Godmorgon, torsdag 18 juli
Hej! Borde sova men kan inte, har så svårt att vända dygnet. En dag med flera tider att passa väntar. Hoppas jag kan sova någon timme. Försöker hålla ihop det utåt men jag är i sorg och när jag är själv brister det. Det är väl inte så konstigt när man förlorat en av sina närmsta vänner. Saknaden är stor och det gör ont. Första helgen augusti åker jag till Kreta som jag längtat efter den resan men nu känns den obetydelsefull. Nästa vecka begravning, sen får jag tänka på resan. Visst är det tur man inget vet i förväg. Livet är allt märkligt ibland och tur man inte vet dess prövningar. När man är i sorg ser man i sin närhet vilka som verkligen bryr sig. Blir förvånad och faktiskt rätt besviken med. Alla har nog varit med om detta. Idag ska jag bli fin i håret på förmiddagen, längtar! Hoppas ni alla får en härlig dag!
flisan708
Ja, livet är i kaos ibland, jävligt när man är uppe i det, och när man fått lite distans så inser man att man lärt sig nåt nytt, eller fått en ny insikt i livet.
hoppas i alla fall att din kreta-resa blir en drömresa och att du får distans till begravningen..
Jag har ännu inte varit på nån begravning i mitt liv, jag sörjer i själ o hjärta - inte på ett specifikt ställe som en gravsten betyder för mig.
Min kompis Carina var på en borgerlig begravning för 4 år sen till hennes bästa vän Annelie - och det var en fantastiskt fin sammankomst, berättade hon, rädd för att det skulle bli mörkt och tungt - istället blev det ljust, med trubadur som spelade jättefina låtar på akustisk gitarr och alla vännerna berättade deras gladaste minne av henne..
Jag hoppas du får uppleva detsamma. Mental sorgkram.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon!
Solen skiner och blåsten håller i sig!! Är det inte ovanligt blåsigt denna sommaren??
#1 Livet är tufft ibland, men det finns alltid ett ljus framöver. Hoppas du hittar det snart! 🌺
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
God morgon!
Förstår din sorg men försök tänka på allt det roliga ni hade ihop och begravningarna nu för tiden brukar vara ljusa och lätta.
Ingen vill ju egentligen att stämningen ska vara tryckt och sorgesam.
#4 Här har det blåst utan uppehåll i 2 månader, bara för 2 dagar sedan var det lugnt i ett par timmar, idag kan det ibland vara stiltje.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God middag!
Härlig dag idag, vi kom hem från vår lilla road trip nu i förmiddags, var borta drygt två dygn och det blev Kolmården, Linköping och dess flygvapenmuseum som var mycket intressant, Söderköping och Nyköping. Ska lägga mig och sola snart ☀️Ikväll ska jag, min man och svåger och svägerska se Elliott Murphy som spelar på ångbåten Blidösund. Längtar!
/Christina
Godmorgon på er igen!
#1 Livet är tufft att vara med i, tänker på dig och önskar dig energi till det du behöver.
Solen skiner blandat med mulet. Jag vill nog komma iväg till en sjö och bada idag. Få se vad det blir.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hej igen härinne!
Ett tag sen jag var här..igen!
Hoppas Ni alla njuter av sommaren. Har dragit på mej en förkylning, som jag hoppas går över snabbt. Jag ska ju åka på semester på söndag!
Ha det gott alla! 🙂
God eftermiddag!
Puuh.. varmt ute! ☀️
Skönt komma hem till svala lägenheten
Idag hade det annars passat väldigt bra med ett dopp☝️
Hoppas Agge fick ett skönt bad
Tack allihopa att ni bryr Er!!! 🌺 Ska tänka på det ni skrivit.
Nyfrissad och benen fått sin vaxning - nu kan jag både åka på begravning och till Kreta och känna mig fräsch. 🙂 Klänningen jag beställde från Halens som jag tänkt ha på begravningen hämtade jag idag. Nu kan jag bocka av en punkt till.
Egentligen hade jag tänkt handtvätta bilen i morgon, men fick rådet av en väninna att åka till macken och göra det i automattvätten. Ny upplevelse - men skönt då slipper jag det i morgon. Nu tänker jag - varför har jag aldrig gjort det förut?! Snabbt och spar tid!!! Tänk man lär sig något nytt varje dag!!!! 🙂
Resan till Kreta blir nog jätteskön. Beställt två pocketböcker som jag tänkt läsa. Planen där är att bara ta det lugnt, då jag jobbat hela sommaren. Tror det blir en bra avslutning på denna sommar och bra nyladdning inför hösten.