Sommarmat!
Jag har ett litet gasolkök som är perfekt till att steka i utomhus. Framförallt saker som doftar som stekt makrill och annat.
Det använder jag mycket på sommaren och så grillar vi emellanåt men vi är inga grilltokar.
/Maria
Det är torka här i Uppland och det råder eldningsförbud, så jag grillar inte ens i år.
Sommartid blir det inte mycket tid med matlagning, om dt inte är så att man ska grilla, annars blir det snabbt och lätt.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej blir i regel inte mycket lagat 😉 Eller så blir det något som går att göra snabbt.
Fått ibland rucka på principen att äta middag efter kl18, nu när det är så varmt, är tvungen vissa dagar…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Älskar att laga mat i vår husbil!
Hos oss blir det ofta en sallad, och så skinka, korv, fisk eller något grillat till.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nä de är som innan, Ibland grillar man
Här lagas det middag cirka mitt på dan, och så länge nypotatisen är så där himla goda så gäller min favoriträtt : grädde och sill..och så ut och hämta jordgubbar till efterrätt, med grädde.
Men så länge det är varmt som nu så blir det inte några avancerade stekövningar vid spisen, men lite kyligare väder så är det risk för nån älg.
Grillning kan det bli nån kväll, som nyss…älgburgare.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Blir fortfarande en hel del tid i köket men vi grillar ju några gånger i veckan och har kompisar över oftare än andra delar av året. Och så äter vi ofta på uteplatsen.
/Christina
När det är varmt ute så klarar jag inte att äta varm mat - så det blir en hel del sallad och iskall Gazpachosoppa.
Blir det riktigt varmt - över 25 grader - så tappar jag både hunger och törstkänsla och då måste jag tvinga i mig mat.. då smakar inget gott - men annars kommer migränet på kvällen.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Det är som resten av året, främst inne den enda skillnaden är matvarorna (det blir väldigt mycket svinmålla, nässlor, maskros och annat på sommaren som inte det blir på vintern)
Det blir inte lättare mat eftersom min man arbetar så hårt att han behöver all mat han kan få.
i början av sommaren tex gick han ner ca 5 kilo på en månad och ändå var hans tallrik överfull med mat (och han åt ½ russinpaket /dag ungefär)
l'm back