Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 461 ggr
Maria
4/2/20, 6:21 AM

Godmorgon torsdag 2 april

Godmorgon på er.

Det känns konstigt att inte ha Greta här hemma men vi får hoppas på bra besked idag.

Hoppas ni får en bra torsdag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
4/2/20, 6:40 AM
#1

God morgon. Hela tre plusgrader ute. Lite mulet. #0 Håller tummarna för goda Greta-nyheter! Det är så hemskt att ha ett sjukt djur.

JMW
4/2/20, 7:46 AM
#2

God morgon.  5 grader och strålande sol men lite blåsigt.

#0 Förstår att det känns konstigt. Hoppas på positiva besked under dagen.

wildfire
4/2/20, 7:48 AM
#3

God Morgon !

Soligt och fint bjuder vädergudarna.

Hoppas allt går bra för Greta, håller alla tummar och tår 🐱

Ha en fin dag 🙂

MonicaLagerquist
4/2/20, 7:51 AM
#4

God morgon Håller tummarna för Greta.

Det blir ett stort tomrum när man inte har dem hemma.

Solen skiner idag och jag ska ut och röra på mig.

Svärmor är friskförklarad från ev coronasmittta  så när vi har kommit ur vår frivilliga hemkarantän ska vi ta ut henne på rullstolspromenader.

Man får inte komma in på boendet men man får gärna ta med sig sina nära och kära ut i friska luften.

Önskar er alla en skön torsdag.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
4/2/20, 7:54 AM
#5

#4 Vad härligt för svärmor och för er själva också🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
4/2/20, 8:34 AM
#6

#5 Ja det känns så skönt.Det behövde vi mitt i allt elände.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
JMW
4/2/20, 8:39 AM
#7

Det är ju skönt att man kan ses utomhus ändå.

Jag hade min pappa här förra veckan och vi satt utomhus och fikade och pratade. Håller man avståndet så funkar ju det jättebra. Jag kan inte hälsa på hos honom för han bor i lägenhet.

Soligajag1
4/2/20, 8:52 AM
#8

Godmorgon ! Sovit som en kratta , 😟 Sen ringer det på dörren , jag sitter med kaffe ☕️ t och kollar serie , kopplar av . Det är en el kille som bara ska byta en sak , i elskåpet . Jag nickar ok, går in igen. Min pappa bor på ett ålderdomshem, vi får bara lämna varor åt honom, ringer före så kommer en personal o hämtar . Han blev så glad 😀 för bullarna . Jag ringer och pratar med honom varje dag. # 0 Förstår att det känns konstigt för er , tänker på Greta och håller tummarna att hon är ok , 😻 Ha en fin Onsdag alla ! 😀🥰

HH 🙂

aggeelin
4/2/20, 10:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

God förmiddag ! Sitter hemma och jobbar och har tappat rutinen att gå in här. Jag håller alla tummar jag har för Greta! Jag hade tänkt att ta en cykeltur/paus nu men det blåser riktigt rejält ute. Det får bli en kort tur. Lika lång som att åka till jobbet. Det gäller att röra mig lika mycket som vanligt men det är svårt. Jag jobbar mindre effektivt, börjar senare på morgonen och håller på längre på kvällen. Jag måste skärpa till mig!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
4/2/20, 10:50 AM
#10

#8 Har du onsdag idag.Vi andra har torsdag.😉

Stolt ägare till fem La permer

akvarium123
4/2/20, 1:03 PM
#11

Här fortsätter livet i karantän. Coronaviruset ska man inte förminska säger jag bara! 

Jag har med all säkerhet corona och ja för mig som inte har någon underliggande sjukdom och är under 20 så är detta fruktansvärda dagar! Jag hade inte helt förstått varför skolan inte stänger för grundskolan också. Men just nu så känns det mer än lämpligt att stänga skolor och stänga ned mycket i samhället ifall till och med jag som inte alls är i riskgruppen blivit så sjuk som jag nu blivit😕

Hoppas ni andra får en bättre torsdag och att denna coronasjukdomen försvinner bort ifrån oss alla😓

Soligajag1
4/2/20, 1:19 PM
#12

#10 Ha Ha . . Såg det nu , skyller på Coronan , 😫 Usch o fy !

HH 🙂

Maria
4/2/20, 4:21 PM
#13

Nu är jag så ledsen….

Veterinären ringde och de kan operera men vet inte riktigt om det kan hjälpa, trots röntgen och ultraljud så hittar man inte riktigt vad som felas mer än att tarmarna är utbuktade på vissa ställen och man kan inte se vad det beror på och Greta är mycket påverkad idag. Vanskligt var hur veterinären uttryckte det.

Operationen blir ett frågetecken och de kan inte garantera att Greta blir bra.

Jag pratade med min man igen och vi är båda överens om att Greta ska få somna in. Vi ska vara där 17.30

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
JMW
4/2/20, 4:36 PM
#14

#13 ❤️

MonicaLagerquist
4/2/20, 4:44 PM
#15

#13 Men så trist att det skulle bli så illa,.

KRAM 💔

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
4/2/20, 4:45 PM
#16

# 13 Nej så ledsamt! 😿 Stackars er och Greta , Massor med styrke kramar ! 🌹😀🥰❤️

HH 🙂

Ljungåsen
4/2/20, 4:45 PM
#17

#13 Så ledsamt. Jag beklagar verkligen.

kara_murray
4/2/20, 4:51 PM
#18

#13 Vad tråkigt 😥😥😥😭😭😭 Beklagar sorgen 😭😭😭😭😭😭

citytjejen
4/2/20, 5:03 PM
#19

Så sorgligt! Beklagar sorgen❤️

/Christina

aggeelin
4/2/20, 5:18 PM
#20

Å så ledsamt. Kramar till er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
Lillyrod
4/2/20, 5:19 PM
#21

Beklagar. Det är så smärtsamt att förlora en familjemedlem 💔

Upp till toppen
Annons: