Barfota
Mina fötter hjar inte sett ett par skor på år och dag! Det är en lisa för själen att känna gräset under dem och så bra det är för hälsan.. När man är på en badstrand ska man vada längs vattenbrynet det är den bästa massage man kan få.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja visst är det skönt att gå barfota!🙂
Barfota i gräset och på grusgången 🙂
På grusgången kan jag inte gå😮
Ajaj.. säger jag barfota på grusgång. 😃
Jag älskar att vara barfota🙂
/Maria
Jag är barfota konstant när vi är hos våra familjer. Här i stan går det inte så bra, men jag är alltid barfota inne i alla fall. Grusgång är inget problem, jag går till och med barfota i skogen :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Går aldrig barfota, inte ens inomhus, sista stegen till och från sängen, eller badrummet i så fall…
Detta trots att jag är uppväxt på en bondgård.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Mjee, gillar nog inte heller så mycket barfota.. kanske att jag går lite på min egen gräsmatta om katten får ett lek-ryck men i övrigt.. nej.. Vad det gäller badstrand så var det måååånga år sen jag var på badstrand, ändå bor jag i en bad-ort.. men sand mellan tårna helt ok, bara man inte ska ha på sig sandalerna…. 😎
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Älskar att gå barfota 😛 Men, är alltid försiktig, man kan ju råka trampa på något ute.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vågar inte gå barfota ute på gårn då det ligger generationer av skräp överallt, man hittar alltid nytt som man plockar upp (en spik, en mutter, en glasbit, en regestreringsskylt)
Förhoppningsvis hinner man plocka nog med skräp fram tills man har egna barn som är ute och springer.
Men min man har i alla fall tänkt gör mockasiner så att man kan gå på samma sätt som när man går barfota fast med lite skydd i alla fall. Vi kommer nog särskilt använda dom då vi spårar.
l'm back
#10 Är inte tomten alltför stor kan man köpa ett flak med matjord att kratta över.
#11 den är betydligt större än att det går
l'm back
#10 Samma här..särskilt glasbitar..hittade t.o.m ett antikt strykjärn i ett blomland i trädgården när jag grävde där i våras. 😃
#13 Upphittat: Silverbestick, en sko från 1800 talet, en katt, porslin, några trasiga andra hela, sockertång i silver, en kastrull, bruna flaskor(öl)
Två lastbilar matjord
gjorde susen
#14 Antar att katten var död..eftersom matjord gjorde susen? 😂
Går barfota hemma :) Dock skor på vid promenader med hunden, bor i stan så det är lite knöligt utan skor.
Jag går ALDRIG barfota! Har fobi mot det och klarar inte av det.
Jag älskar att gå barfota och gör det så mycket jag kan när det är sommar.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fick en glasbit i foten igår 😕
Innan va det gött… Nu är det bara ömt