Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 535 ggr
Maria
5/31/20, 10:38 AM

Vätska

Nu när det börjar bli varmt så bör man få i sig mycket vätska.

Är ni bra på det?

Jag har ju i många år druckit äppelcidervinäger och i går hade jag en kall kanna framme. Jag tycker det är den absolut bästa törstsläckaren🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lillyrod
5/31/20, 10:49 AM
#1

Ja jag tror nog jag är bra på att få i mej vätska. Jag har alltid vattenflaska med på jobbet och här hemma står det ett vattenglas bredvid mej för jämnan. En och en halv liter ungefär per dag blir det.

Äppelcidervinäger dricker jag också men bara en matsked om dagen i ett glas vatten. Jag tycker inte det är så gott men bra för magen 🙂

MonicaLagerquist
5/31/20, 11:15 AM
#2

Jag dricker alltid mycket.Kolsyrat vatten eller isvatten.

Åker vi in till stan så har jag alltid en flaska isvatten med mig. Det ligger ett gäng med flaskor halvfyllda med vatten/is i frysen när vi sen ska iväg så fyller jag bara på med kallt vatten så har man isvatten med sig  .

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/31/20, 11:18 AM
#3

Min mamma sa alltid att jag var född törstig😃

Jag dricker jämt. Året runt och gärna när jag går upp på natten också. Förr hade jag alltid en vattenkaraff vid sängen men det går ju inte med katter hemma😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
5/31/20, 11:24 AM
#4

Jag har alltid en flaska kolsyrat vatten på sängbordet.Den tar vanligtvis slut under natten.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
5/31/20, 11:34 AM
#5

Kolsyra har jag väldigt svårt för. Jag får dricka i pyttesmå klunkar😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
5/31/20, 11:41 AM
#6

#5 Jag älskar kolsyrat vatten.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
5/31/20, 11:42 AM
#7

#6 Tänk så olika man kan vara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lavine
5/31/20, 1:18 PM
#8

Om jag har kolsyra hemma är jag bra  på att dricka. Om inte så får jag försöka lura mig. Mynta, gurka, citron eller lime i vattnet ( de sistnämnda gärna från flaska så är det enkelt gjort också).

Scorpio97
5/31/20, 1:29 PM
#9

Jag är väldigt varm av mig så jag dricker rätt mycket för att kyla ner mig. Sen får jag lätt blodtrycksfall om jag inte dricker ordentligt. Så jag försöker få i mig åtminstone 1.5-2 liter.

Men är det varmt ute måste vattnet vara iskallt. Annars mår jag lätt illa. Därför har jag alltid halvfyllda vattenflaskor i frysen så är det bara att fylla på med vatten och sen har man kallt vatten ett tag. Tar alltid med en flaska om jag ska ut, sen har jag större flaskor som jag kan ha på skrivbordet när jag är hemma :) 

Äppelcidervinäger tycker inte jag är gott i vatten. Däremot har jag ibland citrusfrukter och/eller mynta som smaksättare. Gillar även kolsyrat vatten med eller utan smak. Sen älskar jag läsk, men det är ju inte lika bra förstås :)


//Jessie

Maria
5/31/20, 2:14 PM
#10

Haha, jag gillar inte iskall dryck.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lillyrod
5/31/20, 2:37 PM
#11

Jag vill inte ha kolsyra och inte iskallt. Vanligt vatten, kanske med några droppar lime i duger gott här.

Tarotstollan
6/1/20, 2:47 AM
#12

Har alltid vatten stående i en flaska nära mig på natten. Katterna har aldrig rört den däremot har jag själv lyckats att tappa eller stöta till den så jag fått vatten över halva golvet eller bokhyllan den stått i.
Har också alltid vatten med mig när jag går ut året runt.
Gillar kolsyrat vatten , så det blir några liter om dagen + allt te jag dricker!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Shamanens Ljus]
6/1/20, 4:27 AM
#13

Är som Scorpio97 väldigt varm så det blir mycket vätska. Har en liters flaska vid sängen om natten och den brukar vara tom på morgonen.

Gör vätskeersättning men brukar även köpa resorb eftersom jag svettas så mycket så jag får så lov att tanka en hel del för att få i mig. Äppelcidervinäger var det längesedan jag hade men det ska jag ta och handla hem och  nyttigt är det 😎

Kolsyrat vatten är gott men jag gör inte eget fast det kanske man borde börja med för det är betydligt godare än att köpa exempelvis ramlösa. Citronvatten med is i tycker jag är friskt när det är så där riktigt varmt.

Nä men vet ni den här tråden blir man ju törstig av så nu måste jag gå och  ta mig lite juice 😂

Annons:
JMW
6/1/20, 6:24 AM
#14

Jag gör kolsyrat vatten och har alltid en flaska stående på bänken i köket. Fast jag dricker nog bara när jag känner mig törstig.

På natten sover jag så jag behöver inget vatten då. 😉

Åsa S
6/1/20, 7:47 AM
#15

Vi har det väldigt varmt på jobbet och det är ett tungt fysiskt jobb och man är i farten hela tiden så svetten rinner ordentligt den här årstiden så jag har alltid vatten med vätskeersättning i närheten, dricker jag enbart vatten får jag huvudvärk och illamående på kvällen

Mooniq
6/1/20, 11:42 AM
#16

När jag cyklar har jag en flaska m vatten som jag pressat ner en halv Citron, en nypa salt och riven ingefära och liten skvätt hallonvinäger.har blivit min nya törstsläckare

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fridaaaa
6/1/20, 4:57 PM
#17

Jag är dålig  på det - speciellt när jag jobbar då jag inte kan ha flaska med mig annat än i bilen (inte så gott) och på kontoret

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
6/1/20, 4:57 PM
#18

Har tagit fram de sista burkarna slånbärssaft ur frysen, så jag tar ett glas om dagen, eller två om jag känner mig extra törstig. Funderar på att koka en omgång jordgubbssaft, för jag har jordgubbar i frysen som legat där ett bra tag.

Normalt dricker jag inte saft, men tycker det är rätt kul att koka den. Därför fryser jag in den i mindre burkar så att jag kan ta fram lite om jag känner mig sugen. Det brukar räcka till 5-6 glas ungefär.

För det mesta dricker jag bara vatten. Har alltid vatten stående i min Britakanna, så det är bara att hälla upp ett glas om jag är törstig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
6/1/20, 6:02 PM
#19

Är varm året om och äter medicin som ger muntorrhet delux, så jag dricker nog för 3 personer.

Dioramabyggare
6/2/20, 1:16 AM
#20

Jag har alltid en sportflaska med vatten stående bredvid sängen så jag inte behöver gå upp om jag vaknar på natten och är törstig.

Annons:
CasaRamon
6/2/20, 10:10 AM
#21

Jag har alltid druckit mycket vatten. 1 glas vatten med äppelcidervinäger på morgonen, kolsyrat vatten till måltid och alltid ett glas vatten bredvid sängen. Dricker vatten när jag ser på Tv.

Leifsdotra
6/2/20, 10:49 AM
#22

SodaStreamern är min bästa vän i värmen. Kolsyrat vatten med någon droppe citron eller lime dricker jag gärna.

Upp till toppen
Annons: