Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 429 ggr
Maria
3/28/20, 5:42 AM

Godmorgon lördag 28 mars

Godmorgon på er.

Idag är det i alla fall 2 plusgrader och det känns bra.

Vi ska iväg och veckohandla och en sväng till sonen och lille barnbarnet med tulpaner 🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Ljungåsen
3/28/20, 6:33 AM
#1

Fyra minusgrader. Lite disigt. Jag är väldigt trött på att vakna till minusgrader. Charlie har varit utan smärtstillande i över ett dygn nu och är oförskämt pigg, vilket känns jättebra. #0 Vi vågar inte träffa barnbarnen, vilket är ledsamt. Normalt brukar de vara här några dagar under påsklovet, men så blir det inte i år.

JMW
3/28/20, 7:47 AM
#2

God morgon!
Efter en kall natt/morgon (-6) så är tempen snart över nollan. Solen strålar.

Idag blir det handling till oss och till min pappa. Sen i em checkar vi in på stadshotellet i stan för en hotellnatt. Vi drar vårt strå till stacken och gör det lilla för att hjälpa.

MonicaLagerquist
3/28/20, 8:42 AM
#3

God morgon

Rallystartar dagen med att städa katternas rum och skura kattlådor. Sängkläderna går i tvättmaskinen.Fuderar opå att hänga lakanen ute.Solen skiner så det kommer säkert att hinna torka tills kvällen.

Min onda handled tycker väl inte att det är en så bra ide´ men det måste ju göras.

Solen skiner och straxt dags för ett avbrott i städandet och ta en promenad med hunden.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
3/28/20, 9:08 AM
#4

Nu har vi veckohandlat. Vi var i princip ensamma i affären. Lille barnbarnet hade feber så vi ställer in visiten.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
3/28/20, 11:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Dessa vackra tulpaner har jag på mitt köksbord 😊

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aggeelin
3/28/20, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

God kväll Härligt med tulpaner! De här är från förra veckan!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
aggeelin
3/28/20, 5:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och de här är veckans!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
3/28/20, 11:25 PM
#8

Så fina blommor ni har!
Brukar inte köpa snittblommor till mig själv, även om jag gärna skulle vilja ha. Det är ingen idé, för katterna tycker blommor är kul att leka med, det tycker inte matte!😉

Här har börjat blåsa rejält, hör t o m hur det dånar i ventilerna och till på köpet har det börjat att snöa igen…😕
Snön kommer från sidan  p g av vinden och tyvärr lägger den sig men jag hoppas att det inte blir långvarigt, temperaturen ligger runt 0 just nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
3/29/20, 7:51 AM
#9

#8 Jag får ställa blommor här hemma i diskbänken på natten för katternas skull😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
3/29/20, 7:53 AM
#10

Jag  köper numera ofta blommor till mig själv.

Stolt ägare till fem La permer

Soligajag1
3/29/20, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Verkligen fina blommor 🌷! Jag brukar köpa tulpaner till mig själv , har dem i förpackningen ca 1 timme , tar bort den , lägger den där påsen med näring o vatten sen . Sen går jag o sätter mig i vardagsrummet o väntar, snart kommer katterna och sniffar 😸😽😸 Nu köper jag bara siden blommor . Njut av Söndagen, Glömde visst att skriva igår , ( hade sån huvudvärk, orkade inte 😕)

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: