Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 572 ggr
Mooniq
2020-03-27 16:14

Ibland hänger man med..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

I morse bestämde jag mig för en av två bilar som försäljaren visat mig. Jag avbokade den fabriksnya bilen eftersom ingen vet när produktionen kommer igång igen. Jag fastnade för en demobil, samma modell men med mycket mer utrustning än vad jag valt till den bilen jag avbokade. Den har rullat 90 mil och är 6 månader gammal, vit med Chromepaket, så lite lister att putsa ☀️. Fick ett mycket bra pris på den och de tog min Golf i inbyte. En bra dag, helt enkelt. 

Försäljaren ringde mig på fm och sa att bilen står i Uddevalla- jag kontrade och sa att jag är ledig, jag kan ta bussen och sen "testköra" den till Brastad. Mja, sa han jag undrar om du kan åka med mig in för jag behöver ha hem två bilar. Jamen, självklart. I Uddevalla stod en Toyota Supra.. sååå läcker.. Lite Jaguar Etype i modellen, tycker jag..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Annons:
Herveaux
2020-03-27 16:19
#1

Grattis till nya bilen! 🎁
Låter som att du gjorde en bra affär där.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
2020-03-27 16:49
#2

Grattis till din nya bil🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sindri
2020-03-27 18:05
#3

Men grattis! Ibland skall man ha tur - och lite mer tur. Så härligt med lite ljus i coronamörkret. Och visst är den snygg Supran!  Men det är din också👍

Vi har också beställt en bil som väl antagligen blir väldigt försenad den med. Men det tar jag gärna, bara vi håller oss friska!

aggeelin
2020-03-27 19:37
#4

Grattis! Vilken tur du har!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
2020-03-28 13:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag är sådär löjligt nykärsuperglad i min bil. Åkte ut till papsen med lite matlådor och han gav sitt godkännande.. att jag äntligen köpt en "riktig" bil.. Han har rattat Toyota i nästan 30 år 😃 Kan inte klaga på förbrukningen. Här blandad körning stadstrafik och max 80 km/h. Tanken rymmer 43 liter - och det är ganska många mil kvar innan nästa tankning enligt datorn.. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sindri
2020-03-28 16:15
#6

Toyota har jag alltid gillat. Vi hade en Previa när alla 4 barn bodde hemma. Suverän bil. Varit nere i södra Frankrike och runt i England med den, kändes så härlig att köra. 
Jag ville köpa en Avensis Verso för flera år sedan, men då hade de slutat med just den modellen, nu finns en som bara heter Verso, jag sneglar alltid lystet på den.
Och Raw har jag kört, också fin.

Annons:
Sindri
2020-03-28 17:36
#7

Förresten - kommer nån ihåg Toyota Corona! 😁

MonicaLagerquist
2020-03-28 18:14
#8

Grattis till nya bilen.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2020-03-29 13:12
#9

#7 Ja, jag gör. Det var min första bil. Bästa bilköp jag någonsin gjort. Inga virus medföljde. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2020-03-29 14:31
#10

Maken hade en härligt rostig och bucklig Carina när vi träffades. Men superfräsch inuti och oj, va den gick tåligt. Det var ingen som mopsade sig mot den i trafiken. 😁

Carmarino
2020-03-29 14:58
#11

Min Corona var inte direkt vacker - det var bara dörrarna som var originalfärg. Resten av bilen var sprayad med röd rostskyddsfärg. 😃 Men oj vad den gick bra.

En gång stod jag vid rödljusen i en korsning. I filen bredvid mig stod en rätt ny bil med 4-5 killar i. De pekade på min bil och skrattade och hade väldigt roligt. Fast när ljuset slog om till grönt och jag tryckte på gaspedalen så skrattade de inte längre.

Körde inte alls för fort, men min bil accelererade otroligt snabbt så jag hade passerat korsningen innan de hade kommit förbi trafikljusen. Såg i backspegeln hur långa i synen de var. 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2020-03-29 17:21
#12

#11 av: Carmarino 😁

Var med om en liknande grej med Previan fullpackad och en Porsche, vars förare hade svårt att ta att vi körde om honom….

Carmarino
2020-03-29 17:52
#13

#12 👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
wildfire
2020-03-30 06:43
#14

#0 Vad himla roligt, grattis till nya bilen och kör försiktigt 👍

Upp till toppen
Annons: