Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 1538 ggr
[Sisa]
0

Sommarväderprat!

Tänkte vi kunde ha en tråd som handlar om vårt sommarväder..i hela vårt avlånga land.  Kan ju skilja mycket, beroende på vart man bor!

Så..hur har Du det med sommarvärmen ?     ☀️

Fridaaaa
1

Riktigt soligt och varmt har det varit här idag ☀️

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

Härhar det regnat mest hela dagen..+10 grader.

Vill inte kalla detta sommar!    🥶

Mooniq
0

Bohuslän. Soligt blåsigt. Kallt i vinden och ca 18 grader i solen. En perfekt trädgårdsgrejardag! Promenaden i morse var kylig, jag trampade iväg 6,15, glad över att ha vindjacka på 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Anders 50
0

Soligt, men denna förba****e blåst!😡Trots ynka 15+ så känns det som -1 i blåsten!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Sol hela dagen men kall vind. (Göteborg)

/Maria

Jessicahagstrom94
0

I Gävle har vädret varit värdelöst, jag kan bara hoppas att min student blir fin..

[GunillaF]
0

Här längst upp i västernorrland har det varit högsommarvärme i tre veckor, men i går och i dag har det varit "kallt". Dagtid omkring 10-12 och i två nätter har det varit bara 4 grader + ett jiddrans blåsväder.

aggeelin
0

Kylig men vacker. Jag cyklade hem ikväll (besök ca 5km bort) med sällskap av en göks ko-ko, doften från Hjälmaren, sorlet från träsket och en envis fågel som sa Quää, Quää MÅNGA gånger!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Caroline L
0

Här i Göteborg har det varit soligt men inte alls så varmt, framåt kvällen höll jag på att frysa ihjäl när jag väntade på pendeln hem. Men det har varit varma dagar så dom får ta och komma tillbaka nu!

JereMina
0

I Jämtland 4 juni kallt med bara 10 grader 😕

[GunillaF]
0

Västernorrland.

Nu på morgonen har åskan gått runt om min lilla by. Jag bor mellan sjäön och älven och åskan har gått vid båda. Just nu spöregnar det och är 11 grader.

Mooniq
0

Bohuslän, Brastad. Solsken men kall morgon 9+, nästan vindstilla och promenaden var underbar med massa fågelkvitter. Nu har tempen stigit lite och min väderstation säger regn.. men himlen är blå - än så länge 🙂

Anders 50
0

Här i min del av Småland hade termometern stannat på 0 inatt! Är lite orolig för min Potatis ute på landet..men det lär väl märkas framåt dagen om blasten svartnar.

Cristine
0

#13 V😕ore verkligen synd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

#14 De verkar ha klarat sig! 🙂

fotokrafs
0

Soligt, Varmt! Måste hitta mina solglasögon.. 😎

Cristine
0

.🙂Går det inte att lägga en gammal filt över på nätterna?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
1

#17 Jodå..en ny också! 😉Men det gäller att veta när det behövs.

zabelle
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En skön försommarkväll m grillning o 4 dagars långledigt framför oss. Ca 20 grader vid 5 tiden när jag kom hem.

Zabelle   

[GunillaF]
0

#9 Zabelle välkommen hem. Hoppas ni haft det varmt, soligt och skönt och har bagaget fyllt av härliga minnen! ☀️👍

aggeelin
0

#19 Ser härligt ut!! Går katten ut i gräset eller är hon bara innekatt?

och, välkommen hem!!

Jessicahagstrom94
0

underbart väder denna nationaldag :)

aggeelin
0

Ja, underbart väder på nationaldagen!!

Fridaaaa
0

Varit soligt och varmt hela dagen :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
0

Jobbat klart, hämtat plantor på postutlämningen och ska strax parkera dem i rabatten. 3 st olika Klematis och en Stjärnjasmin.

Anders 50
0

Perfekt firarväder idag!  ☀️ Detta kallar jag sommar! ☀️

[Sisa]
0

Vilken sommardag!

Sol på en klarblå himmel och +26 grader..äntligen!    ☀️

Mooniq
0

Fredag - åkte till Strömstad och fikade med gammal klasskamrat som heter Laila, sen blev det lite shoppingrunda men jag hade ingen köpkraft idag, det blev dock en sallad och morotsjuice till lunch 🙂 Eftermiddagen tillbringades i min lilla trädgård, klippt gräset - väntar på min gräsrobot - och kört lite med trimmern.. känner mig oerhört duktig.. nu börjar det knorra i magen så lite nötgryta o kokta grönsaker står o värmer sig på spisen… lagomvarm dag med lite bris.. perfekt väder ☀️😃😎

[Sisa]
1

Jaha..så regnar det igen!!!!    😡

Mooniq
0

Söndagen startade med mjukt regn och jag som var hos Majsan o Tomas igår o drack lite vin sov ända till halvåtta idag.. sen kom solen, regnet, solen, regnet och nu är klockan 15 och förtillfället är det sol, med lite blå himmel och lite molnduttar här o där.. katten och jag sitter på altanen och tittar på när gräset växer, händer inte mycket i Brodalen idag inte.. 😂☀️

Afturelding
0

Ösregn. Helt underbart! Tänk, vi har bara 22 grader inne 😃 Mycket bättre än gårdagens 30.8.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Anders 50
0

Inget regn! Strålande sol och varmt hela dagen. Men vid 17 tiden kom en svart molnskärm upp i norr och det hördes åska långt bort, men det kom inte häråt utan dog bort igen.

Nu börjar det bli torrt! Det har inte regnat här sedan slutet av maj, och då bara några droppar så gräset blev blött.

zabelle
1

#20 Tack Gunilla! 😎
#21 Katten får vara ute när vi är där. Vi har staket runt täppan och hon har inte fattat att hon kan hoppa över. (klumpig raskatt)
 Hon gillar inte att gå i gräset, prinsessan kan ju bli smutsig om "fossingarna".
Min andra katt har en utebur som han gillar över allt annat, han sitter hellre i den och "tittar på naturprogram" än går runt i trädgården bland de farliga fåglarna.

Zabelle   

chik
0

Zabelle du har så fina o roliga katter.

Sol här i min del av landet. Älvsered som till hör Halland o ligger ca 1,2mil norr om Ullared.

Sol i dag med.Men kalla vindar Burr o bara 17+.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Regnat har det gjort inatt, men nu tittar solen fram igen. Dock bara +14 grader..kan det kallas sommar ?

zabelle
0

Vi har haft en härlig helg med sol och ca 20 grader. Lite kallare idag, blåsigt, ca 18 grader och sol 😎

Zabelle   

[Sisa]
0

Här är det mulet..imorse regnade det. Men..några fina och varma sommardagar har vi oxå haft.  Till helgen skulle solen och värmen komma tillbaka. Jag tror att sommaren kommer lite senare i år!    ☀️

aggeelin
0

Här är det mulet och regnet hänger i luften. I går regnade det 28 mm!!

[Sisa]
0

# 38  Jag hoppas sommaren kommer till Dej med!     🙂

Anders 50
0

Blå himmel. En fin kväll!