätter sedan drog jag faktiskt fram en tjock tröja. Kallar den nalle-tröjan för jag blir som ett kramdjur i den. Vi skulle ut och kolla stjärnfall