Annons:
Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 442 ggr
Tarotstollan
2020-03-30 00:19

"Lappsjuka"?

Kanske mest en fråga för er som bor/ lever ensamma för det mesta, inte jobbar och inte träffa folk så mycket även i vanliga fall, har ni börjat känna av "lappsjukan" genom att tvinga er att stanna inne mer än vanligt p g av Coronaviruset?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Scorpio97
2020-03-30 01:08
#1

Jag har inte märkt något, inte än i alla fall. Jag bor ensam och har inte så stort behov av att vara social. Jag är nöjd med att träffa familjen någon helg i månaden, prata med folk på internet samt träffa folk under studierna några timmar per dag. Periodvis kan det till och med bli för mycket för mig, så helgerna jag inte är med familjen är jag oftast själv oavsett. Nu kör vi studierna på distans och jag pratar med familjen på mobilen. Men det är klart att man förlorar en del social kontakt, som att sitta och prata med folk mellan föreläsningar. Det är väl lite trist men också lite skönt, då jag ibland mest är social för att folk inte ska uppfatta mig som otrevlig.
Än så länge är det jobbigare för mig att rent fysiskt vara "instängd". Jag saknar simningen och har lite svårt att motivera mig för promenader när jag inte har någonstans att gå (det är tur jag har Pokemon Go, haha). Hjälper ju inte att jag bor väldigt litet också.

Men jag har pratat med flera klasskompisar som tyckte det var jobbigt redan efter första veckan och som verkligen saknar det sociala, börjar känna sig lite nedstämda och liknande. Så om vi ska ha det såhär länge tror jag det kommer bli problem.


//Jessie

Tarotstollan
2020-03-30 01:12
#2

Jag är frisk (i skrivande stund) och vet att jag kan gå ut och ta promenader osv om jag vill men jag brukar sällan gå ut om jag inte har något ärende och det är ju just det som är  problemet…
Nu skall vi ju hålla oss borta från andra människor, vilket gör att jag bara går till affären när jag måste och skjuter upp andra ärenden så mycket som möjligt.
Nu börjar jag märka att det börjar bli lite väl ensamt med endast dessa affärsbesök…
Men jag skall ut i morgon och handla igen, i alla fall! 😃
Kanske att jag gör något annat ärende också, fast jag kanske inte bör. Hur man än gör så blir det fel!😕

Så hur känner ni er?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wildfire
2020-03-30 06:23
#3

#0 Lite känner jag men det går över förväntan bra hittills i alla fall sen får jag se när det gått lite tid . Har stor gård och tomt så det finns att göra hela tiden men visst är det stundvis långtråkigt speciellt dom gånger man tänker nu ska jag göra det och det men så kommer man på att visst ja nu är det stopp.

Promenader är toppen och bara att vara ute det gör gott och under i både kropp och själ. Ser från äldreboendet mitt emot så är dom flitiga med att gå ut och gå och det är bra utrymmen så ingen behöver trängas och kan hålla avstånd. Tycker det är bra att dom gamla får luft och sol på sig och man ser verkligen hur noga personalen är med att inte gå nära nån annan 👍

Upp till toppen
Annons: