Annons:
Etikettövrigt
Läst 350 ggr
Maria
6/6/20, 8:18 AM

Firar ni nationaldagen?

Firar ni denna dag något särskilt?

Jag gör det inte och har aldrig gjort.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
6/6/20, 8:21 AM
#1

Nej det kan jag väl inte påstå.

Hade jag haft flaggstång hade jag hissat flaggan. Sen flera år tillbaka har vi alltid en lite flaggstång på matbordet.

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
6/6/20, 8:28 AM
#2

Nej inte alls och har aldrig gjort.

Soligajag1
6/6/20, 8:34 AM
#3

Nej , inte alls , men när barnen va små gjorde vi det , åkte till ett ställe som heter Djäkneberget , där dansades det logdans , en manskör sjöng. Restaurang och golfbana finns där . Det är / va alltid fullt med folk denna dag . https://www.vasterastidning.se/vasteras/het-nationaldag-firas-pa-djakneberget/repsfb!eTcWsixaC6pcXGaKp4c7qw/

HH 🙂

MonicaLagerquist
6/6/20, 8:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sirocco som är kllbror till Dessie firade när han bodde hos oss.

Stolt ägare till fem La permer

JMW
6/6/20, 8:51 AM
#5

Nej, firar inte och har aldrig gjort. Vi har flaggstång och jag hade hissat flaggan om det hade gått. En stor lönn i närheten av stången har blivit så vid så det fungerar inte längre. Flaggan trasslar in sig.

fruktgumman
6/6/20, 8:58 AM
#6

Nej jag har aldrig firat nationaldagen.

Annons:
Lona
6/6/20, 9:04 AM
#7

Nej, inte egentligen, men vi har varit uppe och hissat flaggan i vårt bostadsområde.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
6/6/20, 9:22 AM
#8

För länge sedan, när jag var med i blåvingarna/scouterna, så firade vi Svenska flaggans dag. Då tågade vi, tillsammans med musikkåren, idrottsföreningen, lottakåren, hemvärnet, gymnastikföreningen m.fl. i samlad tropp ner till idrottsplatsen där det hölls tal och flaggor delades ut.

Nationaldagen har jag dock inte firat någon gång.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fridaaaa
6/6/20, 12:18 PM
#9

Nej firar ingenting
Jobbat på förmiddagen med så :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
6/6/20, 1:28 PM
#10

Vi grillar, äter gott o dricker gott, fika med blå och gul prinsesstårta. Flagga på bordet. Jag hoppar över tårta då jag är diabetiker

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
6/6/20, 10:11 PM
#11

Jag har hängt upp min balkongflagga, det är allt! 👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Shamanens Ljus]
6/7/20, 10:23 AM
#12

Nä inte direkt firar men lite gott att äta och dricka samt hissa flaggan men igår valde jag bort det för det känns inte bra att fira nu med alla som förlorat sina liv i corona och alla som förlorat sina nära och kära men annars brukar jag flagga för det är så vackert men i år fick vimpeln sitta kvar  😎

[[eskils_]]
6/7/20, 2:18 PM
#13

Brukar inte fira direkt, men igår tittade jag en del på Nationaldagen i SVT1. Ganska trevligt och välgjort.

Annons:
Upp till toppen
Annons: