Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 493 ggr
Maria
2020-08-04 07:14

Godmorgon tisdag 4 augusti

Godmorgon på er. Hoppas att ni får en fin tisdag. Det är snart 3 veckor vi varit utan nät hemma. Himla irriterande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
2020-08-04 07:26
#1

God morgon

Mannen packar för att åka till fjällen för att fiska.Vi får väl se om han kommer iväg.

Själv ska jag fortsätta att jobba lite för katthemmet och fixa kattungarnas pappaer inför flytten. På torsdag ska jag in och ombesiktiga dem.

Maria-Får ni någon ersättning?

Ha en skön tisdag.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
2020-08-04 07:34
#2

God morgon. Tolv grader ute, och delvis sol i alla fall. Det är tisdag så vi ska strax ge oss iväg och handla veckans mat. Vi handlar både åt oss och åt min gamla pappa som inte ska springa i affärer nu med coronan.

Soligajag1
2020-08-04 09:17
#3

Godmorgon !  

16 grader och sol ute ☀️ Så mysigt . Ska passa på och sitta  ute i solen idag en stund.  Så skönt !  En väninna som bor granne fyller år men vet inte om hon ska ha något kalas eller bjudning .  Alla är inte såna som firar . 

Önskar er en fin dag! 

#0 Förstår dig att det är irriterande att inte ha internet.

HH 🙂

Maria
2020-08-04 12:59
#4

Nu har min man varit personligen i en Telenorbutik och köpt nåt slags mobilt bredband. En liten apparat till med fri surf😉 Bytte abonnemanget till Telenor också. Hade vi vetat att det skulle dröja så länge hade vi ju gjort det genast. Grrrrr…..

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
2020-08-04 13:23
#5

# 4 Förstår det ! Så bra att ni ändrade . Inte alltid man vet hur dessa företag är . Skönt att det blir bra nu. Ha en fin Tisdag ! Kram 😊🌹

HH 🙂

MonicaLagerquist
2020-08-04 17:07
#6

Mannen kom inte iväg. Han vill vara hemma för att kunna fixa med varmvatten beredaren. Vi har fortfarande inget varmvatten.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Ljungåsen
2020-08-04 17:26
#7

#6 Så opraktiskt utan varmvatten. Har mannen tänkt sig att laga varmvattenberedaren själv?

MonicaLagerquist
2020-08-04 17:33
#8

#7 Vi har en lite varmvattensmojäng så vi är inte helt utan.Vi måste träffa reparatören och besluta om d

vi ska laga elle r byta ut beredaren.

Stolt ägare till fem La permer

[Vandrar]
2020-08-04 17:52
#9

God eftermiddag !

En solig dag bjöds det på men också lite regn.

Är lite trött för jag och en väninnas man har vart ute och flugit hela dagen sedan tidiga morgonen i morse. Han har flygcertifikat för både flygplan och helikopter så vi passade på att göra allt på en gång så det blev 6 timmar i lilla planet och två i helikoptern och ja vi använde munskydd 😃 så det har nog bara gått bra.

Jag tycker det var så skönt att få komma upp i luften för det har gått lång tid nu med corona och jag som älskar att flyga så det här kändes så gott och befriande  och vi bestämde att göra om det i morgon  igen. Hans Fru är flygrädd så henne får han inte med  så nu har vi bestämt att corona ska inte stoppa oss från att ha kul så det här kommer vi att göra om många gånger redan i morgon med munskydden på 😎

Vi flög över Idre , Sälen och flera fina platser men en fördel med helikopter är att man kan gå ner och ta en fika eller lunch och hovra över vackra ställen man vill se så det här det blev en fin dag och i morgon beger vi oss ut igen för corona ska inte få sätta stopp för livet även om vi ska vara försiktiga så kan vi inte sluta leva och njuta av livet men självklart ska vi alla vara försiktiga med allt vi företar oss.

Önskar er en fortsatt fin dag 🙂

Mooniq
2020-08-04 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#10

Idag blev det en utflykt till Bovall, mötte en kompis å tog en lunch och sen gick jag en liten fotorunda, väl hemma blev det en cykeltur oxå.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
2020-08-04 19:27
#11

#10 Alltså huset! Det ser nästan inte verkligt ut.

Mooniq
2020-08-04 19:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Huset syns lång väg

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2020-08-04 20:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

God kväll! Jag har börjat jobba efter semestern. På lunchen kokade jag citronmarmelad.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
2020-08-04 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Det blev mer marmelad än vad jag trodde. Marmelad med en god beska. Jag har tvättat och sparat skal från citron i frysen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
2020-08-04 20:44
#15

#14  Mums va gott det ser ut !! Va duktig du är!! 

Säkert riktigt gott på ett rostbröd med ost på , sen denna marmelad! Yammi!! 👍🙂

HH 🙂

aggeelin
2020-08-05 13:25
#16

#15 ja den blev riktigt god!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Upp till toppen
Annons: