Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 358 ggr
Maria
4/3/20, 6:20 AM

Godmorgon fredag 3 april

Godmorgon på er.

Natten har varit jobbig. Min man har suttit uppe och sett på TV så Lakritz har haft sällskap i alla fall.

Lilla Greta är så saknad och det är ledsamt att det skulle sluta så för henne.

Hon fick i alla fall  nästan 1 1/2 år med kattkompisar och god mat❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
4/3/20, 6:41 AM
#1

God morgon. Nollgradigt ute med klar himmel. #0 Det är fruktansvärt jobbigt att förlora en älskad liten, och att behöva bestämma att nu är det dags. Greta fick ett fantastiskt liv hos er. Sorgligt nog varade det inte så länge som man kunde önskat.

Maria
4/3/20, 6:44 AM
#2

Ja det är så synd att hon inte fick fler sköna år.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ljungåsen
4/3/20, 6:57 AM
#3

#2 Verkligen synd. Med tanke på vad hon varit med om så förtjänade hon det, tycker jag.

JMW
4/3/20, 7:25 AM
#4

#0 Så ledsamt. Vet ni ungefär hur gammal hon blev?

Soligajag1
4/3/20, 7:28 AM
#5

Godmorgon, Vilket väder , ’Urk ’ 🙁🤩😎 nu får vi stanna inne o kolla film och läsa / lyssna på böcker 📖 # 2 Ja , förstår eran känsla och jobbiga situation. Greta hade det bra hos er dessa år, vart älskad och ompysslad . Varma styrke kramar till er . ☀️🌹❤️🥰 Soligajag

HH 🙂

MonicaLagerquist
4/3/20, 7:33 AM
#6

God morgon 

Jag beklagar Maria.Förstår att det är tomt utan Greta.
Vitt på marken. Jag vägrar snö!
Inga direkta planer för dagen.
Ikväll ska jag laga pepparsås på den färska grönpepparn som jag fick av vår polare på Koh lanta.
Det ska bli spännande.
_________________

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JMW
4/3/20, 7:35 AM
#7

Oj verkar vara trist väder. Här har vi 3 grader och sol. Ingen snö eller ens frost.

Soligajag1
4/3/20, 7:51 AM
#8

#7 Var bor du ? Jodå , solen skiner just nu , 2 grader och halvklart 🌤 Var är våren ? Det är den 3 April idag .

HH 🙂

Maria
4/3/20, 8:03 AM
#9

#4 Första gången hon var hos veterinären så gissade man på 8 år. Vid första operationen så så de 6 år och i pappren blev det inskrivet att hon troligen var född 2013. Själv har jag alltid trott att hon var äldre än så. Hon var stel och hade svårt att hoppa upp på saker. Hon missade ofta när hon skulle upp på ex köksbordet. Hon höll sig mest på låga ytor. Klättra var inget för henne. Svårt att bedöma…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
4/3/20, 8:13 AM
#10

#9 Förstår att det är svårt att bedöma och gissa. Men ett litet hum i alla fall.

aggeelin
4/3/20, 9:34 AM
#11

God förmiddag ! Här skiner solen och jag hoppas att snöeländet snart är borta. Ja, det är ledsamt att förlora en familjemedlem. Vår Maxen börjar gå mot sitt slut kan vi se. Han har gått ner ca 1.5 kilo på fyra- fem månader. Just nu lite piggare inbillar jag mig men jag fasar för dagen när han inte finns hos oss mer.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
4/3/20, 9:54 AM
#12

#11 Usch ja så ledsamt. Greta hade ju inte varit hos oss så länge men man hinner fästa sig. Hur gammal är Maxen? Vår gamle Moritz dog ju för ett år sedan. Då var han 17 år och hade också magrat mycket det sista trots att han åt som en häst. Hoppas att det håller i sig så att Maxen får vara pigg länge.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
4/3/20, 12:02 PM
#13

#12 Maxen är 13 år i juli. Tänk så tiden går!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Maria
4/3/20, 12:05 PM
#14

#13 Då håller jag tummarna för Maxen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: