16 Ordet är Fritt

Nariga händer

2020-03-29 13:04 #0 av: Maria

Någon mer än jag som har jättenariga händer så här i coronatider? 😉

/Maria

Anmäl
2020-03-29 13:06 #1 av: Pyttelite

Köpte HTH body lotion igår som fungerade över förväntan.

Vaselin eller den traditionella Nivean fungerar säkert oxå. 😊

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2020-03-29 13:06 #2 av: Annielle

Ja tyvärr! LedsenBörjat få eksem mellan fingrarna och vid knogarna, det som är värst för mig är handsprit vilket jag helst undviker så mycket som möjligt därför. Men tvättar givetvis händerna.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2020-03-29 13:10 #3 av: Annielle

1# HTH bodylotion  är riktigt bra och över förväntan för mig också, faktiskt det enda som har fungerat på mina sprickor jag annars har konstant i framför allt ena tummen sedan många år tillbaka. Där emot svider den en del nu när jag tvättar händerna lite mer än vanligt, men framför allt pga handspritsanvändande som har gjort att HTH inte är tillräcklig helt längre.Ledsen

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Anmäl
2020-03-29 13:18 #4 av: Maleficum

Inte mer än vanligt, men så har jag alltid varit en extrem handtvättare redan innan!

Har bla tvättkräm som jag tvättar händerna med när jag är hemma, betydligt mindre uttorkande än vanlig tvål (brukar dock använda vanlig tvål så fort jag kommer hem om jag varit ute) och smörjer även händerna ordentligt på kvällen innan sängdags (bäst är att använda riktigt fet kräm och sen ha bomullshandskar på sig under natten).

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2020-03-29 13:23 #5 av: [Saganesha]

Jaa, ja har redan utsatt hud där så, lite tur i oturen, så har Candoerm med karbamid
utskrivet från hudläkare som mjukgörande efter varje tvätt och lite till. Kopierat från apoteket : Receptfritt läkemedel. Mjugörande kräm för huden med vattenbindande och uppbyggande egenskaper. Förebygger exemutbrott. Den går att köpa utan recept också o är värt varenda krona.. 🌈

Anmäl
2020-03-29 13:26 #6 av: [Saganesha]

#4 Tvättkräm är bra grejjer! Min har tagit slut, vad bra du skrev det, påminde mig om att den ska med på handlingslistan! Bomullshandskar över insmorda händer i fet kräm är också guld💆

Anmäl
2020-03-29 13:35 #7 av: Caeli

Har varit mycket tvättande och spritande av händer under årens lopp och det enda som hjälpte mig var Hemp handkräm från Body Shop plus varma handskar/vantar så snart det var kallt ute!

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2020-03-29 14:27 #8 av: Sindri

Har alltid problem den här årstiden med torra händer, men nu är det värre än vanligt. Brukar normalt också åka söderut så problemet löser sig då.

För mig hjälper arganolja eller Weledas handkrämer. Dyra, men värt det.

En del använder olivolja och bomullshandskar under natten, de kan hjälpa en del.

Anmäl
2020-03-29 15:35 #9 av: Scorpio97

Mina händer är inte torra eller nariga och brukar inte vara det annars heller. Trots mycket handtvätt (oavsett corona eller inte) och en del handsprit nu i corona-tider. Använder Lactacyd-tvål och det är sällan jag specifikt smörjer in händerna förutom att jag ibland oljar in naglarna och nagelbanden. Men jag använder mandelolja på hela kroppen, i ansiktet och i håret och då hamnar det såklart på händerna också. Verkar räcka för mina händer :)

//Jessie

Anmäl
2020-03-29 17:24 #10 av: Fridaaaa

Har torr hud sedan innan och får mer exsem nu, känns som att ingenting hjälper :/

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.