Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 856 ggr
Maria
2020-03-29 13:04

Nariga händer

Någon mer än jag som har jättenariga händer så här i coronatider? 😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Pyttelite
2020-03-29 13:06
#1

Köpte HTH body lotion igår som fungerade över förväntan. Vaselin eller den traditionella Nivean fungerar säkert oxå. 😊


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annielle
2020-03-29 13:06
#2

Ja tyvärr! 😕Börjat få eksem mellan fingrarna och vid knogarna, det som är värst för mig är handsprit vilket jag helst undviker så mycket som möjligt därför. Men tvättar givetvis händerna.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Annielle
2020-03-29 13:10
#3

1# HTH bodylotion  är riktigt bra och över förväntan för mig också, faktiskt det enda som har fungerat på mina sprickor jag annars har konstant i framför allt ena tummen sedan många år tillbaka. Där emot svider den en del nu när jag tvättar händerna lite mer än vanligt, men framför allt pga handspritsanvändande som har gjort att HTH inte är tillräcklig helt längre.😕

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Maleficum
2020-03-29 13:18
#4

Inte mer än vanligt, men så har jag alltid varit en extrem handtvättare redan innan!

Har bla tvättkräm som jag tvättar händerna med när jag är hemma, betydligt mindre uttorkande än vanlig tvål (brukar dock använda vanlig tvål så fort jag kommer hem om jag varit ute) och smörjer även händerna ordentligt på kvällen innan sängdags (bäst är att använda riktigt fet kräm och sen ha bomullshandskar på sig under natten).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Saganesha]
2020-03-29 13:23
#5

Jaa, ja har redan utsatt hud där så, lite tur i oturen, så har Candoerm med karbamid utskrivet från hudläkare som mjukgörande efter varje tvätt och lite till. Kopierat från apoteket : Receptfritt läkemedel. Mjugörande kräm för huden med vattenbindande och uppbyggande egenskaper. Förebygger exemutbrott. Den går att köpa utan recept också o är värt varenda krona.. 🌈

[Saganesha]
2020-03-29 13:26
#6

#4 Tvättkräm är bra grejjer! Min har tagit slut, vad bra du skrev det, påminde mig om att den ska med på handlingslistan! Bomullshandskar över insmorda händer i fet kräm är också guld💆

Annons:
Caeli
2020-03-29 13:35
#7

Har varit mycket tvättande och spritande av händer under årens lopp och det enda som hjälpte mig var Hemp handkräm från Body Shop plus varma handskar/vantar så snart det var kallt ute!

Sindri
2020-03-29 14:27
#8

Har alltid problem den här årstiden med torra händer, men nu är det värre än vanligt. Brukar normalt också åka söderut så problemet löser sig då.

För mig hjälper arganolja eller Weledas handkrämer. Dyra, men värt det.

En del använder olivolja och bomullshandskar under natten, de kan hjälpa en del.

Scorpio97
2020-03-29 15:35
#9

Mina händer är inte torra eller nariga och brukar inte vara det annars heller. Trots mycket handtvätt (oavsett corona eller inte) och en del handsprit nu i corona-tider. Använder Lactacyd-tvål och det är sällan jag specifikt smörjer in händerna förutom att jag ibland oljar in naglarna och nagelbanden. Men jag använder mandelolja på hela kroppen, i ansiktet och i håret och då hamnar det såklart på händerna också. Verkar räcka för mina händer :)


//Jessie

Fridaaaa
2020-03-29 17:24
#10

Har torr hud sedan innan och får mer exsem nu, känns som att ingenting hjälper :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tippy-Toe
2020-03-29 20:34
#11

Tio år på ett jobb där jag tvättade och spritade händerna minst 20-30 gånger om dagen. Hade inga problem då och har inga problem nu. Känns händerna torra tar jag rejält med handkräm när jag går och lägger mig, så är de mjuka och fina på morgonen.

JMW
2020-03-29 21:46
#12

Jag använder Helosan och tyc ker det funkar bra. Har den även till fotkräm.

Jag är alltid torr om händerna på vinter och vår men det är lite värre nu.

wildfire
2020-03-30 06:41
#13

Här kommer en till och instämmer i kören nariga händer 😃

Jöbbigt da men man får smörja och jag tål inte spriten men har sprit savetter ifall jag skulle rota väldigt mycket nånstans men annars gäller tvål och vatten.

Tvättar alltid händerna flitigt så fort jag vart ut och det har jag gjort i många år så det går av ren vana men det blir mer nu ihop med Corona och då blir det för mycket för huden.

Dom gånger jag handlar går jag raka vägen in i duschen när jag kommer hem, kläder och handduken åker bums i maskinen allt för att försöka undvika att smitta mig och min omgivning.

Annons:
aggeelin
2020-04-01 12:11
#14

Å så torra händerna blir av allt tvättade!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
2020-04-01 12:47
#15

Jag brukar aldrig ha så nariga händer och undrar om jag kanske tär alldeles för dålig på att tvätta händerna normalt🤫

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[EM_L]
2020-04-01 14:09
#16

Ja det har jag. Är torrare på knogarna och vaselin som jag hade i överskott sedan min kanin dog(använde vaselinet till trycksår när hon var sjuk) funkar bra!

Soligajag1
2020-04-02 08:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Samma här , smörjer mig varje dag med salva efter att jag tvättar händerna .

HH 🙂

Namiko
2020-04-02 20:02
#18

Jag brukar inte ha problem med torra händer, däremot med torr hud på resten av kroppen och olivolja är det bästa jag har testat. Kunde gå från att smörja in mig med fet hudkräm flera gånger om dagen utan någon större förbättring till olivolja en gång i veckan när det var som värst. Billigt och effektivt. Massera in oljan på händerna en stund och torka av dom med lite papper efteråt. Kan behöva göras ett par gånger om dagen i början om huden är riktigt torr.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annielle
2020-04-02 20:55
#19

#18 Så olika man kan vara. Olivolja är det värsta någonsin för min hud, blir extremt uttorkad av det!😕 Härligt att det fungerar för dig!🙂

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Soligajag1
2020-04-02 21:04
#20

#19 Tack så mycket ! Har alltid haft denna kräm , den finns även i dusch kräm och kropps lotion .

HH 🙂

Annons:
Mooniq
2020-04-03 09:06
#21

Jag har sen många år använt extra virgin olivolja eller kallpressat kokosfett att smörja händer, ansikte och hela kroppen. Jag häller över liten skvätt olivolja i en äggkopp som jag sen doppar fingertopparna i.

Ibland så värmer jag försiktigt lite kallpressat kokosfett och blandar i lite mandelolja och olivolja och har som bodylotion, det tränger fortare in i huden än tex enbart olivolja som behöver en liten stund på sig.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
2020-04-03 09:16
#22

# 21 Tack för tipset !Mooniq , 😀 Det ska noteras !

HH 🙂

Maria
2020-06-29 18:23
#23

Nu har jag inhandlat en gammaldags hård tvål.

Nu när det varit så varmt så känns inte pumptvålarna särskilt hygieniskt tänker jag. Det känns som om det borde jäsa i flaskan haha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
2020-06-30 07:16
#24

Jag har fått kliande eksem i handflatorna de senaste dagarna. Funderar på om jag ska behandla dem med kortison kräm eller inte.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: