Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 4399 ggr
[VSK]
0

Sendrag till förbannelse

Jag har den senaste tiden drabbats av en hel del sendrag. Oftast så är det sendrag på vänster hamstring (baksida av lår), men även i senorna till tårna. Nästan bara nattetid oxå. Sendrag i tårna har jag bara fått vad jag vet i vaket tillstånd men i sängläge inför natta.

Man vaknar ju på två röda och försöker ställa sig upp så fort som möjligt. Jag gillar viss smärta men banne mig inte sendrag 😛

Det händer att jag får sendrag i ryggen oxå men den kan man ju inte bli av med genom att ställa sig upp. -bara invänta tills det ger med sig.

En snabb googling säger att sendrag (kramp) kan bero på salthalten i kroppen, men hur tusan mäter man salthalten? 🤔

Jag saltar ytterst ytterst sällan maten jag förtär. jag brukar dricka lite vätska innan jag försöker natta osv.

Vad göra?

Cristine
0

Ha en flaska Indian tonic i kylskåpet för jämnan, Tonica innehåller kinin som är kramplösande så ta gärna ett glas eller två innan du lägger dej.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
0

tack för tips.. -är det schweppes som gör den drickan?

Cristine
0

Japp!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
0

okej då vet jag vad jag ska handla idag 😛

Toyan
0

Magnesium är också bra, tar två kapslar innan jag ska sova.

[GunillaF]
0

Säger som Toyan, Magnecium hjälper. Vet av egen erfarenhet. Jag tar tre brustabletter/vecka (finns på ICA) och det håller kramperna borta.

[VSK]
0

jag tog magnecium förut men då av en annan anledning. jag får helt enkelt prova igen då 🙂

tack för tips.

Mooniq
0

Magnesium - men tänk på att köpa en kalcium-magnesium blandning eftersom dessa samarbetar i kroppen, har du brist på den ena så tar kroppen inte upp något av dem. De ska till D-vitamin oxå men nu kan du sätta dig i solen en stund så får kroppen D-vitamin.

att ta lite salt (½-1 krm) i vatten och ta en snaps av kan oxå hjälpa lite. smakar inte så gott så ha ett glas vatten att svälja efter med.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[VSK]
0

ahh okej, tack för tips. 🙂

Mooniq
0

http://www.shopping4net.se/Haelsokost/Foer-kvinnor/Skelett/Super-Cal-Mag-600-300.htm

denna köper jag, den innehåller även gurkmeja som är inflammationsdämpande.

kan vara värt att läsa om MSM - organiskt svavel - det hjälper kroppen att ta upp alla B-vitaminer och hjälper även till vid broskbildning.

www.bravara.se har bra info om MSM

[VSK]
0

åhh tackar för länk 🙂

ska det inte va minst 4000IE om dagen eller va det va?

Mooniq
0

D-vitamin kan du ta mer än 4000 IE/dag. Holistic har en burk med 5000 IE / dag. jag kör en sån om dagen tillsammans med cal-mag'en

[VSK]
0

Okidoki det är memorerat 🙂

[Sisa]
0

Jag stretchar lite varje dag..hjälper mot sendrag!     🙂

[VSK]
0

Sisa hur stretchar man en ryggfilé 🤔

😂

[Sisa]
0

# 15  Jorå..det finns nog beskrivning på det med!  Fråga en sjukgymnast.

Annars tänkte jag nog mera på ben och fötter!     😃

[VSK]
0

Jag lär väl bli mästare på yoga efter alla stretchövningar 😃

[Sisa]
0

# 17  Att stretcha är jätteskönt..bara några minuter varje dag behövs. Att ha sendrag är hemskt..

hoppas Du hittar ett sätt att bli av med det!   🌺

[VSK]
0

tack Sisa.

[Sisa]
0

# 19  Så lite!

Lova att berätta om Du kommer på nåt superknep..även jag har sendrag ibland!    😡

[VSK]
0

Självklart berättar jag om jag kommer på nåt 🙂

[VSK]
0

Fick av en slump reda på att min bror lider av exakt samma sak som jag. Vänsterbenet och under tårna för han med 🤔

Hur som så skall jag till VC imorgon för detta.

JereMina
0

Tommy har likadant och förra natten som var fick han kliva upp för sendrag i vänster ben och tårna som inte ville ge sig 😕

[VSK]
0

Hmmm 🤔

Tyvärr så fick jag ringa återbud igår pga huvudvärk, men hoppas på ny tid.