Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 507 ggr
Maria
4/1/20, 6:19 AM

Godmorgon onsdag 1april

Godmorgon på er. Hoppas att ni inte blir lurade idag.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
4/1/20, 6:48 AM
#1

God morgon. En plusgrad ute. Det är lite mulet, så det måste vara därför det inte varit så kallt inatt. Om allt går som planerat så kommer vi vara instängda här idag. Grannen ska borra ny brunn och brunnsborrarna kommer ställa sitt fordon mitt i vägen och spärra av. Tur vi inte hade planerat att åka någonstans idag. #0 Hur mår Greta?

Maria
4/1/20, 7:07 AM
#2

Greta har varit framme men äter inget så jag ska avvakta och ringa igen i eftermiddag eller också ringer de om provsvar. De skulle höra av sig inom en till två dagar men jag vill inte vänta så länge eftersom hon inte äter. Hon drack i alla fall igår kväll och hon har kissat i natt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
4/1/20, 7:25 AM
#3

God morgon

Hoppas att det vänder för Greta nu.Håller tummarna.

Stolt ägare till fem La permer

Ljungåsen
4/1/20, 7:46 AM
#4

#2 Å vad jobbigt att hon inte äter. Hur länge kan en katt låta bli att äta utan att det blir skadligt? Man brukar inte tvångsmata? Jag är ju van vid mina marsvin där fyra-fem timmar utan att de äter kan leda till total katastrof. Jag hoppas det ordnar upp sig.

Maria
4/1/20, 7:53 AM
#5

#4 Jag tvångsmatade Greta när hon kom till oss så jag har funderat på det. Enligt veterinären igår så var hon inte uttorkad i alla fall men det kan ju gå fort med katter.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
4/1/20, 7:54 AM
#6

God morgon!
Första morgonen på länge utan minusgrader. Det har varit 1 grad som lägst. Kanske det har vänt nu.

#2 Hoppas de löser sig för Greta. Jag vet inte hur det är med katter med en hund kan gå ganska länge utan mat om den bara dricker. Drickandet är ju jätteviktigt.

Annons:
[EM_L]
4/1/20, 8:20 AM
#7

Godmorgon!

#2 Jag hoppas att det snart går bra för Greta!

Jadu, 1 april idag. Den dagen jag aldrig blir lurad på för att jag är så uppmärksam😃 Ska köra ett litet prank på kompisen hade jag tänkt, ett väldigt snällt sådant.

CasaRamon
4/1/20, 8:28 AM
#8

När djuren inte mår bra, så äter dom inte. Huvudsaken är att dom får vatten. Du ska absolut inte tvångsmata katten. Katter klarar sej länge utan mat, även hundar.

Soligajag1
4/1/20, 9:44 AM
#9

Godmorgon , 6 grader och soligt ☀️ här . Har tvättstugan idag . # 5 Ojoj. . Stackars Greta , ❤️ Hoppas det löser sig , kram 🥰

HH 🙂

MonicaLagerquist
4/1/20, 11:57 AM
#10

#8

Nu sprider du farlig och felaktig information.Katter är väldigt känsliga för svält.Redan efter två dygn kan det bli farligt.Det kan leda till fettlever.

Stolt ägare till fem La permer

aggeelin
4/1/20, 12:09 PM
#11

God middag! Jag brukar annars skriva på morgonen men nu jobbar jag mest hemifrån och det är ingen riktig ordning på mig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
4/1/20, 12:43 PM
#12

#10 Så sa veterinären också när vi tog hem dumpade Greta. Jag stödmatade med en spruta då.

Nu har vi redan varit hos veterinären igen. Jag kunde inte vänta med att ringa. Greta ska röntgas under dagen och så ska hon stanna tills vi hämtar henne vid 18.30 så att hon får dropp och blir lite uppvätskad under tiden.

Stackars lilla Greta vad hon har fått vara med omLedsen

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
4/1/20, 12:54 PM
#13

# 12 Ojoj, . Stackars Greta , Jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt . Krya på Greta ! 😻 Knatte o Tjatte + matte Hillevi 😻😻🥰❤️

HH 🙂

Annons:
Ljungåsen
4/1/20, 12:54 PM
#14

#12 Hoppas de hittar problemet, så att Greta kan må bra igen!

Maria
4/1/20, 12:59 PM
#15

Ja jag hoppas att de hittar vad som felas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
4/1/20, 1:10 PM
#16

Håller alla tummar för Greta!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
4/1/20, 2:02 PM
#17

Tack ska ni ha.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

wildfire
4/1/20, 4:37 PM
#18

God Eftermiddag i tråden !

Jobbigt Maria för Greta, hoppas hon kryar på sig. Det är tungt när våra djur är sjuka och som jag skrev inne på Katter så det var då för tur hon kom till er som tar så fin hand om henne. Håller alla tassar och tår att det går bra med allt 🐱❤️

#8 En katt som inte äter är allvarligt som Monica skriver och katt dricker inte så mycket vätska per dygn och slutar dom äta ska man bums besöka veterinär precis som ts har gjort med sin katt. Du skrev av omtanke det förstår jag men just för katt är det känsligt när dom slutar äta.

Önskar er en fortsatt fin dag 🙂

Maria
4/1/20, 8:48 PM
#19

Så nu har vi varit hos veterinären med Greta som bedömde att röntgen inte såg så bra ut och på det lilla stället opererar man inte så vi fick ta Greta till den större veterinärstationen där hon vanligtvis går (men de hade inte akuttid när vi sökte häromdagen.)

De faxade över provsvar och röntgenbilder. Det är bara 5 minuters resa mellan dessa två ställen så vi tog med oss Greta dit.

Väl där så tyckte inte veterinären att det såg ut s om något akut stopp men de ville gärna göra ett ultraljud av tarmarna och även kolla inre organ vilket inte kunde göras ikväll då Gretas tarmar är fulla med kontrastSkämtar

Hon får stanna över natten och så gör man ett imorgon istället. Vid behov skulle hon få en matningssond genom nosen.

Nu ser Lakritz så vilsen ut här hemma.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
4/2/20, 7:53 AM
#20

Lilla Greta ❤️

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
CasaRamon
4/2/20, 10:31 AM
#21

Jag ber om ursäkt ifall någon tagit illa vid sej av mina rader #8. Jag utgår bara från egna erfarenheter. Har haft många katter i mitt liv. Efter ett operativt ingrepp så har katten ofta  varit traumatiserad. Har då vid hemkomst, låtit katten vara ifred i ett mörkt rum, med sandlåda, vatten-och matskål. Självklart då med kattens favoritmat. Då har katten oftast inte ätit förrän efter 2 dagar. Dom enda gånger jag har behövt "tvångsmata" har varit med maskmedel, men då har katten inte upplevt något trauma eller stress innan.

Upp till toppen
Annons: